Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojeté Ferrari California - nejlíp si ho vychutnáte v pražské zácpě

22.11.2019 Martin Filipi

Komfort 8 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 10 / 10

Kvalita zpracování 10 / 10

Ceny oprav 5 / 10

Ceny ojetin na trhu 5 / 10


Hodnocení redakce7.50

Uživatelská hodnocení-


Na tenhle test jsem se opravdu hodně těšil. Ferrari se netestuje každý den, takže se dá říci, že svezení v autě se vzpínajícím se koněm ve znaku, je pro každého motoristického novináře svátek. A protože jde v tomto případě o model California, který je v produkci maranellské továrny jakýmsi revolučním předělem, a na jehož vývoji se podílel i Michael Schumacher, je to svátek o to významnější. Kdo by si ale myslel, že největším zážitkem je rychlá jízda po německé dálnici, byl by vedle jak ta jedle. Californii si nejlíp vychutnáte, když jedete pomalu. Ale ta cena. I za ojetinu dáte minimálně 90 tisíc euro.


Vlastnit, nebo alespoň řídit takové auto, chce přeci jen trochu toho exhibicionismu. No a upřímně, kdo vás bude na dálnici v rychlosti 250km/h obdivovat? Nikdo. To dnes umí kdejaký Superb. Ale taková jízda po ucpané Jižní spojce, to je jiné kafe. Tím spíš, když máte Californii. A v čem že je model California tak převratný ? Říká se, že to je nejkrásnější Ferrari všech dob. Je to totiž první maranellské „kupé cabrio “. Je sice pravda, že se za Californií skoro každý otáčel, ale podle mého vkusu je z designového hlediska mnohem povedenější model Modena nebo F 430. Další novinkou v Californii je nový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním, který je poprvé v historii značky umístěn vepředu. Novinkou je i  sedmistupňová převodovka s dvojitou spojkou. Svoje místo našla v nové Californii i elektronická kontrola trakce, vyvíjená Scuderií Ferrari ve Formuli 1, a také aktivní podvozek s adaptivními tlumiči. To vše dohromady tvoří celek, který umí silou 460 koní zrychlit z 0 na 100 za necelé 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 310km/h.



Ferrari California má pro automobilku velký význam, a to hned z několika důvodů. Jak již bylo řečeno, jedná se vůbec o první vůz Ferrari s karoserií kupé-kabrio. Střecha je velmi dobře zpracovaná a její stažení je otázkou 14 vteřin. V praxi jsme vyzkoušeli, že celá operace skutečně proběhne přesně za zmíněných 14 sekund. Pokud je střecha stažená, v kufru stále zbývá takřka 240 litrů prostoru pro zavazadla. Po natažení střechy se prostor zvýší na 340 litrů, což dovoluje naložit do auta bagáž pro dvě osoby na víkendový výlet

Jak již bylo zmíněno výše, byl v tomto případě poprvé u Ferrari nasazen vidlicový  osmiválec s přímým vstřikováním, který je netradičně umístěn pod přední kapotou . California tedy nenabízí ten úchvatný pohled na motor skrz prosklenou zadní kapotu jako třeba Modena. Motor se zdvihovým objemem 4297cc a ventilovým rozvodem DOHC dává nejvyšší výkon 453 koní při 7750 ot/min a kroutící moment 485 Nm při 5000 ot/min. Na kabriolet je automobil celkem lehký, váží pouze 1725kg.  Hlavní znakem motoru je jasně rozpoznatelný hlad po vysokých a ještě vyšších otáčkách a neuvěřitelný zvukový projev. Motor v poslední třetině otáčkoměru doslova ječí jako o život a určitě tím na ulici vzbudíte dostatečný zájem. Poháněná je klasicky pouze zadní náprava, a to prostřednictvím sedmistupňové dvojspojkové převodovky.

Interiér je velice kvalitně zpracován. V našem případě byl koncipován jako 2+2, tedy s dvojící zadních sedadel. Ta sice nejsou určena pro převoz dospělých osob, nicméně dítě nebo drobná slečna tam pár kilometrů zvládnou. Středová konzola se údajně nechala inspirovat madly luxusních kabelek a potvrzuje tak snahu automobilky, přizpůsobit model California vkusu žen.

Podtrženo, sečteno - kára je to úžasná. Na víkend, na parádu, na skvělé zážitky. Chcete-li ale investovat do auta s nějakým investičním potenciálem, jděte spíše do staršího modelu F 430. Ušetříte polovinu peněz (ceny na serveru www.mobile.de začínají na částce 90.000 euro) a zisk z prodeje třeba za 15 let bude možná vyšší než u Californie. Navíc, F 430 je, alespoň podle nás, nejhezčí Ferrari všech dob :)

Foto: Petr Průcha

Ojeté Ferrari California - nejlíp si ho vychutnáte v pražské zácpě

Další články