Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Nissan Qashqai +2 - Jestli opravdu nepotřebujete sedm míst, neberte ho

18.06.2020 Jan Smékal
Foto: favcars.com

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení-


Sedm míst v autě je fajn, ale skutečně je potřebujete? Nissan Qashqai není zrovna z největších "esúvéček" na trhu ojetin a tak pečlivě zvažujte, zda se vám sedmimístná verze vyplatí. A to i přes to, že cenově je tahle ojetina velmi zajímavá. Nejlevnější kusy z let 2011/2012 začínají na ceně kolem 175 tisíc korun. Připočtěte si 25 tisíc na kvalitní servis a máte za 200 tisíc auto, které může ještě hodně dlouho skvěle sloužit. Musíte ale počítat tím, že dvě přidaná sedadla jsou spíše nouzová a také s tím, že při jejich vysunutí neodvezete v zavazadlovém prostoru opravdu téměř nic.


Jen málo automobilů, které je možné zařadit do kategorie SUV, disponovalo v roce 2011 sedmi místy k sezení. Jedním z nich byl Nissan Qashqai +2. Je to jeho největší přednost nebo má i jiné - podstatnější? Na trh přišel v roce 2011 facelift, jehož vzhled designéři mírně aktualizovali, aby co nejvíce padl do vkusu potenciálních zájemců. Již první verze tohoto modelu zažila poměrně velký úspěch. I když jméno je poněkud krkolomné, své majitele si získal designem, technikou a cenou. Jeho vzhled je i přes některé zásahy pořád zaoblený. Charakteristickým prvkem jsou dva vystouplé hřbety na čelní kapotě motoru. Od předchůdce se liší hlavně úpravami v přední části. Světlomety jsou zde o něco nižší a protáhlejší. Mřížka chladiče dostala jinou strukturu – tentokrát šestiúhelníků jakoby včelích plástů. Zadní sdružené světlomety získaly větší část čirého prosklení. Auto vypadá svižným dojmem, přičemž delší verze se od té kratší liší v podstatě jen protažením karoserie vzadu.



Foto: favcars.comQashqai +2 znamená tedy v překladu prodloužená verze se dvěma sedadly v zavazadelníku navíc. Nejblíže se vzhledem karoserie blíží toto auto vozům SUV, snahou po variabilitě interiéru sahá až ke kategorii vozů MPV. Vnitřek vypadá jednoduše bez výstřelků, na někoho může dělat až konzervativní dojem. Uvnitř je především vše na svém místě a s dobrou ergonomií ovládání. Přehledně a solidně vypadá panel přístrojů, a to jak analogové přístroje a tak údaje palubního počítače uprostřed. Sice použité plasty zejména na palubní desce nejsou měkčené, ale jsou dobře slícované a zpracování vůbec je na velmi vysoké úrovni. Auto se startuje bezklíčkovým otočným ovladačem. Ten, kdo nezná systém spínací skříňky s inteligentním klíčem, si musí u Nissanu zpočátku zvyknout na specifické ovládání. Občas se totiž stane, že se ovladač nedá jednoduše otočit. Při startu se totiž musí sešlápnout současně spojka a brzda, aby se uvolnil zámek volantu, teprve potom se startér roztočí. Jednoduché tlačítko by bylo zřejmě pro uživatele lepší.

Foto: favcars.comJako dobrý doplněk je nutné hodnotit zadní parkovací kameru, jejíž obraz se přenáší na displej navigace a rádia. Velikost displeje není největší, ale obraz je dobře čitelný. Řidič a spolujezdec má kolem sebe dostatek prostoru, díky vyšší pozici je z automobilu dobrý výhled. I vzadu se pasažéři necítí stísněně. Druhá řada sedadel je v opěradlech dělená v poměru 40/20/40. Dvě boční sedadla jsou tedy širší, prostřední je užší. Pohodlí zde najdou bez problému dvě běžně urostlé dospělé postavy a to i díky tomu, že sedadla lze posouvat o velký kus dopředu nebo dozadu a to při rozdělení sedáku na dva nestejně velké kusy.

Kufr Qashqaie má navíc v prodloužené verzi rozumnou velikost, která dosahuje 450 litrů. Když je zapotřebí, vznikne složením druhé řady sedadel zcela zarovnaná ložní plocha s objemem prostoru 1520 litrů, což jednoduše umožní naložit i objemné předměty a to i poměrně dlouhé. Ovšem při vytažení dodatečných sedadel jakýkoliv nákladový prostor zmizí. Zde je nutné počítat také s tím, že dodatková sedadla poskytují dvěma cestujícím pouze nouzové podmínky k přepravě. Jejich nastupování je krkolomné skrze páté dveře kufru a rovněž místa jak na sezení, tak v oblasti nohou, hlavy i loktů příliš není.

Foto: favcars.comTestovaný automobil měl pod kapotou přeplňovaný vznětový agregát 2,0 Ci, který disponuje maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm. Za studena vydává hlasité brumlavé zvuky naftového turbodieselu, i jeho spotřeba je vyšší. Po zahřátí ale ožije, jeho chod se ztiší a je kultivovaný. Dokonalou práci předvede po zahřátí a po dosažení 1700 otáček a výše, kdy je svižný a tichý. Svoji sílu projevuje dostatečným zátahem a dynamikou až k hranici čtyř tisíc otáček. Změny převodů ručně řazené šestistupňové převodovky jsou přitom přesné, dráhy uvnitř kulisy přiměřeně dlouhé. Po městě spotřebuje Qashqai +2 kolem devíti litrů nafty. Doménou je ale jízda mimo město, kde jeho spotřeba dosahuje úrovně solidních 5,5 až šest litrů, při jízdě po dálnici se potom jeho spotřeba zvýší zhruba na sedm až osm litrů.Velkou předností je určitě technika podvozku, s jehož konstrukcí mají Japonci dlouhodobě vynikající zkušenosti. Jednou větou: je kvalitní. Poskytuje vysokou míru komfortu jak při jízdě po rozbitých mimoměstských silnicích, tak na městských dlážděních z kostek. Ale i při svižné jízdě po dálnici je jeho pohyb ladný. To je dáno jednak zvětšeným rozvorem, ale především se na tom pozitivním způsobem podepisuje propracovaná víceprvková zadní náprava.

Foto: favcars.comI složitější situace lze díky tomu projet bez zapojení obou náprav jen s předním pohonem. Qashqai je ale připravený přesunutím voliče do polohy Auto za pomoci elektronického systému zapojit automaticky zadní kola, pokud to jízdní situace vyžaduje. Řidič může také čtyřkolový pohon uzamknout v poloze Lock, a pustit se do projížďky cest, kde u dvoukolových vozidel hrozí, že už nevyjedou. Řízení napomáhá podvozku - je přesné a má solidní míru posilování. Při parkování lze točit zlehka, při jízdě vyšší rychlostí volant tuhne. Řidič zůstává v každém směru informovaný o styku s vozovkou. Nissan Qashqai +2 je velmi dobrým vozidlem jak do města, tak na rozbité silnice. Facelift automobilu je vydařený, technika zůstala. Zejména díky podvozku stojí za to se s ním svézt.

Ojetý Nissan Qashqai +2 - Jestli opravdu nepotřebujete sedm míst, neberte ho

favcars.com

Další články