Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá KIA Picanto není masovka, ale poslouží skvěle

19.03.2020 Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Komfort 6 / 10

Prostornost 6 / 10

Testovaná motorizace 5 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce6.50

Uživatelská hodnocení-


Model Kia Picanto jsme jako nový testovali v roce 2011. Ano, je to možná pravěk, za tu dobu se automobilový průmysl posunul o několik světelných let dál. Dostali jsme ale dotaz od našeho čtenáře, jestli jsme Picanto netestovali. Aktuálně nemáme díky koronavirové krizi možnost zápůjčky ojetiny, ale řekli jsme si, že by vás třeba mohlo zajímat, jak jsme tohoto mrňouse před lety vnímali a jak se nám s ním jezdilo. v článku ale najdete odkaz na starší test ojeté Kia Picanto. Tady je ale autentický test našeho kolegy, který Picanto osedlal jako nové již v roce 2011:


Foto: Jiří SoukupKia Picanto klame tělem. Minimálně z předního pohledu máte dojem, že se díváte na mnohem větší auto, než Picanto ve skutečnosti je. Přední maska je skutečně mohutná, opticky celý vůz rozšiřuje. Velmi zajímavým designovým prvkem jsou mlhové světlomety, které jsou zakomponovány do krajů masivního nárazníku. Picanto je prostě klasickou ukázkou nového designu, který Kia, pod vedením designéra Petera Schreyera, aplikuje u všech svých současných modelů. A že je to design, který se líbí, potvrzují nejen prodejní čísla malého Picanta, ale třeba i dlouhé čekací lhůty na model Rio nebo Sportage. Současná Kia je prostě na špici automobilového designu.



Foto: Jiří SoukupK testu jsme měli model 1,0 CVVT v křiklavě zelenožluté barvě a nutno říci, že jsme na křižovatkách byli terčem pozornosti. Samozřejmě, že kvůli tvarům Picanta, jeho barvě, ale také kvůli opravdu pěkně vyladěnému zvuku výfuku. U takhle malého auta jsem se ještě nesetkal s tak atraktivním zvukem výfuku. Stačilo na volnoběch trochu přidat plyn a kolemjdoucí se otáčeli, co že se to blíží za sporťák. Picanto samozřejmě žádný sporťák není, ale pohonná jednotka naprosto dostačuje pro jízdy pro které je vůz určen. Tedy pro jízdy po městě a na krátké vzdálenosti mimo město. Malý poloměr otáčení bude vyhovovat pro městské parkování, výkon 69koní pohodlně postačí na krátké výlety za město. Kdo chce ale jezdit trochu svižněji, bude muset motor více vytáčet, což se bohužel projeví na celkové spotřebě vozu. Nám se podařilo v průměru dostat na hodnotu 6,1l/100km.

Foto: Jiří SoukupInteriér Picanta je relativně slušně zpracovaný a nabídne na předních sedačkách dostatek místa dvěma dospělým osobám s výškou kolem 180cm. Zadní sedadla pochopitelně tolik komfortu nenabízejí, nicméně i tam se dvě dospělé osoby vejdou. Horší to už bude se zavazadly, ale u vozu této kategorie se nepředpokládá, že bude sloužit jako rodinný vůz pro čtyřčlenou rodinu a její jízdy na chalupu. Kufr pojme 200litrů, tedy je zde dostatek prostoru pro nákup, školní tašku dětí, nebo drobná zavazadla na víkend u vody. Po sklopení zadních sedadel se ale objem pro zavazadla zvětší až na 870litrů. Volant padne skvěle do ruky, řízení je přesné s dostatkem zpětné vazby. Potěší palubní počítač s údaji o aktuální a průměrné spotřebě, dojezdu a indikací vhodného okamžiku k přeřazení. USB vstup je už u značky Kia samozřejmostí a Picanto není výjimkou.

Foto: Jiří SoukupKia Picanto nabízí za málo peněz hodně muziky. Základní model ve verzi Active 1,0 CVVT stál v době testu 194.980,-Kč. Námi testovaný model obsahoval klimatizaci a příplatkový metalický lak, takže jeho cena se vyšplhala na 218.980,-Kč. Mezi malými vozy se tak jednalo o jednu z nejlepších nabídek současného českého trhu. Pakliže byste ale volili verzi s motorem 1,25 CVVT ve verzi Sport, připravte si 349.980,-Kč + 9.000,- Kč za metalízu. A to už je částka, za kterou se dá pořídit dobře vybavená Kia Rio s motorem 1,4 CVVT 80 kW. Prodejní statistiky Picanta tak rozhodně budou tvořeny právě modelem s motorem 1,0 CVVT ve výbavě Edition 1.

Ojetá KIA Picanto není masovka, ale poslouží skvěle

Jiří Soukup

Další články