Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 AT – téměř prémiovka za rozumné peníze

10.06.2020 Jan Smékal
Foto: Jan Smékal

Komfort 9 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce8.00

Uživatelská hodnocení-


Tohle by mohl být ideál české chalupářské rodiny, soukromého podnikatele i vyznavačů aktivního životního stylu. Tucson je totiž opravdu povedené auto a tak je i přes pár chybiček vyhledávaným modelem v českých autobazarech. S dvoulitrovým dieselem a automatem jich ale moc nenajdete. Přesto se hledat vyplatí. Při výběru vozu s jasnou servisní historií byste neměli udělat chybu a auto bude ještě dlouho sloužit. Asi největší slabinou auta je spotřeba. Osm litrů na 100km je přeci jen trochu nad průměrem. Vykompenzuje to ale komfortem a jízdním pohodlím.


Na test tohoto auta jsem se upřímně těšil. Když jsem jej totiž viděl poprvé na silnici, říkal jsem si, co to je za „prémiovku“. Až když jsem přijel blíž, zjistil jsem, že to je Hyundai. A dokonce Tucson. Tucson, který v minulé generaci vyráběné v letech 2004 až 2010 rozhodně žádným atraktivním vozem nebyl. Hyundai ale tvrdě šlape nejen do kvality, ale také do designu a subjektivně vnímáno, Tucson je aktuálně jedno z nejhezčích SUV na českých silnicích.

K testu jsem měl naftovou motorizaci 2.0 CRDI o výkonu 136 kW s pohonem 4x4 a se šestistupňovým automatem. Po nastoupení do vozu mě uvítala znělka. Ze začátku se mi to líbilo, ale s postupem času to začalo být trochu nepříjemné. Asi to jde vypnout, ale v menu palubního počítače jsem takovou možnost nenašel. Interiér působí luxusně, světlá kůže na vyhřívaných a odvětrávaných sedadlech prostor krásně opticky zvětšovala. Škoda, že na vrchní části palubní desky byl tvrdý plast. Palubní deska by si rozhodně zasloužila být kompletně měkčená.

Foto: Jan SmékalStartuji tlačítkem vpravo od volantu, volím pákou automatu „D“ a vyrážím na silnici. Při jízdě se auto zdálo poněkud líné. Tedy až do doby, kdy jsem tlačítkem „Drive mode“ zvolil režim Sport. Tucson pak hbitě reagoval na sešlápnutí plynového pedálu, převodovka řadila o trochu později a celkový dojem z dynamiky tak byl o mnoho lepší. Škoda, že je automatická převodovka pouze šestistupňová. Asi i z toho důvodu se na konci testu ustálila spotřeba na hodnotě 8,6 l/100km, což není s ohledem na velikost auta zase nějak moc, ale konkurence dokáže jezdit s o zhruba litr nižší spotřebou. Auto je prošpikováno elektronickými systémy, z nichž bych ale některé asi do výbavy nevolil. Například mě překvapilo, že systém hlídající tzv. „mrtvý úhel“ v zrcátku reaguje na zatáčkovité silnici i na vozidlo jedoucí za mnou.



Je pravda, že se jeho řidič nedržel v jízdním pruhu, ale nesnažil se předjíždět. Jen se prostě občas objevil v zrcátku. Také systém kontroly rychlosti sjíždění kopce asi nebude příliš často využíván. Obecně totiž vozy této kategorie SUV moc do terénu nevyjíždějí a maximem tak zůstává uježděná lesní cesta nebo strmá silnice vedoucí k horské chatě. Celkově ale na mě zanechal Tucson velmi dobrý dojem. Určitě bych uvítal nižší spotřebu a třeba moderní sedmistupňový automat, ale toho se třeba dočkáme v příští generaci. Ta současná však svého majitele velmi dobře reprezentuje, nabídne velmi slušnou dávku cestovního komfortu a také mnohem vyšší zůstatkovou hodnotu při prodeji ojetiny. A to u značky Hyundai nebylo v minulosti vůbec obvyklé.

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let):

Moc se mi líbil design auta. Ten se opravdu povedl. Nejen exteriér, ale i interiér působí luxusním dojmem. Líbila se mi také parkovací kamera, která náramně usnadňuje manévrování v těsném prostoru. Ovládání parkovacího systému je ale příliš komplikované a po pár pokusech jsem to vzdala. Mrzelo mě fyzicky náročné ovládání sklápění zadních sedadel. Na jejich sklopení je totiž potřeba vyvinout skoro až chlapskou sílu. Automatická převodovka ve standardním režimu auto dost brzdila. V režimu Sport to ale bylo něco úplně jiného a vlastně jsem ani nepocítila potřebu standardní režim volit. Reálná spotřeba byla totiž v obou režimech zhruba stejná.

Jak to vidí Martin (student, 21 let):

Design auta je opravdu povedený a může se směle měřit se zavedenými prémiovými značkami. V interiéru mě ale překvapil vskutku neprémiový tvrdý plast vrchní části přístrojové desky. Pro mě osobně to je samozřejmě zbytečně moc velké auto, ale parkování s parkovací kamerou bylo bez problémů. Škoda trochu slabšího audio systému a nemožnosti detailnějšího nastavení zvuku. Jo, a ještě jedna věc mě rozčilovala: příliš pomalé elektrické otevírání zavazadlového prostoru. Asi bych osobně uvítal normální mechanické ovládání.

Ojetý Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 AT – téměř prémiovka za rozumné peníze

Jan Smékal

Další články