Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme ojetou Hondu HR-V - Vyplatí se diesel nebo benzín?

16.10.2020 Luděk Kortus Zdroj: Luděk Kortus
Foto: favcars.com

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení-


Klasická otázka, zda nafta nebo benzín, přestává mít v posledních letech takový význam jako měla v minulosti. Ceny pohonných hmot se srovnávají, stejně jako ceny obou motorizací. Přesto se vyplatí nad touto otázkou zapřemýšlet. Honda HR-V je docela povedený crossover, kde se kříží hned tři kategorie osobních aut. Kompaktní SUV, praktické MPV a elegantní kuupé. Obě motorizace s předním náhonem jsme testovali v zimním počasí, které dokonale prověří každé auto. S květnovou idylkou se to nedá porovnat. Jakou motorizaci ale vybrat? Spořivý diesel nebo agilnější benzín? Nejlevnější modely z roku 2000 pořídíte za cca 80 tisíc korun, spíše ale uvažujte nad autem do stáří deseti let, tam dává otázka ohledně paliva ještě smysl.


Foto: favcars.comHonda jasně deklaruje, komu je nová HR-V určena. Mladým lidem a dvojicím bez závazků. Z našeho českého hlediska je to trochu odvážné tvrzení. Už nejsem mladý, ale taky by se mi líbila. Je to takový menší bratranec Hondy CR-V, který si libuje hlavně ve městě a na silnici. Ale i s jednou hnací nápravou se díky vyšší světlé výšce můžete pustit mimo asfalt. Hlavním opodstatněním vyšší konstrukce je v tomhle případě vyšší pozice za volantem. Přináší lepší rozhled a větší pocit bezpečí. V zimě, když padá sníh, se pocit bezpečí z robustnějšího auta ještě umocňuje. Právě tady hledejme důvody ke stále vyšším prodejům malých SUV s pohonem předních kol. Tento segment se úspěšně plní a Honda obvykle přichází na trh s inovacemi až poté, co vyloží karty evropští konkurenti. Předchozí generace HR-V byla představena v roce 1997 a vyráběla se až do roku 2006. Pak byla dlouhá pauza a druhá generace HR-V přišla na svět v roce 2014. Začala se prodávat v Evropě v polovině roku 2015. Jedná se o úplně novou konstrukci, která nevychází z žádné modernizace předchozího modelu. Takzvaně „na zelené louce“ se velmi dobře začíná, zvláště když vidíte do karet konkurentům.

Foto: favcars.comVžít se do role mladého muže za volantem HR-V není tak těžké. Stačí pohled na sedmipalcový dotykový displej uprostřed přístrojové desky. Honda Connect je uživatelské rozhraní, které lze ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním. Používá systém Android. Systém Honda Connect umožňuje rychlý přístup k internetovým službám, například procházení webu, dopravním informacím v reálném čase, zprávám a informacím o počasí, sociálním sítím a internetovým hudebním stanicím. Na displeji se také zobrazuje obraz parkovací kamery, navigace, volí se pokrokové bezpečnostní radarové asistenty a ovládá se 180W audio systém se šesti reproduktory. Kromě toho si můžete připojit svůj telefon, který se zrcadlí na displeji přes funkci Mirror Link. Jako mladý úspěšný muž bych také ocenil vzhled, který připomíná coupé. Sportovní boční prosklení je ukončeno skrytou klikou zadních dveří. Tvar oken klesá a vytváří dojem splývající části. Tímto optickým klamem odkaz na coupé končí. HR-V zároveň přesvědčivě deklaruje svoji SUV identitu profilovanými boky a výraznými liniemi předního i zadního nárazníku.



Foto: favcars.comProtože HR-V má i vysoký MPV faktor, nepřekvapil by mne za volantem trochu starší chlap se závazky. Systém Magic Seat je neuvěřitelně praktický pro všechny generace. Nízká palivová nádrž je umístěná pod předními sedadly, čímž se uvolnil prostor pod podlahou za zadními sedadly. Systém Magic Seat umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat. Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1845 mm. Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty. Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2445 mm.

Foto: favcars.comZavazadlový prostor nabízí 470 litrů (zvednutá sedadla) / 1533 litrů (sklopená sedadla). Umím si představit, že jízdní vlastnosti by mohli imponovat leckterému vyzrálému řidiči. Honda HR-V má naladěný podvozek jako osobní auto a při jízdě se i podobně chová. Solidní odhlučnění podvozku jsem otestoval na silnici posypané hrubým kamenivem, které můžete vidět na fotkách v galerii. Podlaha i podběhy kol jsou odhlučněny netkanou textilií podobně jako vozy vyšších tříd. Uvnitř vozu je příjemné ticho. Řazení manuální převodovkou probíhá hladce jedním pohybem. Oba motory jsou velice lehké konstrukce, takže netahají auto za předek ven ze zatáčky. Naftový motor na německé dálnici nemá problém udržovat tempo kolem sto šedesáti a dokončit týdenní test v zimě se spotřebou 5,5 litru na 100 km. Benzínový motor je vhodnější na kratší trasy, na denní používání ve městě a časté studené starty. Tenhle režim absolvoval v teplotách kolem nuly se spotřebou 6,4 litru na 100 km. Hondy mají ukazatel ekonomického způsobu jízdy, u HR-V se mění barva podsvícení podle toho, jak šlapete na pedál. Přirozeně mě to vedlo k citlivějšímu zacházení, ale rozhodně se nejednalo o úzkostlivou snahu o co nejnižší spotřebu. Na tak „velké“ auto je to skvělý výsledek.

Vybraná data Honda HR-V:

1.6 i-DTEC (vznětový):

  • výkon 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min.
  • točivý moment 300 Nm při 2 000 ot./min.
  • maximální rychlost 192 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h 10,1 s
  • cena výbavy Executive 679 900 Kč

1.5 i-VTEC (benzínový):

  • výkon 96 kW (130 k) při 6 600 ot./min.
  • točivý moment 155 Nm při 4 600 ot./min.
  • maximální rychlost: 192 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
  • cena výbavy Elegance 529 900 Kč

Testujeme ojetou Hondu HR-V - Vyplatí se diesel nebo benzín?

favcars.com

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.