Testy ojetých aut, recenze nových aut

Chevrolet Orlando je tip na dobrou ojetinu. Nabídne hodně muziky za málo peněz

12.07.2020 Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 6 / 10


Hodnocení redakce6.83

Uživatelská hodnocení-


Chevrolet se sice v ČR již oficiálně neprodává, ale v modelu  Orlando  nabízí zajímavou alternativu pro početné rodiny poptávající velký vůz, ale nedisponující milionovými částkami. Na trhu ojetin je to docela žádaný kousek, nicméně moc jich není. Ceny začínají na částkách lehce nad 100 tisíc korun, nicméně vozy s nižím nájezdem a doloženou servisní historií se prodávají od 150 tisíc výše. Nízké ceny v autobazarech reflektují skutečnost, že jde o méně poptávaný vůz, který již nemá v ČR zastoupení a také fakt, že jako nové je na český trh umisťoval Chevrolet (GM) za relativně zajímavé ceny. To před lety bylo jedno z velkých překvapení pro našeho redaktora, který měl v testu nový vůz s dvoulitrovým turbodieselem.


Cena, za kterou se Orlando nabízí, může působit až podezřele a vzbuzovat pocit, že základní verze bude mít za příplatek snad i motor. Není tomu tak. Chevrolet Orlando je i v základní verzi dobře vybavené auto, které má posádce skutečně co nabídnout. Už základní verze obsahuje například ABS, 6 airbagů, el. ovládaná přední okna, sedm sedadel nebo nárazníky v barvě karoserie. Design modelu Orlando nemusí oslovit každého a především ženy dají možná přednost líbivé francouzské konkurenci, ale robustnost Orlanda má také něco do sebe. Vzhled vozu evokuje terénní automobil, což podporují například plastové lemy kolem blatníků nebo kryty pod přední i zadní částí vozu. Zajímavým designovým prvkem, který dodává přídi vozu nádech agresivity, jsou podélně dělená přední světla. Bohužel, xenony nelze objednat ani za příplatek.

V interiéru nabízí Chevrolet Orlando sedm sedadel, přičemž pohodlí v poslední řadě naleznou spíše menší cestující do 165cm vzrůstu. Přístrojová deska je zpracována poměrně kvalitně, i když měkčené plasty by jí slušely mnohem více. Na velkém displeji uprostřed palubní desky se zobrazuji informace audio systému, aktuální teplota a čas. Za příplatek lze objednat navigaci. K audio systému lze také připojit například iPod. Sedadla jsou poměrně pohodlná, ani při delší cestě nebyla znát nadměrná únava. Hodně nám vadilo ovládání polohy opěradla, kde chyběla klasická růžice. Ta byla nahrazena páčkou, kterou se „odjistí“ opěradlo a řidič tlakem zad nastavuje sklon. O nějakém pohodlí a přesnosti nemůže být v tomto případě ani řeč. Zadní sedadla se nedají s vozu vyjmout, lze je však zapustit do podlahy.



Při jízdě se Chevrolet Orlando projevuje poměrně kultivovaně a spotřeba dvoulitrového turbodieselu činila v našem případě 7,5l/100km. Dynamika vozu je však i při plném osazení velice slušná a na dálnici nebude Orlando rozhodně žádnou brzdou. Ostatně právě pro delší silniční přesuny je Orlando stavěné. Podvozek je naladěný na měkčí, tedy komfortní jízdu. Při snaze o razantní průjezdy zatáčkou se tak Orlando trochu více naklání a poměrně brzo pobízí k aktivaci systém ESP. Ve městě mohou nastat drobné problémy s ne příliš dobrým výhledem z vozu. Rozhodně se proto vyplatí zadní parkovací senzory, které jsou v základní výbavě již od druhé výbavové řady. Přední senzory se bohužel objednat nedají. Úplně nejideálnějším řešením by však byla parkovací kamera. Ta se sice jako součást originálního příslušenství nenabízí, lze ji však za poměrně přijatelnou cenu dokoupit v obchodech s automobilovými doplňky. Ženy řidičky, ale i mnozí muži, takový doplněk rozhodně ocení.

Chevrolet Orlando velice mile překvapil. Překvapil především skvělým poměrem „užitná hodnota/cena“, kdy ani u základní verze nebude mít majitel pocit, že někde zůstalo něco ochuzeno. Některé prvky výbavy sice v příplatkové nabídce chybí (např. xenonová světla nebo přední parkovací senzor), ale i tak lze Orlando doplnit o luxusní doplňky jako například vyhřívaná kožená sedadla, elektricky ovládané střešní okno nebo šestistupňovou automatickou převodovku. Dle našeho názoru je Chevrolet Orlando horkým kandidátem na „koupi roku“. Jestli se s ním ale budeme častěji potkávat na českých silnicích není vůbec jisté. Důvodem může být příliš robustní vzhled vozu a také konzervativnost českých řidičů, kteří značce Chevrolet nepřišli na chuť…

Chevrolet Orlando je tip na dobrou ojetinu. Nabídne hodně muziky za málo peněz

Jiří Soukup

Další články