Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá Honda Jazz je náš tajný tip na skvělé auto do města. Koupíte ji už za 50 tisíc korun

26.10.2020 Jiří Soukup Zdroj: Jiří Soukup
Foto: favcars.com; Jiří Soukup

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení8.83


Hondu Jazz na českých silnicích jen tak nepotkáte. Ale to by vás nemělo oklamat. Naopak. Je to skvělé auto nejen do města a s ne příliš rozšířenou převodovkou CVT nabídne i notnou dávku jízdního komfortu. Na českém trhu ojetin se aktuálně nabízí cca 100 Kusů v cenách od 30 tisíc korun. Přidejte deset plus dalších deset na základní servis a máte skvělého parťáka na městské popojíždění a možná tu a tam i nějaký ten kratší výlet za město. Nečekejte od auta kdovíjaké výkony nebo prostornost. Ale jestliže vyberete auto s jasnou servisní historií neměli byste šlápnout vedle. Při výběru modelu s převodovkou CVT ale určitě trvejte na doložení servisu tohoto ústrojí. Může vám to ušetřit v budoucnu spoustu peněz.


Foto: favcars.com; Jiří SoukupHondu Jazz na českých silnicích jen tak nepotkáte. A je to škoda. Test Hondy Jazz s převodovkou CVT totiž ukázal, že to je skvělé auto nejen do města, ale i na delší přesuny třeba na chalupu nebo víkendový výlet. Problémem tak pro české zákazníky může být vyšší pořizovací cena a trochu extravagantní vzhled. Honda Jazz je globální model, to znamená, že je určen na všechny trhy světa. Má však svoje regionální specifikace, protože každý trh žádá něco jiného. V Evropě se jezdí rychle a na kvalitních silnicích, takže evropská specifikace má nejlépe odladěný podvozek a jiný software pro převodovku CVT (continuously variable transmission). Evropané totiž nemají rádi režim převodovky CVT, kdy otáčky zůstávají konstatntní a zvyšuje se rychlost vozidla. Chtějí s rostoucí rychlostí slyšet i narůstající otáčky a jejich „skoky“. Řídící software simuluje sedm rychlostí, ale zároveň mezi jednotlivými stupni mění převody plynule podle stylu jízdy řidiče. Výsledkem je přirozenější pocit z automatického řazení. Převodovka CVT umožňuje také ruční řazení pádly umístěnými pod volantem. Dokonce nabízí i sportovní režim. Převodovka CVT také umí brzdit motorem. Sama pozná, kdy je to potřeba. Dokonce pozná, že hodláte předjíždět a drží vysoké otáčky pro bezpečné dokončení manévru. S převodovkou CVT akceleruje Jazz na 100 km/h za 12 sekund a dosahuje maximální rychlost 183 km/h.



Foto: favcars.com; Jiří SoukupSoučástí evropské specifikace je pokročilý systém podpory řízení. Má následující funkce: varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu a systém přepínaní dálkových a tlumených světel. Varování před čelní kolizí využívá víceúčelovou kameru a rozpoznává vozidla vpředu. Tento systém funguje, když se vozidlo pohybuje rychlostí 15 km/h nebo rychleji. Při zjištění nebezpečí kolize vyšle vizuální a zvuková varování. Vzdálenost, na kterou systém varuje, lze upravit podle potřeby řidiče, a řidič může tento systém rovněž vypnout. Systém rozpoznávání dopravních značek je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a s informací „zákaz předjíždění“. Inteligentní omezovač rychlosti kombinuje dva nezávislé bezpečnostní systémy – nastavitelný omezovač rychlosti a systém rozpoznávání dopravních značek. Nastavené rychlosti omezovače se mění automaticky podle přečtených dopravních značek. Víceúčelovou kameru také využívá systém varování při opuštění jízdního pruhu, stejně tak systém automatického přepínání dálkových a potkávacích světel.

Foto: favcars.com; Jiří SoukupJazz poskytuje jedinečný systém variability zadních sedadel Magic Seats. Sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a nabízí čtyři základní možnosti. Přebíráme anglické názvy. Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o délce 1505 mm. Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1280 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty. Kromě této univerzální výšky je dostupný prostor v tomto režimu o 55 mm delší než u předchozí generace Hondy Jazz. Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vznikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2480 mm. Režim Refresh – opěrák předního sedadla se sklopí do vodorovné polohy v rovině se sedákem zadního sedadla a vznikne „gauč“ o délce 1580 mm.

Honda Jazz CVT vybraná data: 

  • Motor: 1.3 i-VTEC
  • Výkon: 75 kW (102 k)
  • Točivý moment: 123 Nm
  • Pohotovostní hmotnost: 1092 kg
  • Délka: 3995 mm
  • Zavazadlový prostor: 354 l (zvednutá sedadla) / 897 l (sklopená sedadla)
  • Maximální rychlost: 183 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 12 s
  • Spotřeba podle palubního počítače: 6,5 l/100 km (dlouhodobá) / 7,7 l/100 km během testu

Ojetá Honda Jazz je náš tajný tip na skvělé auto do města. Koupíte ji už za 50 tisíc korun

favcars.com; Jiří Soukup

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.