Šéf českých autobazarů: Česko není vrakovištěm Evropy, je to pouze hra s čísly

Foto: APPAA

Podle statistických údajů je v České republice průměrné stáří vozidel 15.1 roku. Na silnicích to ale tak rozhodně nevypadá. Jak je to tedy ve skutečnosti a jsme opravdu vrakovištěm Evropy?


"Klíčem k této hádance je tzv. dynamické měření," vysvětluje Petr Přikryl z Asociace autobazarů APPAA. To se podle Přikryla provádí tak, že na vybraných silnicích všech úrovní, tedy městských i mimoměstských, probíhá zaznamenávání registračních značek. Tyto záznamy jsou následně předány ministerstvu dopravy, které k nim přiřadí potřebné parametry. Takto získaná data dávají tedy daleko lepší představu o skutečném stavu vozového parku než statická metoda, která vychází z registru vozidel a nijak nereflektuje, zda se vozidla objevují v reálném provozu, či nikoliv. Podle tohoto měření je průměrné stáří vozidel, která jezdí v reálném provozu 8.5 roku.


Velorex dostal jako bývalé služební vozidlo a dojel s ním až na polární kruh
Po nákupu ojetého vozu byste měli ihned vyrazit do servisu. I když se to nezdá, ušetříte
Ojetý kabriolet lze koupit hodně levně, ale když nevíte jak na to, je to risk
Nejlevnější zemí pro dovoz ojetiny je Itálie, nejdražší pak Rakousko


"Že nejsme vrakovištěm Evropy, se potvrzuje i v českých autobazarech, kde se v současné době nejvíce prodávají vozidla stará 8-10 let," říká Přikryl. Podle dynamického měření, jsme tak podle něj (alespoň z pohledu stáří vozového parku) na úrovni Rakouska, Švýcarska, nebo Německa. Starší ojetiny se ještě před vyhlášením nouzového stavu dovážely ze zahraničí, nicméně podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) se dovoz ojetin propadl v současné době o 25,8% na 55 134 ks. "Jejich průměrné stáří je 10,6 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí již 52,89%.“ komentuje Přikryl, podle nějž najezdí vozidla starší 15 let v reálném provozu cca 2000 km/ročně. „Jsou to převážně "vozidla poslední záchrany" která slouží k dopravě z příměstské části např. k P+R velkého města nebo k přesunům z jedné vesnice do druhé,“ říká Přikryl.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.