Testy ojetých aut, recenze nových aut

RENAULT KOLEOS JSEM SI ZAMILOVALA, MĚNIT NEHODLÁM…

04.02.2019 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Vždycky jsem chtěla nějaké SUV, ale v roce 2012, kdy jsem o nákupu uvažovala, jich na trhu moc nebylo. SUV od Volkswagenu, Audi, Porsche nebo Mercedesu nepřipadaly z cenových důvodů v úvahu a korejská produkce se mi moc nelíbila. Měli jsme ale v rodině auto značky Renault a tak mi dealer nabídl otestovat model Koleos. Po pár dnech bylo jasno a já mám tohoto „Samsunga“ doposud.


Proč „Samsunga“? Renault Koleos se totiž vyrábí v Jižní Koreji v továrně Samsung. Asi i proto se jeho kulatý design v Čechách moc nelíbil, ale já si ho zamilovala právě pro tuhle jeho odlišnost. Jasně, dneska jsou na trhu hezčí auta, a asi byly i tenkrát, ale mně vyhovuje. A nejen vzhledem. Bydlíme totiž mimo Prahu, často proto jezdím se psem nebo na houby do Jizerek. Koleos byl v tu dobu pro mě jediné cenově přijatelné SUV, kde jsem si mohla zapnout pohon 4x4 a nespoléhat pouze na automatiku. A musím říci, že právě v horách mě tohle auto mnohokrát podrželo a nenechalo nikdy ve štychu, i když ostatní zapadli do závěje.

Na horách jsem často ocenila i dělené zadní víko kufru. Prostě se spodní část sklopí a můžete si na něj sednout třeba při nazouvání lyžáků. To dnešní SUV nemají a mně by to moc chybělo. V autě je prostě všechno, co mám ráda. Tempomat, automatická klimatizace, navigace, parkovací senzory, funkce na sjíždění prudkých kopců a hlavně přehrávač na CD, kterých mám opravdu hodně. V dnešních autech bych si je bohužel nepřehrála. Trochu mi chybí vyhřívání sedadel, lepší přední světla a dneska už bych si asi také vybírala auto s automatickou převodovkou. Při dnešním provozu to je mnohem pohodlnější a možná bych ušetřila i nějaké to palivo.

Mám sice naftový motor, který by měl mít nízkou spotřebu, ale není to tak. Na Koleosu je najeto přibližně 140 tisíc kilometrů a spotřeba je kolem 8 litrů nafty na 100 km. To dnešní auta se stejným výkonem jsou klidně i o litr a půl úspornější. Každých 100 kilometrů tak ujedu asi o 50 korun dráže než kdybych měla nějaké současné SUV, ale nevadí mi to. Můj Samsung je dříč, který mě nikdy nenechal někde stát a proto ho budu mít určitě ještě hodně dlouho. Ostatně současné kalamity na D1 i na jiných silnicích mě o tom přesvědčují dnes a denně. Projíždím kolem zapadlých „pseudočtyřkolek“, které jsou mnohdy 2x dražší, bez ztráty kytičky. Majitel Superbu 4x4, kterého jsme v Jizerkách vytáhli o víkendu ze závěje, by mohl vyprávět :)


RENAULT KOLEOS JSEM SI ZAMILOVALA, MĚNIT NEHODLÁM…

Další články