Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Citroen Spacetourer 2,0 HDi je takový luxusní rodinný náklaďák

12.06.2020 Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Komfort 8 / 10

Prostornost 10 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce8.00

Uživatelská hodnocení-


Před dvěma lety stálo tohle auto přibližně milion korun. Dnes ho jako ojeté pořídíte za polovinu a nutno říci, že pro rodinu to je téměř ideál. Reprezentuje, nabídne nadstandardní prostor a velmi slušnou výbavu. Ta v nejvyšší výbavě může buď ve standardu nebo za příplatek obsahovat i takové prvky jako elektricky posuvné boční dveře, automatickou převodovku nebo třeba panoramatickou skleněnou střechu. Nejdelší verze je pak určená pro ty, kteří chtějí posádku rozmazlovat opravdu nadstandardním prostorem. Pro pětičlennou rodinu ale postačí "standardní verze" která i tak poskytne dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla.


Foto: Jiří SoukupDélka první verze XS (s rozvorem 2925 mm) je 4 606 mm a verzí M a XL (s rozvorem 3275 mm) jsou délky odstupňovány po 350 mm. Všechny verze mají jednotnou výšku 1,9 metru, aby se s nimi mohlo zajíždět do podzemních garáží a parkovacích domů. Výhradně naftové motorizace začínají objemem 1,6 litru s výkonem 115 koní a pokračují objemem 2,0 litru o výkonu 150 koní s manuálními převodovkami. Automatické převodovce je vyhrazena verze 2,0 litru s výkonem 177 koní. K dispozici je také přestavba na pohon 4x4, kterou pro PSA realizuje společnost Automobiles Dangel. Přestavba je kompatibilní jen s verzí 2,0 litru 150 k a je k mání za 200 000 Kč.  

Komfortní výbava

Foto: Jiří SoukupSpacetourer je k dispozici ve dvou výbavových stupních Feel a Shine. Rozdíl mezi oběma výbavami je 150 000 Kč bez DPH. Nejvyšší výbava Shine obsahuje například 5 kožených sedadel, xenony, panoramatické střešní okno, bezklíčový vstup a start nebo vysouvací head up displej a kožený volant. Výrobce pro verzi XL nabízí jen výbavio Feel, takže výše uvedené máte za příplatek.  Za příplatek také byly v našem voze boční posuvné dveře. Ty se dají ovládat tlačítky v interiéru na středovém panelu nebo tlačítky na klíči dálkového ovládání. Ve výbavě nechyběla ani navigace Citroën Connect Nav se 7″ dotykovým displejem s funkcí Mirror Screen s možností zrcadlení mobilního telefonu. Z bezpečnostních prvků je zajímavý Active Safety Brake. Při rychlostech do 30 km/umí zcela zastavit a srážce zabránit, nad 30 km/h sníží její následky. Kamery a radar využívá vůz pro řízení adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek a ke sledování mrtvého úhlu.



Variabilita vnitřního prostoru

Možné konfigurace sedadel jsou 2+3+0 a 2+3+3 a 2+2+3. U poslední verze jsou v druhé řadě samostatná sedadla, která jsou otočná proti směru jízdy. Ceník je postavený tak, že se za poslední řadu sedadel připlácí. Náš testovaný model byl v uspořádání 2+3+3. Sedadla ve druhé a třetí řadě jsou posuvná v kolejničkách, vyjímatelná, dělená v poměru ⅔ a ⅓, a opěradla lze sklopit k sedáku. Sedadlo spolujezdce lze sklopit do polohy stolku a v tomto uspořádání lze převážet předměty až do délky 3,5 m. Objem zavazadlového prostoru bez sedadel ve druhé a třetí řadě je 4554 litrů, bez sedadel ve třetí řadě je 2932 litrů a za třemi řadami sedaček zbývá 1384 litrů. Do zavazadlového prostoru je možný přístup také vyklápěcím zadním sklem.

Motor a podvozek

Foto: Jiří SoukupNaftový čtyřválec o výkonu 177 koní točivým momentem 400 Nm a automatickou převodovkou představuje nejvyšší možnou konfiguraci. Volič automatické převodovky je řešen jako otočný ovladač v místě řadící páky. Spotřeba motoru se během testu ustálila na 8,6 litrech při průměrné rychlosti 38 km/h (kombinovaný provoz). Jízda ve Spacetoureru je pohodlná díky tlumičům s variabilním odpružením v závislosti na celkovém zatížení vozidla. Neprojevuje se zde efekt, že prázdný vůz skáče jako koza a až teprve naložený začne pěkně nést. Užitečná hmotnost je 1050 kg a je možné ji za příplatek ještě zvýšit na 1256 kg. Pokud se pohybujete po špatných cestách je možné objednat zvýšené odpružení o 50 mm. Jako doplněk je možné dokoupit Grip control, vylepšený systém kontroly trakce na různé druhy povrchů.

Citroen Spacetourer XL Feel 2.0 Blue HDi 180 EAT6

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1997 cm3

Max. výkon: 130kW(177k)/3750 min-1

Max. točivý moment: 400 Nm/2000 min-1

Max. rychlost: 170 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s

Převodovka: Automatická 6 st.

Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100km

Spotřeba v testu: 8,3 l/100km

Emise CO2: 155 g/km

Délka: 5308 mm

Základní cena testovaného vozu: 1 016 400 Kč

Ojetý Citroen Spacetourer 2,0 HDi je takový luxusní rodinný náklaďák

Jiří Soukup

Další články