Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Chevrolet Captiva - tohle auto pro křehké holky určitě nebude

15.03.2020 Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 6 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 9 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení-


Na víkendový kurz snowkitingu jsme vyrazili s Chevroletem Captiva 2,2 VDCi. Atraktivní bílá barva vozu neobyčejně slušela, nicméně test modelu Chevrolet Captiva ukázal i některé nedostatky tohoto SUV. Asi tím nejzásadnějším může být fakt, že značka Chevrolet už nemá v České republice oficiální zastoupení a některé servisní úkony nebo třeba nákup originálních náhradních dílů mohou působit komplikace a provoz auta výrazně prodražit. jde ale o aktuálně velmi levnou ojetinu, která se na českých inzertních serverech nabízí již od ceny 55.000,-Kč.


Foto: Jiří SoukupChevrolet Captiva dostal po loňském faceliftu atraktivní příď, která, na rozdíl od předchozí generace, vzbuzuje respekt a dodává vozu velmi atraktivní vzezření. Jediným drobným nedostatkem přídě je spodní plastová lišta, takzvané lízátko. U vozu kategorie SUV bychom ji klidně oželeli. Dost výrazným způsobem totiž omezuje světlou výšku a tedy přejezd nerovností. O tom, že je lišta skutečně zbytečná, resp. příliš nízko, svědčí fakt, že jsme vozidlo k testu přebírali s lištou, která byla na několika místech poškozena. Atraktivní vzhled vozu umocňovala bílá barva, se kterou kontrastovaly plastové lemy blatníků v černé barvě. Tady ale zásadní designové změny oproti původní generaci končí. Za zmínku snad ještě stojí poupravená optika zadních svítilen.



Foto: Jiří SoukupInteriér nové Captivy nepřináší nic převratného, ale působí hodnotným a kvalitním dojmem. Ten vytvářejí především kožená sedadla, která jsou elektricky vyhřívaná a řidičovo má navíc elektrické ovládání. Bohužel bez paměti pro více řidičů. Grafika navigace je velmi povedená, ale chce to trochu cviku, aby se řidič dokázal v celkovém menu orientovat.  Celkový dojem z interiéru kazí volant. Jeho věnec je příliš tenký a má nezvykle velký průměr. Tlačítka na volantu navíc nejsou prosvětlena a tak večerní ovládání rádia, telefonu nebo tempomatu, zůstává sázkou do loterie. Trefit totiž to správné tlačítko je skutečně dílem náhody. V menu jsme také nenašli možnost, jak spárovat telefon prostřednictvím bluetooth, takže funkci handsfree jsme nevyzkoušeli. Dalším překvapením byla ručička palivoměru. Ta totiž kolísala v rozmezí ¼ nádrže. V jednu chvíli ukazovala, že je v nádrži ¾ paliva, aby po minutě ukázala nádrž zcela plnou.

Foto: Jiří SoukupSamostatnou kapitolou je převodovka, resp. její řazení. To totiž vyžadovalo skutečně hrubou sílu a ježdění po městě se tak stalo fyzicky docela náročnou záležitostí. Nevím, zda to byl případ tohoto konkrétního vozidla, či zda je to jev, který provází všechny Captivy. V takovém případě bych manuální řazení rozhodně nedoporučoval. Alespoň ne řidičkám. Ty by byly z denního popojíždění pro děti do školky rozhodně značně frustrované. Navíc při jízdě po městě je potřeba vytočit jedničku až skoro ke 3.000ot./min aby dvojka rozumně fungovala. Motor o výkonu 135kW je dostačující jak pro běžnou jízdu, tak i pro jízdu v náročnějších podmínkách. Cestou na kurz snowkitingu jsme ze závějí vytahovali dvě zapadlá vozidla bez jakýchkoliv problémů. Pochopitelně, že tomu napomohl i systém 4x4, který funguje zcela spolehlivě. Slabinou tak zůstává velmi znatelný „turboefekt“ a již zmíněné řazení šestistupňové převodovky.

Foto: Jiří SoukupCelkový dojem z modelu Chevrolet Captiva je pozitivní. Ale to pouze v tom případě, že do hodnocení nezahrneme již zmíněnou převodovku. Ta totiž sráží automobil do kategorie „nekupovat“. Odhlédneme-li však od tohoto problému, jedná se o automobil, který svým vzhledem i užitnou hodnotou naopak přinese svému majiteli pocit z dobré koupě. Námi zkoušená verze obsahovala například elektrické střešní okno, automatickou klimatizaci, navigaci, asistent pro sjíždění kopce, 7 sedadel, kožené čalounění atd… Cenu 775.900,- včetně všech příplatků, tak bylo možno v době uvedení na trh považovat za cenu příznivou a v porovnání s konkurencí dokonce za velmi zajímavou. Aktuálně se ale drtivá většina ojetých Captiv pohybuje s cenou do 100.000,-Kč. Nicméně, jak jsme psali v úvodu - servis a nákup originálních náhradních dílů může z relativně výhodného nákupu udělat nákup, který si budete dlouho vyčítat.

Ojetý Chevrolet Captiva - tohle auto pro křehké holky určitě nebude

Jiří Soukup

Další články