Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojeté Mitsubishi Outlander 2.2 DiD 4WD 6AT nabídne za málo peněz hodně muziky

01.06.2020 Luděk Kortus
Foto: netcarshow.com

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.67

Uživatelská hodnocení-


Současná situace na trhu ojetin velkým SUV příliš nepřeje. To se projevuje na poklesu jejich cen, což nahrává zákazníkům, kteří po takovém autě touží. Mitsubishi Outlander třetí generace je příkladem auta, které nyní rozhodně stojí za úvahu. Vypadá totiž velmi kultivovaně, přitom se nezalekne ani středního terénu. „Když SUV tak jedině Mitsubishi, když Mitsubishi, tak jedině Outlander,“ takto mě přivítal soused, když jsem před dům přivezl novinářský Outlander v limitované edici, která odkazovala na 100 let existence značky. Jak to s Outlanderem je ve skutečnosti jsme tedy nakonec jeli zjišťovat spolu.


Výrobce představil třetí generaci SUV Outlander na ženevském autosalonu už v roce 2012. Posledním faceliftem prošel vůz v modelovém roce 2016. Hlavní změna se odehrála na přídi. Novému designu výrobce říká „Dynamický štít“. Postupně se tento design přenese na všechny modely japonské značky. V modelové řadě značky stojí Outlander mezi kompaktním SUV ASX a velkým offrodem Pajero. Pokud tedy nepočítáme nejmenší a nejnovější přírůstek, malé SUV Eclipse Cross.

Foto: netcarshow.comOutlander je auto optimální velikosti. Ani velké, ani malé. Hodí se pro chlapa i pro ženskou. Při jízdě posádku pěkně nese bez ohledu na kvalitu silnice. Dobře se do něj nastupuje a poskytuje dostatečný nadhled na dění na silnici. Na všech sedadlech mají pohodlí i urostlejší postavy. Během testu jsme měli Outlandera postaveného v kempu u stanu. Velmi dobře nám posloužily jeho velké úložné prostory. Součástí výbavy limitované edice 100 let je totiž i sada na zvětšení zavazadlového prostoru na 665 litrů. Objemné schránky pod středovou loketní opěrkou a před spolujezdcem spolknou celou řadu věcí, které jsou potřeba na cestách. Při luxování auta jsem pak ještě objevil prohlubně pod předními sedačkami, které mohou sloužit jako dodatečné úložné prostory. K dispozici je také dostatek zásuvek pro nabíjení telefonů. Na střeše má Outlander praktické ližiny na upevnění nosičů čehokoli podle potřeby majitele. Po praktické stránce tak poslouží Outlander na výbornou.



Foto: netcarshow.comPokročilá fáze výrobního cyklu ovšem sebou přináší i výhody. Jsou odstraněny “dětské nemoci” a problémy s kvalitou ve výrobě. Technika je obecně u déle vyráběných modelů spolehlivější. Pohon všech kol 4WD je v Outlanderu k dispozici ve třech módech ECO, AUTO a LOCK. S tím prvním ušetříte, s tím druhým se nemusíte o nic starat na všech typech povrchů a ve třetím módu, který se hodí do těžkého terénu, jde na obě nápravy stejný točivý moment. Točivý moment naftového přeplňovaného řadového čtyřválce o objemu 2 268 cm3 má maximální hodnotu 360 Nm v rozsahu otáček od 1500 do 2750/min. Šestistupňová automatická převodovka napomáhá ke klidné jízdě v nízkých otáčkách. Umožňuje zařadit redukci v poloze páky L. Velká pádla řazení pod volantem pomáhají urychlit řazení při sportovní jízdě a využít maximální výkon motoru 110 kW (150 k) v 3500 otáčkách. Tlačítkem ECO mode Outlander trochu zleniví, ale mimo město si vezme jen 6,9 litrů nafty na 100 km.

Outlander nezůstává pozadu ani s technologiemi na palubě. Užitečnými pomocníky na dlouhé cesty jsou adaptivní tempomat a systém na podporu udržování v pruhu. Má systém pro nouzové brzdění, rozpoznání chodců a předcházení následků čelního nárazu. Posádku chrání sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Snadnou manipulaci ve svahu umožňuje elektrická brzda s funkcí automatického přidržení.

Při nastupování a startování můžete nechat klíč v kapse. Součástí akční výbavy je i zpětná kamera a navigace. O obraz se stará multifunkční přístroj Pioneer s dotykovou obrazovkou. Audiosystém podporuje příjem DAB rádia, umožňuje Bluetooth handsfree připojení a rozumí si s ovládáním na volantu. Do akční výbavy také patří vyhřívaná přední sedadla. Limitovaná edice 100 let má přinést zákazníkovi výhodu až 100 tisíc korun oproti běžnému ceníku značky. Cena testovaného vozu byla v době uvedení na trh na 924 tisíc korun. Dnes se dá ojetina z roku 2017 koupit s touto motorizací za necelých 380 tisíc. A to není vůbe špatná nabídka.

Ojeté Mitsubishi Outlander 2.2 DiD 4WD 6AT nabídne za málo peněz hodně muziky

netcarshow.com

Další články