Automobilky mohou údajně zkreslovat údaje o spotřebě až o 40 procent

Foto: Pixabay

Vybírat si auto s deklarovanou spotřebou například 3,9l/100km je jistě lákavé. Ale pozor, podle agentury ICCT totiž automobilky v údajích o spotřebě mohou zkreslovat až o 40 procent.


Máte v technických údajích k vozidlu deklarovanou spotřebu například 3,9l/100km, ale za nic na světě se vám ji nedaří stlačit pod 5 litrů? Nic mimořádného. Společnost ICCT (International Council on Clean Transportation), což je nezávislá organizace zaměřená na výzkum a analýzy v oblasti životního prostředí, provedla průzkum v osmi evropských zemích na 1,3 mil. vozidlech, který byl zaměřen na rozdíly mezi deklarovanou spotřebou a emisemi CO2 a skutečnými hodnotami, které vědci naměřili v reálném provozu. Výzkum je založen na statistické analýze údajů u 1,3 milionu vozidel z Německa, Francie, Španělska, Spojeného království a dalších 4 zemích EU. Rozdíl je mezi spotřebou a emisemi na homologovaných údajích vozidla a skutečnou spotřebou při reálné jízdě. 

A rozdíly to jsou značné. Průměrný řidič totiž za rok utratí za pohonné hmoty o cca 12.000,- více, než mohl předpokládat na základě informací od výrobce vozu. A v minulosti to bylo ještě více. Oproti roku 2016 se totiž tento rozdíl snížil o cca 1% a to především díky aféře "Dieselgate", který přinutil výrobce začít uvádět pravdivější data. Bohužel, „pravdivější“ však ještě neznamená reálná. 

Rozdíl mezi deklarovanou a reálnou spotřebou je stále značný, a proto se od 1. září roku 2017 začala používat nová metodika měření emisí WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures), která se dotýká také spotřeby paliva. Její přínos spočívá především v tom, že by měla simulovat nejrůznější provozní podmínky a test tak co nejlépe přiblížit realitě. Nicméně z níže uvedené tabulky je zřejmé, že se rozdíl mezi skutečnou spotřebou a deklarovanou spotřebou zvýšil od roku 2001 čtyřnásobně (údaje za rok 2018 nejsou známy). Je tak otázkou, zda metodika WLTP sníží rozdíl mezi deklarovanou a reálnou spotřebou pod magickou hranici 10 %. Vědci z agentury ICCT se nedomnívají a proto doporučili Evropské komisi, že je nutné urychleně vytvořit metodiku sankcionování výrobců automobilů, kteří uvádějí nerealisticky nízkou spotřebu a mohou tak klamat tak své zákazníky.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.