Testy ojetých aut, recenze nových aut

Honda FR-V se mezi ojetinami moc neobjevuje, třech sedadel vpředu se čeští zákazníci báli

10.07.2020 Jan Smékal
Foto: favcars.com

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení-


Honda FR-V je svým způsobem unikátní auto. Tři sedadla vpředu sice nabízí například i Fiat Multipla, FR-V je ale o něčem jiném. Především díky délce větší o téměř 20cm a „promakanějšímu“ uspořádání interiéru je vnitřní prostor FR-V mnohém lépe využitelnější. Honda s tímhle autem ale asi tak trochu předběhla dobu, alespoň u českých zákazníků. Ti si Hondu FR-V totiž nijak zvlášť neoblíbili. Asi se báli právě těch třech sedadel vpředu. Dnes je to proto v českých autobazarech poměrně vzácná ojetina. Aktuálně jich je na trhu méně než 15 kusů a ceny začínají již na nějakých 35 tisících korun.


Hondu FR-V otestoval náš kolega již v roce 2009 a tohle o autě tenkrát napsal: Honda FR-V patří na našem trhu asi k nejvíce nedoceněným vozům kategorie MPV. Dle mého názoru neprávem. I když je FR-V na trhu již nějaký ten pátek stále se jedná svým způsobem o unikátní automobil. Jedinečnost tohoto auta spočívá především v uspořádání sedadel. Tři sedadla vpředu sice nabízí například i u Fiatu v modelu Multipla, FR-V je ale vážně o něčem jiném. Především díky délce větší o téměř 20cm a „promakanějšímu“ uspořádání interiéru je vnitřní prostor FR-V mnohém lépe využitelnější. Ale pěkně popořádku… K testu jsem od importéra dostal Hondu s benzínovým motorem o obsahu 1,8 litru a najetými 20.000km. Elegantní modrá barva „efervéčku“ padla jako ulitá. Přední partie vozu není nijak designově výrazná, to se ale ani u této kategorie vozu neočekává. Neočekává se to ani u partie zadní, ta však na mě působila mnohem zajímavějším dojmem. Především zadní koncové svítilny ve tvaru jakési šipky dodávaly zadní části vozu nádech dynamiky.



Foto: favcars.comDynamika je ostatně jedna z věcí, které mě nejvíce překvapily. Očekával jsem totiž , že právě dynamický projev vozu bude vzhledem k objemu motoru lehce ospalý. Motor 1.8 i-VTEC dává maximální výkon 103kW/140k v 6300 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 173 Nm je k dispozici ve 4300 otáčkách. Honda s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,5 l/100km, mně se podařilo dostat na průměrnou spotřebu 8,1/100km. Je však pravdou, že jsem nadmíru využíval dynamických schopností auta. Samozřejmě, že s tímhle autem nemůžete závodit. Alespoň ne na nějaké zatáčkovité trati. Nezapomeňte, že je to přeci jenom MPV s výškou 1610 mm. I tak se však zdá, že naladění podvozku je nastaveno spíše tvrději. To ale neznamená, že byste cítili každou nerovnost na vozovce. Řekněme, že je to takové kompromisní naladění na delší cestování. Ostatně pro delší cestování je připraven i interiér vozu. Působil na mě tak trochu „americky“, ale zvykl jsem si rychle. Takže, pochvala pro řešení předních samostatných sedadel. Na prostřední se bez problémů vejde osoba s výškou 170cm. Krajní sedadla lze bez potíží obsadit cestujícími až do výšky cca 190 cm. Přední prostřední sedadlo je jakýmsi multifunkčním prvkem celého interiéru. Lze na něm sedět, lze ho sklopit a vytvořit tak stolek o slušné velikosti, případně můžete jen zvednou sedák a do vzniklého prostoru uložit třeba menší laptop atd… Sedadlo je samozřejmě podélně posuvné a jeho posunutím lze tedy variovat vnitřní prostor.

Palubní deska je zpracována z kvalitních materiálů a podélně rozdělena na dvě části, kdy ta spodní se uprostřed mírně rozšiřuje. Právě v tomto rozšíření je řadící páka šestistupňové převodovky. Hliníková kulisa působí velice efektně. Zpočátku je však těžké najít správnou pozici „šestky“ ale po pár kilometrech to zvládnete. Nad řadící pákou jsou ovladače klimatizace a audio systému, který přehrává i formát MP3. Hodně netradičně je řešeno umístění ovládání oken. Tlačítka jsou umístěna vlevo vedle volantu a za celou dobu týdenního testu jsem si na to nezvykl. Při potřebě otevřít okno jsem stále šátral na madlo dveří. To byla však asi jediná drobná vada na kráse jinak povedeného auta. Pro delší cesty na dovolenou se hodí každý litr prostoru v části pro zavazadla. Do FR-V naložíte v základní konfiguraci 439 litrů, což je jen průměrná hodnota. Po sklopení zadních sedadel naložíte až 1049 litrů bagáže (měřeno po hranu oken), naložíte-li „efervéčko“ až po střechu, vejde se vám dovnitř 1600 litrů nákladu.

Honda FR-V ve verzi Comfort je skvěle vybavený vůz za příznivou cenu. Ta činila v době testu 619.000Kč a obsahuje mimo jiné například elektronické systémy ABS + EBD, dále systém jízdní stability VSA, šest airbagů, posilovač řízení, el.okna, palubní počítač, tempomat, automatickou klimatizaci, audiosystém s ovládáním na volantu atd… Řekněte, znáte za tuhle cenu lepší volbu pro rodinné cestování s manželkou, třemi dětmi, psem a několika kufry ? Já ne. Hondu FR-V proto můžu jenom doporučit. A to i jako ojetou. Jen je potřeba pečlivě vybírat. A protože na českém trhu moc velký výběr, není od věci poohlédnout se za hranicemi. Belgie nebo Nizozemsko nabídnou poměrně slušný výběr i přijatelné ceny. Navíc vozy v Belgii musí mít prři prodeji tzv. Carpass, tedy jakousi servisní historii vozu včetně průběhu kilometrového nájezdu

Líbilo:

  • Vnitřní uspořádání interiéru
  • Dynamika motoru

Nelíbilo:

  • Umístění ovládání oken

Honda FR-V se mezi ojetinami moc neobjevuje, třech sedadel vpředu se čeští zákazníci báli

favcars.com

Další články