Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST CITROEN C3 SHINE – HIP HOP NA KOLECH

26.02.2019 Redakce

Francouzskému Citroenu se nedá upřít odvaha jít proti designovému mainstreamu a zákazníci na to začínají slyšet, tedy vlastně vidět. Když se navíc spojí zajímavý desig s praktičností, máme tady zajímavého adepta na ideální auto. Jak to s tím ideálem je ve skutečnosti?


Citroen C3 se začal vyrábět již v roce 2002 jako nástupce modelu Saxo. Byla to tenkrát velká designová změna. Na podzim roku 2016 byla v ČR představena třetí generace. Změna je opět vnímána jako skoková. Jaké jsou hlavní taháky nové C3?

Citroën C3 změnil razantně tvar a po vzoru  některých dalších výrobců malých aut zavedl možnosti personalizace barev zvenku i uvnitř. Ve dvoubarevném provedení karoserie jsou k devíti lakům k dispozici tři odstíny střechy, které ladí s kryty zrcátek, lištami mlhovek, lištami na zadním sloupku a prvky Airbump. Airbump je nepřehlédnutelná ochrana na dveřích vozidla, něco jako přerostlá boční lišta. Naše testované auto kombinuje červené prvky s bílou barvou karosérie. V interiéru je možné si vybrat ze čtyř barevných kombinací.

Citroen byl vždy synonymem francouzském symbolu pohodlné jízdy. Sympatická křesílka nejsou přímo měkká, ale do německé tuhosti mají také daleko. Vepředu je i pro většího řidiče dostatek prostoru, vzadu se však lépe budou cítit spíše lidé menšího vzrůstu. Ve středovém panelu jsem napočítal pět odkládacích prostor na nápoje a drobné předměty. Schránka před spolujezdcem je také mimořádně objemná. Zavazadlový prostor se sklopnými dělenými sedadly umožní obyvatelům města leccos odvézt z obchodního centra. V kabině prostě vládne designová praktičnost.

Jízdní vlastnosti malého autíčka přiznávají citroenovský komfort. Podvozek je ideální na disciplínu „klidný městský slalom“. S šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem se pohodlně posouváte v zácpě i svižně pohybujete po městském okruhu. Pokud auto řídíte plynule, odmění se nečekaným pohodlím na kolejích a na kostkách. Ovládání rádia, navigace, klimatizace, telefonu a dalších funkcí je soustředěno na obdélníkovém dotykovém displeji. Řidič může řadu funkcí volit z volantu. Osvědčený multifunkční ovladač tempomatu a omezovače pod volantem, známý z předchozích generací, zůstal zachován.

Ve světové premiéře se v Citroenu představila kamera v zrcátku ConnectedCAM. Umí fotky a videa, má širokoúhlý záběr 120 stupňů, full HD rozlišení, vnitřní paměť 16 GB a GPS. Na ni právě odkazují fotky písmen v reklamách na C3, pokud byste nevěděli, jaký je jejich význam. Kamera slouží jednak jako k zaznamenání jízdních zážitků a jejich sdílení na sociální sítě a samozřejmě také k poskytnutí videonahrávek v případě nehody. Při nehodě se automaticky zablokuje na kartě nahrávka 30 sec před nárazem a minutu po nárazu. Kamera funguje, pokud máte v telefonu nainstalovanou příslušnou ovládací aplikaci a jste spojeni s autem. 

Vybraná technická data:

  • Citroen C3 Shine 1.2 PureTech 110 S&S EAT 6
  • Typ motoru: benzínový přeplňovaný řadový tříválec
  • Objem motoru: 1199 cm3
  • Výkon: 81 kW/110 koní při 5500 ot./min
  • Točivý moment: 205 Nm při 1500 ot./min
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
  • Maximální rychlost: 188 km/h

TEST CITROEN C3 SHINE – HIP HOP NA KOLECH

Další články