Ojetý Citroen DS3 je stylovka, kterou ale na silnicích jen tak nepotkáte

Foto: Luděk Kortus

Citroen oživil řadu DS, tedy řadu luxusních, stylových a výjimečných vozů. Jako první přišel model DS3, následovaný novinkou DS4. Francouzská designová stylovka Citroën DS3 se líbí hlavně holkám, ale verze DS3 1,6 THP dokázala, že se silným motorem nadchne i kluky. Navíc jako ojetá se dá koupit za docela slušné peníze a nabídne i slušnou dávku extravagance. Při výběru ale pozor na motorizaci. Testovaná verze 1,6 THP sice nabídne parádní výkon 155 koní, ale také trpí na poruchy rozvodů. pečlivá kontrola při nákupu ojetiny je proto velmi důležitá.


Foto: Luděk KortusK testování jsme dostali verzi s motorem 1,6 THP 115kW s manuální převodovkou. Ke vzhledu DS3 není co dodávat. Naprosto koresponduje s písmeny DS, tedy zkratkou slovního spojení Different Spirit. Jedná se skutečně o atraktivní stylovku s odlišným duchem, která svým červenobílým lakováním a atraktivní přídí se svislými LED světly pro denní svícení způsobila to, co se mi doposud stalo jen u Ferrari California, Chevrolet Corvette a Fiat 500 – tedy to, že si automobil fotili řidiči na křižovatkách svými mobilními telefony. Skutečně „déestrojka“ působila jako magnet na oči. A to jsou v nabídce, dle mého, ještě atraktivnější barevné kombinace – například žluto černá…


Ojetý Renault Clio RS je skvělou alternativou ke Škodě Fabia RS
Test ojetiny - Fiat Punto byl důstojným nástupcem UNA
Ojetá Škoda Octavia RS II - rizikem jsou turba
Ojetý citroen C4 Picasso – Avantgarda za dobrou cenu


Ve stejném duchu v jakém je ztvárněn exteriér je ztvárněn i interiér. V něm se opět nachází červeno černá barva z exteriéru. Najdeme ji například na ozdobné liště před spolujezdcem. Celý interiér je velmi kvalitně zpracován – kvalitní materiály a pečlivé zpracování jsou pro DS signifikantní. Stejně tak jako perfektní volant, který je příjemně tlustý a padne dobře do ruky. Na předních sedadlech je místa dostatek i když poněkud výraznější boční tvarování by jim vůbec neuškodilo. Na zadní sedadla se pohodlně vejdou dvě středně vysoké osoby. Pro cestování v pěti dospělých lidech ale není DS3 určena. Alespoň ne na delší vzdálenosti. Nicméně samotný řidič, nebo dvojice, si jízdu náramně užije.

Foto: Luděk KortusPod kapotou „déestrojky“ jsme měli benzínovou přeplňovanou šestnáctistovku, tedy čtyřválec THP, na jehož vývoji se podílelo i BMW. Výkon tohoto agregátu činí 115kW, tedy 155 koní, a s lehounkou "dééskou" dokáže pěkně cvičit. Motor 1.6 THP je totiž výsledek společného vývoje PSA a BMW a sbírá ceny u odborných porot různých soutěží. Najdete jej pod kapotami BMW, MINI, Peugeotů a Citroënů v několika výkonových variantách, bez turba i s turbem. Naše varianta s turbem - 155 koní a 240 Nm - je optimální pro jezdce, kteří u téměř prémiově zpracovaného vozu očekávají, že také téměř prémiově pojede. A to se skutečně děje. Zátah z 0-100 km/h za 7,3 sekundy a výborné průběžné zrychlení z něj dělají šampióna mezi malými vozy. Motor vykazuje skvělou pružnost, šestku můžete používat v rozsahu 60 – 210 km/h. Výrobce uvádí spotřebu 5,8 v kombinovaném provozu. Během testu jsem kombinoval sportovní jízdu s lehkou nohou a dosáhl jsem přijatelné spotřeby 7,5 l/100 km. Podvozek je spíše tvrdší, ale to k takovému vozu patří. Při rychlých průjezdech na silničkách v okolí Karlštejna se „déestrojka“ držela pevně zvolené stopy a boční náklony byly minimální. Je to prostě takové milé auto pro pěkné svižné svezení. Škoda, že od volantu nepřichází dostatek zpětné vazby, řízení se v některých situacích jevilo jako trochu „přeposilované“. Hrátkám s autem také zabraňuje systém ESP, který lze sice vypnout, nicméně při dosažení rychlosti 50km/h se opět aktivuje. 

Citroen DS3 je vozem, který na svého majitele prozradí touhu odlišit se. Touhu, kterou má jistě více řidičů, než je počet „nekonformních“ automobilů současnosti. DS3 je také vozem, který nabízí vysokou míru individuality a užitné hodnoty. Je to auto, na které se budete každý den těšit a které vás vzhledově neomrzí ani po letech. Jako nová stála "déeska" více než půl milionu korun. Dnes se pěkné kusy dají pořídit za cenu do 150 tisíc. Za tu cenu to je docela slušná koupě. Auto totiž nabídne nejen slušnou dávku výkonu, ale také individuality. A to se dneska docela cení...

Ojetý Citroen DS3 je stylovka, kterou ale na silnicích jen tak nepotkáte

Luděk Kortus

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.