Ojetý Citroen Spacetourer 2,0 HDi je takový luxusní rodinný náklaďák

Foto: Jiří Soukup

Před dvěma lety stálo tohle auto přibližně milion korun. Dnes ho jako ojeté pořídíte za polovinu a nutno říci, že pro rodinu to je téměř ideál. Reprezentuje, nabídne nadstandardní prostor a velmi slušnou výbavu. Ta v nejvyšší výbavě může buď ve standardu nebo za příplatek obsahovat i takové prvky jako elektricky posuvné boční dveře, automatickou převodovku nebo třeba panoramatickou skleněnou střechu. Nejdelší verze je pak určená pro ty, kteří chtějí posádku rozmazlovat opravdu nadstandardním prostorem. Pro pětičlennou rodinu ale postačí "standardní verze" která i tak poskytne dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla.


Foto: Jiří SoukupDélka první verze XS (s rozvorem 2925 mm) je 4 606 mm a verzí M a XL (s rozvorem 3275 mm) jsou délky odstupňovány po 350 mm. Všechny verze mají jednotnou výšku 1,9 metru, aby se s nimi mohlo zajíždět do podzemních garáží a parkovacích domů. Výhradně naftové motorizace začínají objemem 1,6 litru s výkonem 115 koní a pokračují objemem 2,0 litru o výkonu 150 koní s manuálními převodovkami. Automatické převodovce je vyhrazena verze 2,0 litru s výkonem 177 koní. K dispozici je také přestavba na pohon 4x4, kterou pro PSA realizuje společnost Automobiles Dangel. Přestavba je kompatibilní jen s verzí 2,0 litru 150 k a je k mání za 200 000 Kč.  

Komfortní výbava

Foto: Jiří SoukupSpacetourer je k dispozici ve dvou výbavových stupních Feel a Shine. Rozdíl mezi oběma výbavami je 150 000 Kč bez DPH. Nejvyšší výbava Shine obsahuje například 5 kožených sedadel, xenony, panoramatické střešní okno, bezklíčový vstup a start nebo vysouvací head up displej a kožený volant. Výrobce pro verzi XL nabízí jen výbavio Feel, takže výše uvedené máte za příplatek.  Za příplatek také byly v našem voze boční posuvné dveře. Ty se dají ovládat tlačítky v interiéru na středovém panelu nebo tlačítky na klíči dálkového ovládání. Ve výbavě nechyběla ani navigace Citroën Connect Nav se 7″ dotykovým displejem s funkcí Mirror Screen s možností zrcadlení mobilního telefonu. Z bezpečnostních prvků je zajímavý Active Safety Brake. Při rychlostech do 30 km/umí zcela zastavit a srážce zabránit, nad 30 km/h sníží její následky. Kamery a radar využívá vůz pro řízení adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek a ke sledování mrtvého úhlu.


Ojetý Renault Espace IV je cenově výhodnou volbou když nechcete VW Sharan
Ojeté MPV pro sedm lidí za dobrou cenu. Tohle je dobrá volba
Test ojetiny: Citroen C4 Picasso a Grand Picasso – Elektronika už není strašák
TEST PEUGEOT 5008 GT - TÉMĚŘ DOKONALÝ. TÉMĚŘ...


Variabilita vnitřního prostoru

Možné konfigurace sedadel jsou 2+3+0 a 2+3+3 a 2+2+3. U poslední verze jsou v druhé řadě samostatná sedadla, která jsou otočná proti směru jízdy. Ceník je postavený tak, že se za poslední řadu sedadel připlácí. Náš testovaný model byl v uspořádání 2+3+3. Sedadla ve druhé a třetí řadě jsou posuvná v kolejničkách, vyjímatelná, dělená v poměru ⅔ a ⅓, a opěradla lze sklopit k sedáku. Sedadlo spolujezdce lze sklopit do polohy stolku a v tomto uspořádání lze převážet předměty až do délky 3,5 m. Objem zavazadlového prostoru bez sedadel ve druhé a třetí řadě je 4554 litrů, bez sedadel ve třetí řadě je 2932 litrů a za třemi řadami sedaček zbývá 1384 litrů. Do zavazadlového prostoru je možný přístup také vyklápěcím zadním sklem.

Motor a podvozek

Foto: Jiří SoukupNaftový čtyřválec o výkonu 177 koní točivým momentem 400 Nm a automatickou převodovkou představuje nejvyšší možnou konfiguraci. Volič automatické převodovky je řešen jako otočný ovladač v místě řadící páky. Spotřeba motoru se během testu ustálila na 8,6 litrech při průměrné rychlosti 38 km/h (kombinovaný provoz). Jízda ve Spacetoureru je pohodlná díky tlumičům s variabilním odpružením v závislosti na celkovém zatížení vozidla. Neprojevuje se zde efekt, že prázdný vůz skáče jako koza a až teprve naložený začne pěkně nést. Užitečná hmotnost je 1050 kg a je možné ji za příplatek ještě zvýšit na 1256 kg. Pokud se pohybujete po špatných cestách je možné objednat zvýšené odpružení o 50 mm. Jako doplněk je možné dokoupit Grip control, vylepšený systém kontroly trakce na různé druhy povrchů.

Citroen Spacetourer XL Feel 2.0 Blue HDi 180 EAT6

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1997 cm3

Max. výkon: 130kW(177k)/3750 min-1

Max. točivý moment: 400 Nm/2000 min-1

Max. rychlost: 170 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s

Převodovka: Automatická 6 st.

Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100km

Spotřeba v testu: 8,3 l/100km

Emise CO2: 155 g/km

Délka: 5308 mm

Základní cena testovaného vozu: 1 016 400 Kč

Ojetý Citroen Spacetourer 2,0 HDi je takový luxusní rodinný náklaďák

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.