Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST HYUNDAI ix35 GDi COMFORT (2011) – ČÍM DÁL TÍM LÉPE…

30.07.2019 Redakce

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-

Z výrobního závodu v Žilině se už rok dodává na evropský trh včetně Česka. U nás v loňském roce třetím nejprodávanějším malým SUV v ČR.  Po motoru 2,0 D-CVVT jsme otestovali i motorizaci 1,6 GDi s pouze předním náhonem.


Kvalita korejských aut roste po obrovských skocích. Hyundai ix35 je zcela odlišný od svého předchůdce. Svůj nový vzhled a konstrukci získal ve výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v německém Russelshaimu. Ladné tvary vycházejí z koncepce ix-onic představené veřejnosti v roce 2009. Z elegantních a dynamických křivek konceptu pochází i šestiúhelníková přední maska chladiče, která se stala klíčovým vizuálním prvkem a nezaměnitelným znakem všech dalších nových modelů rodiny Hyundai.

Téma ladného designu je přeneseno i do interiéru. U testovaného modelu byla odvaha vyjádřena neobvyklou barevnou kombinací hnědé a béžové. Sedačky jsou vyvedené v kombinaci látka a umělá kůže. Evropští designéři navrhli interiér, který je prostornější, takže si cestující mohou užívat komfortu z většího prostoru pro nohy a hlavu. Objem zavazadlového prostoru je 465 litrů  a po sklopení zadních sedaček 1436 litrů. Parametry interiéru předurčují auto aktivním rodinám a jednotlivcům s mnoha zájmy.  Testovaný vůz byl ve výbavě Comfort. Ta zahrnuje mimo jiné manuální klimatizaci, elektrická okna a zrcátka, rádio s Bluetooth připojením na telefon. Audiosystém pro ix35 je tvořen rádiem s RDS a přehrávačem CD/MP3, čtyřmi širokopásmovými a dvěma výškovými reproduktory, plus přípojkami USB a pro iPod. Poměrně slušná je i bezpečnostní výbava. ABS, brzdový asistent, elektronický stabilizační systém, protiprokluzový systém a systém bránící převrácení vozu. Dále asistent pro rozjíždění do kopce a sjíždění ze svahu. Airbagy jsou kolem dokola celého vozu.

Kombinace pohonu přední nápravy a benzínového motoru je vhodná pro řidiče, kteří většinu týdne jezdí po městě. Ne každý potřebuje zdolávat náročný terén a benzínovému motoru tolik nevadí studené starty a je tím pádem méně náročnější na údržbu.    Motor 1.6 GDi s přímým vstřikováním má výkon 99 koní a točivý moment 167 Nm při 4850 otáčkách. V praxi to znamená, že pokud chcete pocítit výraznější zátah, musíte mu pěkně šlápnout na krk. Nechá se vytočit až na 7 000 ot. za minutu. Například při předjíždění nebo při odbočování vpravo z vedlejší na hlavní. Stovku z něho vymáčknete za 11.1 sekundy, maximálku má 178 km/hod. To nejsou špatné hodnoty.

Manuální převodovka má šestku odstupňovanou do rychla, což pomáhá snížit spotřebu při vyšších rychlostech. Ve stotřicítce ukazuje počítač průměrnou spotřebu 9,4 l/100km a otáčkoměr 3600 za minutu. Ve stovce je průměrná spotřeba 6,4 l/100 km a otáčky 2700 za minutu. Pokud se ovšem přesunujete z bodu A do bodu B podle předpisů a v proudu dopravy, motoru stačí 1500 – 2000 otáček. Šestku si nechá líbit už kolem 60 km/h. Ostatně, k tomu má vůz nápovědu k řazení a motor proměnlivé časování ventilů a proměnlivou délku sání. Za celou dobu testu, kdy auto jezdilo ve městě s jednou nebo dvěma krátkými vyjížďkami po dálnici a silnici 1. třídy, byla spotřeba 8,1 litru.

Svezení s Hyundaiem ix35 1.6 GDi připomíná svojí tuhostí jízdu v osobním kombi. I přes poměrně vysoké pneumatiky 215/70 R16 cítíte nerovnosti na vozovce. Naladění je zřejmně přizpůsobeno určení. Na asfaltu se díky němu chová velice suverénně. V zatáčkách se nenaklání a přesně drží ve stopě. Oproti osobnímu kombi je z něj lepší výhled a máte větší pocit bezpečí. Cena testované verze, které nic podstatného ve výbavě nechybí je 474 990,- Kč. Hyundai ix 35 je se všemi svými přednostmi školní příklad toho, proč jsou malá SUV tolik v oblibě.


TEST HYUNDAI ix35 GDi COMFORT (2011) – ČÍM DÁL TÍM LÉPE…

Další články