Testy ojetých aut, recenze nových aut

SUZUKI SWIFT JE TAKOVÁ MOJE "AUTORAKETA"

27.12.2018 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Než začnu popisovat zážitky se Swiftem, je důležitý říct, že se jedná o moje druhé auto. První byl nový Renault Clio, který bylo, řekl bych až luxusem pro začínajícího řidiče jako jsem v tu dobu byl já. Výbava byla skvělá, automatický světla, navigace, elektrický okna i vzadu, všechno bylo super. Až na to, že i když se Renaultů ukradne v ČR tak 10 kusů ročně, tak i moje Clio do této statistiky zapadlo. Proto jsem hledal nové auto a po půl ročním(!) hledání mi padl do oka Suzuki Swift Sport.


Hned na první pohled mě auto zaujalo, zvlášť jeho sportovní verze. A protože byl v Čechách ke koupi jen jeden ojetý model (který byl ve skvělém stavu) bylo vybírání celkem jednoduchý. Teď je to rok co auto vlastním a změnu zatím neplánuji. Popíšu teď, co mě na tom autě nejvíc baví a kvůli čemu ho doporučuju všem koho baví řídit a nevadí mu menší velikost auta. Začnu vzhledem, kterej je prostě super, zvlášť když je auto v černý barvě a jsou na něm 17palcová kola + u sportovní verze je efektní zadní spoiler. Kategorie "HotHatch", jde k tomuhle autu přesně. Další věc - výbava. I když tam nemám navigaci a automatický stěrače jako v Cliu, tak mi to vůbec nevadí. Na navigaci stejně používám Waze a na stěračích nastavím interval. Telefon k radiu připojím a elektrický okna a klimatizaci to taky má. Dokonce mám i vyhřívaný sedadla, tempomat a zadní parkovací senzor, takže mě nenapadá nic, co by mi zásadně chybělo.

Poslední a nejdůležitější částí popisu je podle mě motor. A asi ještě hmotnost auta. Ono to vlastně spolu souvisí. To jsou totiž asi dvě nejzásadnější věci, které dělají z tohoto auto doslova raketu na okreskách. Motor má obsah 1,6litru a pracuje s technikou V-TEC, tzn. motor s proměnným časováním ventilů - Vyšší výkon, nižší spotřeba. Na svojí váhu 1100kg má 136 koní, takže až pojedete na Karlštejn tak Audi TT nemá šanci, na dvojku můžete klidně 110km/h, omezovač vás totiž pustí až do 7200ot/min. Musím říct, že vás to bude nutit řadit už tak ve 4 tisících, ale zkuste to překonat a uvidíte tu jízdu. Spotřeba i při trochu ostřejším stylu jízdy je do 7l/100, mně se zatím nepodařilo překročit 6,5 a nemyslím si, že bych auto šetřil.

Jediný problém tohoto auto je cesta na dlouhou vzdálenost. Když totiž jedete dlouho po dálnici stabilní rychlostí 150km/h, budete mít pocit, že je Swift hodně hlučnej. Točí totiž cca 4500-5000 otáček a to už je na vnitřním hluku opravdu znát. Jo a ještě Ještě poznámka ke kufru. Batoh a věci na víkend za přítelkyní tam dáte, do Ikey bych s tím ale úplně nejezdil - vlastní zkušenost J.  Na druhou stranu, tohle auto si nekupujete na dlouhé cestování, stěhování nebo rodinný výlety, ale na městkou jízdu a zábavnější ježdění po okreskách. Za tu cenu asi lepší auto k těmto účelům nenajdete.


SUZUKI SWIFT JE TAKOVÁ MOJE "AUTORAKETA"

Další články