Hummer H2 - legenda, kterou ale v autobazarech nenajdete


Málokdo tomu věřil, přesto se to stalo. Americká ikona, značka Hummer, skončila. Podle mnohých Američanů je to však lepší, než kdyby značka Hummer skončila v čínských rukou, tak, jak se původně plánovalo. V současné době se sice uvažuje o návratu značky, dokonce v podobě elektrického offroadu, ale pro příznivce značky zůstane původní Hummer legendou. Legendou, kterou však v českých autobazarech nenajdete. Ojetý Hummer tak musíte většinou hledat u dovozců "amerik" nebo na největším německém automobilovém inzertním serveru, kde ceny za model H2 začínají na částkách kolem 20.000,- euro. Jen buďte při výběru velmi opatrní. Některé exepláře toho mají za sebou opravdu hodně.


Měl jsem možnost otestovat automobil, který byl sice pár měsíců starý, ale zároveň to byl automobil, který se již nevyrábí. Ano, americká legenda, značka Hummer, skončila svoji pouť a tak oblíbené vychloubání se českých automobilových médií ve stylu: "Jako první jsme otestovali...", můžeme v tomto případě změnit a s pýchou říci, že jsme poslední, kdo otestoval Hummer H2. Hummer je značka off-roadovýchh vozidel firmy General Motors, a varianta H1 vznikla z vojenského vozidla HMMWVV (zvaného Humvee) po válce v Perském zálivu, kde bylo toto vozidlo  úspěšně nasazeno. Varianty H2 a H3, které vznikly později, jsou už jen menší a čistě civilní verze. 


Ojetá Toyota RAV4 je zajímavá ojetina, ale je potřeba vědět, na co si dát pozor
Testujeme ojetý Volkswagen Touareg - hrozbou je drahý servis
Šéf českých autobazarů - uplácelo se i za rezavé Moskviče
Vilém Čok - nejvíc mě rozčilují agresivní a hloupí řidiči


První verze, tehdy pouze s označením Hummer, byly téměř totožné s vojenskou verzí. Byla montována pouze pohodlnější sedadla a vozy samozřejmě neobsahovaly některé vojenské prvky jako třeba vysílačku, vodě odolnou autobaterii apod. Toto vozidlo bylo dodáváno v různých verzích (wagon, hard top, sof top, a další). Po zahájení prodeje nového modelu H2 byl Hummer přejmenován na Hummer H1. V roce 2006 byla představena verze s větším výkonem H1 Alpha. Existuje i verze H3, která je rozměry srovnatelná s SUV ostatních výrobců a více vyhovovala evropským zákazníkům, kteří chtěli vůz používat i pro každodenní jízdy po městě.  Zároveň však ztratila schopnost zdolávat extrémní terénní překážky, kterou měly předchozí modely.

Automobily Hummer se pro své rozměry a extrémní spotřebu staly symbolem přepychu a ekologicky nešetrné dopravy; stávají se proto terčem kritiky a někdy také cílem útoků ekoteroristů. Zároveň ale nabízely velkou míru individuality a možnosti svobodného pohybu v netknuté přírodě. Hummery ovlivnily životní styl tisíců jejich majitelů.

Ačkoliv byla automobilka GM 76 let jedničkou automobilového průmyslu, finanční krize na ni dolehla jako na jednu z prvních. Prvního června 2009 oznámila General Motors bankrot. Krach GM byl po  pádu banky Lehman Brothers a krachu telekomunikační firmy WorldCom v roce 2002 třetím největším bankrotem v americké historii od roku 1980. Zároveň šlo o největší krach mezi automobilkami. Hummer byl tehdy součástí GM a vzhledem k strmě klesajícím prodejům bylo rozhodnuto o zrušení automobilky Hummer. Následně však GM oznámila prodej značky.

Kupcem měla být čínská firma Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Obchod měl být uzavřen do konce ledna 2010. 1. února 2010 bylo oznámeno prodloužení prodejní lhůty až do konce února. Čekalo se jen na souhlas čínské vlády. Bylo také zjištěno, že prodejní cena značky Hummer měla být 150 mil. USD. 24. února bylo oznámeno, že z prodeje sešlo a značka Hummer bude zrušena. Na jaře 2010 se objevily ještě další pokusy o prodej značky Hummer či jejích částí, ale ze všech jednání nakonec sešlo. 7. dubna bylo definitivně oznámeno ukončení produkce vozidel Hummer a na zbývajících 2.200 vozidel byly dány velké slevy. Poslední vůz Hummer H3 sjel z výrobní linky 24. května 2010. Skončila tak jedna z amerických legend, která i přes svůj krátký život ovlivnila jednu válku a životy stovky tisíc lidí na celé planetě.

Hummer H2 - legenda, kterou ale v autobazarech nenajdete

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.