Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

SUZUKI SWIFT JE TAKOVÁ MOJE "AUTORAKETA"

27.12.2018 Čtenářský příspěvek (nevyjadřuje stanovisko ani názor redakce)

Než začnu popisovat zážitky se Swiftem, je důležitý říct, že se jedná o moje druhé auto. První byl nový Renault Clio, který bylo, řekl bych až luxusem pro začínajícího řidiče jako jsem v tu dobu byl já. Výbava byla skvělá, automatický světla, navigace, elektrický okna i vzadu, všechno bylo super. Až na to, že i když se Renaultů ukradne v ČR tak 10 kusů ročně, tak i moje Clio do této statistiky zapadlo. Proto jsem hledal nové auto a po půl ročním(!) hledání mi padl do oka Suzuki Swift Sport.


Hned na první pohled mě auto zaujalo, zvlášť jeho sportovní verze. A protože byl v Čechách ke koupi jen jeden ojetý model (který byl ve skvělém stavu) bylo vybírání celkem jednoduchý. Teď je to rok co auto vlastním a změnu zatím neplánuji. Popíšu teď, co mě na tom autě nejvíc baví a kvůli čemu ho doporučuju všem koho baví řídit a nevadí mu menší velikost auta. Začnu vzhledem, kterej je prostě super, zvlášť když je auto v černý barvě a jsou na něm 17palcová kola + u sportovní verze je efektní zadní spoiler. Kategorie "HotHatch", jde k tomuhle autu přesně. Další věc - výbava. I když tam nemám navigaci a automatický stěrače jako v Cliu, tak mi to vůbec nevadí. Na navigaci stejně používám Waze a na stěračích nastavím interval. Telefon k radiu připojím a elektrický okna a klimatizaci to taky má. Dokonce mám i vyhřívaný sedadla, tempomat a zadní parkovací senzor, takže mě nenapadá nic, co by mi zásadně chybělo.

Poslední a nejdůležitější částí popisu je podle mě motor. A asi ještě hmotnost auta. Ono to vlastně spolu souvisí. To jsou totiž asi dvě nejzásadnější věci, které dělají z tohoto auto doslova raketu na okreskách. Motor má obsah 1,6litru a pracuje s technikou V-TEC, tzn. motor s proměnným časováním ventilů - Vyšší výkon, nižší spotřeba. Na svojí váhu 1100kg má 136 koní, takže až pojedete na Karlštejn tak Audi TT nemá šanci, na dvojku můžete klidně 110km/h, omezovač vás totiž pustí až do 7200ot/min. Musím říct, že vás to bude nutit řadit už tak ve 4 tisících, ale zkuste to překonat a uvidíte tu jízdu. Spotřeba i při trochu ostřejším stylu jízdy je do 7l/100, mně se zatím nepodařilo překročit 6,5 a nemyslím si, že bych auto šetřil.

Jediný problém tohoto auto je cesta na dlouhou vzdálenost. Když totiž jedete dlouho po dálnici stabilní rychlostí 150km/h, budete mít pocit, že je Swift hodně hlučnej. Točí totiž cca 4500-5000 otáček a to už je na vnitřním hluku opravdu znát. Jo a ještě Ještě poznámka ke kufru. Batoh a věci na víkend za přítelkyní tam dáte, do Ikey bych s tím ale úplně nejezdil - vlastní zkušenost J.  Na druhou stranu, tohle auto si nekupujete na dlouhé cestování, stěhování nebo rodinný výlety, ale na městkou jízdu a zábavnější ježdění po okreskách. Za tu cenu asi lepší auto k těmto účelům nenajdete.


SUZUKI SWIFT JE TAKOVÁ MOJE "AUTORAKETA"

Další články