Testy ojetých aut, recenze nových aut

OPEL ASTRA 2008 - MÁ SVOJE MOUCHY, ALE NEPRODÁM HO..

27.03.2019 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Mám opel astra h 2008 1,9cdti 88kw z19dt(bez klapek swirl) hb -stříbrná metalíza, najeto 180000km. Koupená ve 112 000 km.(bez filtru pevných částic) a auto mi dodnes slouží protože se o něj starám.


Hned jak jsem ho koupil udělal jsem údržbu a výměnu rozvodu včetně vodní pumpy a výměny kapalin.(skoro všech až na olej v posilovači řízení) Pozor do převodovky dávejte to co tam bylo. Nalil jsem tutelu v 120t km -žlutou a musel jsem ji vylít a nalít zpátky oplácký červený olej. Pak už řadila v pohodě. Oplaci určitě vědí o čem mluvím. Jinak bolest převodovky M32 se na tomto autě zatím neprojevila.Mění se každých 60t km.ale určitě ji předemnou nikdo neřešil-nevěřím že jo a  ani se neptám-odpověď by neměla žádnou hodnotu.:-).  Měnil jsem ho taky protože bylo potřeba dolít asi 2deci dle přípisu z Oplu. Olej v motoru měním po cca 12 000 až 15 000.t km 

Nebudu hodnotit ergonomii estetiku kabiny a takové ty věci co se povídají o nových vozech,to patří jinam.Pouze provozní záležitosti.

Auto zezačátku cukalo,tak jsem to začal řešit.Vyměnil jsem (asi preventivně)dvojhmotovy setrvák,vyčistil EGR,a repasoval vstřiky a začal používat VIF a lepší naftu(omv a bez řepkovou naftu) auto přestalo cukat,ted to udělá jenom asi po natankování horší nafty.(stalo se to 2x po delší jízdě a znovu odjetí)pak to přestalo.

Asi ve 120000km  dlouho trvalo než jsem nastartoval(4/6 sekund někdy napodruhé až napotřetí) a představte si že pomohl nový startér a funguju dodnes.(možná padá nafta ale starter to řeší)

Co mě vadilo, že je auto citlivé na vyvážená kola,kvalitu ráfků, pneu a brzd a kotoučů v perfekním stavu.Po výměně originálu se s tím více méně butete trápit celou dobu provozu.(letní zimní gumy,geometrie,tlumiče,kotouče,brzdiče, atd)Když přejedete překážku nebo výmol nebo přehřejete kotouče,co se u tohoto auta stane coby dub při svižné jízdě a rychlém dobrždění při náhlém sjetí z dálnice,mužete začít odznova.

Pak začalo něco bouchat vzadu na podvozku. Trochu trvalo zjistit, čím to je, ale přišel jsem na to. Byly to gumy co drží výfuk. Po výměně O.K.

Závady,které se na voze vyskytovaly rozdělím na 1)estetické 2)provozní 3)počátky projevy poruch.

1)

  • ošupaný volant-vyřešeno potahem kůží
  • zestárlý/ošoupaný potah řadící páky-ponecháno tak
  • začínající rez pod zpětnými zrcátky a vnitřkem kapoty na krajích (drží se tam voda)-opraveno.Jinak auto nerezne!
  • zničené plastové kryty pro montáž záhrádky na střeše-ponecháno

             2)

  • výměna tlumičů-150t
  • výměna baterky
  • výměna tyček stabilizátoru 2x
  • výměna brzových kotouču 2x vepředu házeli 1x vzadu-(auto brzdí více na předek)120t km
  • výměna žárovek H7-klasika.nepočítám
  • výměna žhavičů(hlásilo auto při 135t km)
  • nesvítí zadní světýlko osvětlení SPZ a kufru

             3)

  • je hlučná klapka přepínaní poloh ofuku kabiny-uvidíme kolik vydrží? Od 120t km
  • Začal syčet posilovač brzd-zatím vše funguje-asi na výměnu od 140tkm
  • Hlási se čidlo ABS-(výměna s ložiskem kola) od 150t km
  • Vrže zadní vlečená náprava-asi pravý silenblok(oprava není tak strašná) od 130t km
  • Rezne výfuk.112t km(už jsem tak koupil-opraveno a natírám)
  • SLYŠÍM POUZE JÁ-začína zpívat turbo-ale myslím že statečně vydrží spolu s vozem-180t km
  • Lámou se kabely v pravých dveřích a zadních dveřích-v létě opravím
  • ZASE -SLYŠÍM POUZE JÁ-velice slabě -zpívá převodovka M32-při podřazení z táhlého kopce na 6rs-nemusí to nic znamenat!
  • Rádio je na prd-neřeším-příjem stanic-signál 

Asi jsem si nevzpomněl na vše ale to hlavní jsem napsal.To že mi vypadli zrcadla ze zpetných zrcátek ještě zpomenu. Asi se vyhřálo lepidlo,které je drželo. Tak to tak spíše na zasmání.

Auto se mi líbí a jsem s ním spokojenej, hlavně motor od fiatu-je to držák. Auto je jednoduché a cena ND přijatelná. Protože nemá dpf zvládá i kratké tratě. Na dálnici v pohodě. Aerodynamický svist od 110km/h jsem vyřešil/zmenšil- natlačením silikonu do rámu po odklopení těsnící gumy oken předních dveří u právých horních rohů.Sedadla by mohla být pohodlnější ale nejsou jiná než v ostatních vozech této třídy.Je to spíše můj zdravotní problém se zády,které se už dlouhá léta vozí v různých lepších či horších vozech.Tak snad bude moje recenze k něčemu. Auto asi neprodám ,protože má pro mě větší cenu než jeho peněžní hodnota,která je vcelku jeden manažérský plat.(třeba ředitele energetické společnosti-hahaha)

Škoda že už se taková auta nevyrábí -jednoduchá,poměrně dost spolehlivá a snadno a levně opravitelná...


OPEL ASTRA 2008 - MÁ SVOJE MOUCHY, ALE NEPRODÁM HO..

Další články