Testy ojetých aut, recenze nových aut

Audi A6 2,0 TDI 130kW (2012) - I "prémiovka" umí pořádně zazlobit...

26.12.2018 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Auto jsem kupoval jako ojeté za necelých 500tis, najeto mělo 100 tis. km a bylo původně koupeno u autorizovaného dealera v Praze. Zdálo se tedy, že to nemůže být krok vedle, ale byl. A to pořádný...

Hned první týden provozu se ukázalo, že nevyhřívá zadní okno, sedačka řidiče nedrží v nastavené poloze a je tzv. "načnutý" dvouhmotový setrvačník. V dalších týdnech se odporoučela řídící jednotka zámku řízení a také tzv. komfotní řídící jednotka, která neustále vybíjela baterii a u zaparkovaného auta občas sama stáhla všechna okénka, nebo odklopila víko kufru. Ačkoliv bylo auto kupované v ČR a mělo mít tedy českou specifikaci, nebylo tomu tak. Původní majitel velmi lajdácky nahrál do infosystému češtinu, která tak nezobrazovala některé znaky a ovládání hlasem bylo v podstatě nemožné. Když připočtu koupi letních pneumatik, protože v srpnu kupované auto mělo zimní obutí, nasypal jsem do auta dalších 75 tisíc korun.

Ale abych jen nehanil. Měl jsem několik vlastních audin a jezdil jsem snad úplně všemi modely - od A1, přes Q7 až po R8 (tenhle kousek jen na jeden den, ale stálo to za to...). Tohle ale bylo první auto s kruhy ve znaku, u kterého se objevily problémy. V rodině dokonce stále jezdí Audi A3 Sportback s automatem, kterou jsme kupovali jako novou v roce 2006. Ani po dvanácti letech provozu se neobjevila žádná závada. Rok jsem jezdil s Audi A6 3,0 TDI Quattro s manuální převodovkou a ani po téměř 80 tisích kilometrech nic. Zdá se tedy, že jsem měl jen smůlu na kus a předchozího majitele, který autu asi moc péče nedal.

Po všech peripetiích jsem s autem najezdil už skoro 50 tisíc kilometrů a zatím vše funguje. Se spotřebou se pohybuji někde kolem 6,5l/100km, kdy cca 1/3 jezdím ve městě a zbytek dálnice. 

Aktuálně se auto chystám prodat, ale to další bude zase Audi. Ta značka dělá opravdu kvalitní auta, jen se někdy občas někde něco nepovede :). Tentokrát ale nebudu volit dvoulitr s manuálem a vrátím se k šestiválcovému třílitru s automatem. Přeci jen 180 koní není na tak těžké auto úplně dostačujících. To třílitr si s těžkou A6 poradí mnohem lépe a řekne si jen o cca 1,5 litru na 100km více.


Další články