Testy ojetých aut, recenze nových aut

PORSCHE BOXTER - JE TO PORSCHE NEBO NE?

26.12.2018 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Vždycky když jsem slyšel slovo Porsche, představil jsem si sporťák, který mě při sešlápnutí plynu přibije do sedačky a vyrazí s burácením motoru vpřed. U většiny aut ze Stuttgartu to rozhodně platí. Nikoliv však u Boxtera s objemem motoru 2,7litru a výkonem pouhých 176 kW.


Zarytí fandové značky se mu smějou. Jasně, je to pořád Porsche a okolí si myslí, kdovíjakej nejste frajer. Jenže ojeté se dá koupit levněji než základní verze oktávky a má to svůj důvod. Ten hlavní je, že to auto vůbec nejede. Reakce na sešlápnutí plynu je hóóódně letargická a ani zvukový projev není nic moc. Maximálka je sice 251km/h, ale v praxi se docílit nedá. Je to potom docela frustrující, když vám to na dálnici natře ŠKODA Octavia RS. Převodovka PDK řadí docela dobře, ale příště bych šel raději do manuálu. Je to o hodně zábavnější.

Hodně mě také překvapila spotřeba. I když jsem jezdil striktně podle rychlostních limitů, pod 12 litrů jsem se nedostal. To fakt naštve, nejede to a ještě tam teče benzín jak do kanálu. Benzín ale není to jediný, co je potřeba do auta investovat. Já měl auto co mělo na tachometru necelých 70 tisíc kilometrů. V prodeji jsou ale většinou kusy, co mají za sebou 150 tisíc a více. Investice do standardního servisu, jako jsou třeba brzdové destičky, kotouče, lamela spojky nebo jenom výměna oleje v převodovce a nákup nových gum, pak představují investici v řádu desítek tisíc korun.

Auto jsem prodával skoro půl roku. Ti, co značce Porsche rozuměli líp než já o auto neměli vůbec zájem, takže nakonec skončilo u stejného idealisty, jako jsem byl v době nákupu já sám. Nový majitel ale říkal, že to má jako dárek pro svojí slečnu, tak snad se bude líbit a udělá hodně radosti.

 


PORSCHE BOXTER - JE TO PORSCHE NEBO NE?

Další články