Testy ojetých aut, recenze nových aut

Škoda Kamiq. Třetí "kvéčko" v řadě

21.08.2019 Martin Filipi

Automobilka ŠKODA včera ve francouzském Alsasku představila v rámci dynamické prezentace svůj třetí model, jehož název končí na písmeno "Q", model Kamiq. S nejmenším škodováckým "esúvéčkem", či spíše městským crossoverem, jsme tak najeli první kilometry. Tady jsou naše dojmy ještě před klasickým redakčním testem:


Úvodem je potřeba říci, že Kamiq se sice tváří jako SUV, ale je to opravdu spíše městský crossover. Automobilka u modelu Kamiq nenabízí pohon 4x4, takže s nějakými výlety do náročnějšího terénu určitě nepočítejte. Od toho tu je model Karoq, resp. Kodiaq. Ale chybějící pohon 4x4 zamrzí asi málokoho. S tímhle bráchou VW T-Cross a dvojčetem Seatu Arona totiž budete spíše frajeřit ve městě, nebo na kratších výletech a víkendových cestách. A cestování to bude určitě příjemné. Těch prvních pár stovek kilometrů, které jsme s Kamiqem najeli v alsaských lesích, se nám totiž moc líbilo. Kategorie malých SUV je mezi zákazníky stále oblíbenější a tak tipujeme, že Kamiq ještě do konce roku 2019 trhně nějaký ten prodejní rekord. Tím spíše, že dealeři přijímají objednávky již od června a to za cenu od 379.900,-Kč včetně DPH.

Automobilka říká, že Kamiq je nejlépe vybavená škodovka historie. Pojďme se tedy podívat, co vše najdeme ve výbavě Ambition, která startuje právě na zmíněné částce 379.900,-Kč. Takže, v "základu" je auto vybavené mimo jiné devíti airbagy a systémem proaktivní ochrany cestujících, který dokáže včas připravit vozidlo před kolizí přitažením pásů a zavřením oken. Dále tu najdeme LED přední světlomety s denním svícením a LED zadní svítilny, systém sledování prostoru před vozem (Front Assist) s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců, automatické přepínání denních a potkávacích světel (Easy Light Assist), asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist), nebo systém nouzového volání (e-Call) včetně proaktivního servisu na 10 let a mnoho dalších položek. Seznam standardní výbavy dále obsahuje například klimatizaci, tempomat, palubní počítač MaxiDOT, infotainment Swing s 6,5″ barevným dotykovým displejem s Bluetooth, přední loketní opěrku a bederní opěrky na předních sedadlech. Takže ano, souhlas, tahle výbava je opravdu více než slušná.

MOTORY A SPECIFIKACE ŠKODY KAMIQ

Vyšší výbavový stupeň Style, nad rámec výše uvedeného, pak přidává například ještě 16″ kola z lehké slitiny Castor, Bi-LED přední světlomety a TOP LED zadní svítilny s animovanými ukazatelem směru jízdy vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotaintment Bolero s 8″ barevným dotykovým displejem a fukncí SmartLink+ umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji vozidla. Za zmínku stojí dále kožený multifunkční volant, bezklíčový přístup KESSY, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, světelný a dešťový senzor (Light and Rain Assist) ambientní LED osvětlení interiéru nebo parkovací senzory vzadu. Hodnota výbav stupně Style oproti Ambition tak činí 132 400 Kč, cenový rozdíl však čítá jen 58 000 Kč. ŠKODA KAMIQ Style s motorem 1.0 TSI/85 kW vychází na 462 900 Kč, s výkonným turbomotorem 1.5 TSI/110 kW na 497 900 Kč a s turbodieselem 1.6 TDI/85 kW je k dispozici za 502 900 Kč.

ŠKODA KAMIQ je dodávána s novou generací infotainment systémů. Ta nám ale třeba ve Scale moc nevyhovovala, tak věříme, že u Kamiqu už bude systém perfektně odladěn a nebude dělat neplechu. Důležité je, že pro funkčnost služeb již není potřebný datový tarif. Nově je totiž datové připojení hrazeno dodavatelem, nikoliv zákazníkem (ale samozřejmě, že to platíte v ceně vozu). Pro funkci Infotaintment Online tak není nutné spojovat vůz přes Wi-Fi hotspot nebo pořízení USB LTE modulu. Datové propojení má stejnou dobu platnosti jako přístup ke službám Infotainment Online (dynamická navigace, aktualizace mapových podkladů online, plánovač cest, počasí, seznam parkovacích míst a čerpacích stanic atd.) na 1 nebo 3 roky. Nabídka služeb Care Connect – Proaktivní servis, včetně služby doživotního tísňového volání eCall, je k dispozici na 10 let a je součástí základní výbavy každého vozu. Soubor služeb pod nabídkou Vzdáleného přístupu (např. jízdní data, vzdálené odemykání a zamykání vozu, houkání a blikání, oznámení alarmu on-line atd.) je rovněž k dispozici na 1 nebo 3 roky, coby mimořádná výbava vozu v akčních paketech Connectivity a Media, dle preference klienta. Novinkou je jednodušší aktivace všech služeb, kterou lze nově vytvořit uvnitř vozu, kde je rovněž provedena autorizace zákazníka.

No a jak se nám s Kamiqem v Alsasku jezdilo? V nabídce motorů je pro model Kamiq benzínový tříválec 1,0 TSI 70kW, resp. 85kW, dále benzínový čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110kW a naftový čtyřválec 1,6 TDI s výkonem 85kW. Nám se do rukou dostaly hned dvě motorizace, a to silnější litrový benzín s výkonem 85 kW a také naftová verze se stejným výkonem. Benzínový motor jsme měli s automatickou převodovkou a i velmi svižná jízda v Alsaských horách nedělala Kamiqu problém. Skvěle držel na silnici i přesto, že byla od deště velmi mokrá. Nicméně sportovní jízdu si ještě můžete vylepšit systémem Sport Chassis Control s přepínáním dvou nastavení podvozku. Překvapení přišlo po zkontrolování spotřeby, která i při velmi dynamické jízdě nestoupla přes 7 litrů. Naftová verze bude zase skvělá, při dlouhých jízdách po dálnici, protože při tomto stylu jízdy jsme měli spotřebu 5,8 litrů, což už je opravdu slušná hodnota. Co se týká různých asistentů/doplňků k auta, tak rozhodně kladně hodnotíme ukazatel mrtvého úhlu, který je integrován do krytu zrcátka z vnitřní strany, což je výrazně lepší než když byl tento bod přímo v zrcátku. Dále pak dynamické blinkry vypadají zvlášť u Kamiqu pěkně a líbila se nám také možnost propojit iPhone s autem skrz CarPlay, bez nutnosti připojení kabelu k telefonu. Co už není tak ideální je totiž absence konektoru USB-A a musíte se tak spolehnout pouze na USB-C, který zatím není tak rozšířený.

Asi na žádnou jinou škodovku, kromě oranžového Superbu ScoutLine, který budeme již brzy testovat, jsme se netěšili tolik jako na model Kamiq. Myslíme si, že automobilka tímto modelem osloví nejen mladou klientelu, ale také starší páry, které ocení příznivou cenu, vyšší stavbu auta a také jeho neotřelost. Zda ocení dotykový displej nebo třeba USB typu C, to už tolik netušíme, ale spokojeni budou určitě. Za nás předvídáme modelu Kamiq skvělé prodejní výsledky a těšíme se na brzký týdenní test abychom vás mohli s tímhle krasvcem seznámit mnohem detailněji. Zatím se pokochejte fotkami v galerii a na našem Instagramu.

 


Další články