Testy ojetých aut, recenze nových aut

Test Honda CR-Z (2010) - exot na který v ČR prakticky nenarazíte

25.11.2019 Jiří Soukup

Komfort 6 / 10

Prostornost 6 / 10

Testovaná motorizace 6 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 6 / 10


Hodnocení redakce6.50

Uživatelská hodnocení-


Automobilka Honda chtěla modelem CR-Z oprášit vzpomínky na sportovní model CR-X. Co se týče vzhledu, povedlo se jí to beze zbytku. Design nového modelu vzbuzuje emoce i u automobilových laiků. Při pohledu na auto z jakéhokoliv úhlu máte totiž okamžité nutkání usednout za volant a sešlápnout pedál plynu až k podlaze. Bohužel, zdání klame. Ačkoliv zvenku se Honda CR-Z tváří jako ryze sportovní vůz, po usednutí za volant je jasné, že o žádné sportovní jízdě nemůže být ani řeč.


Pod kapotou Hondy CR-Z je totiž namontováno hybridní ústrojí, které se skládá z benzínového čtyřválce o objemu 1,5 litru o výkonu pouhých 114koní a elektromotoru, který nabízí dalších 14 koní, respektive 78Nm při rozjezdu nebo akceleraci. Výkon ani točivý moment však nelze sčítat, protože obou nejvyšších hodnot je dosahováno při rozdílných otáčkách. Honda v novém modelu použila tři režimy pohonu, podle kterých se řídí nastavení celého auta. Mění se nastavení škrticí klapky, klimatizace či odezvy posilovače řízení.

Režim SPORT nabízí relativně svižnou jízdu. Řízení ztuhne, elektromotor se připojuje častěji a umožňuje zrychlovat téměř v jakýchkoliv otáčkách. Režim NORMAL pak nabízí kompromis mezi sportovní a ekonomickou jízdou. V režimu ECON asi budou řidiči jezdit málokdy. Tento režim totiž preferuje výrazně úspornou jízdu, elektromotor se připojuje s ohledem na nižší spotřebu, nikoliv na vyšší výkon. V režimu ECON je také omezena činnost klimatizace a je aktivován systém Start/Stop. Interiér vozu je po vzoru poslední generace modelu Civic zpracován ve futuristickém stylu. Startuje se poněkud nelogicky otočením klíčku a následným stiskem červeného tlačítka. Přední sedadla poskytují dostatek komfortu, ta zadní lze však označit opravdu spíše jako nouzová a lze je použít maximálně pro zavazdala. Z vozu je také velmi omezený výhled směrem vzad, díky zadnímu půlenému oknu.



Výkonový deficit hybridního ústrojí je hodně znát především při delších dálničních přesunech, kde je opravdu problém držet tempo s ostatními vozy. Při jízdě po okresních silnicích a se zapnutým režimem SPORT lze Hondu CR-Z alespoň částečně přinutit k trochu sportovnější jízdě. Podvozek je naladěn spíše do sportovna a bylo by tak velmi zajímavé zjistit, jak by se CR-Z chovala s motorem z modelu Type-R. Hondu CR-Z lze tak označit spíše za zajímavé stylové auto, které však bude hledat kupce velmi, ale opravdu velmi těžko. Důvodem nebude ani tak slabý motor, ale především přemrštěná cena. Základní cena je totiž stanovena na 569 000 korun. Verze GT Top, která prošla naším testem potom stojí 659 000. A to už je cena, za kterou se dá pořídit mnohem výkonnější Volkswagen Scirocco s převodovkou DSG a výkonem 160 koní, nebo třeba Renault Megane  Coupe s výkonem 180 koní. A to vám ještě v peněžence zbude více než 100 tisíc korun. Uvidíme tedy, zda se modelu CR-Z bude v České republice obchodně dařit, nebo zda se zařadí spíše mezi exotická vozidla, která budeme na českých silnicích vídat jen velmi sporadicky.

Foto: favcars.com

Test Honda CR-Z (2010) - exot na který v ČR prakticky nenarazíte

Další články