Test Nissan Navara (2008) - auto pro ty, co umí žít


Není to žádná masovka, ani auto pro projížďky městem. Ale pro aktivně žijící lidi, co třeba rádi vyrazí do přírody se psem nebo na kolo, to je ideální varianta k současnému mainstreamu. A jako ojetina není ani drahá. V českých bazarech je sice téměř k nesehnání, ale na zahraničních prodejních serverech seženete bez problémů Navaru 4x4 Double cab z roku 2008 už od nějakých 6.500 EUR. Vždy ale pečlivě vybírejte, některé kusy totiž mají za sebou ne zrovna šetrné zacházení nebo poctivý servis. Raději si k nákupu přizvěte někoho, kdo má s podobnými vozy zkušenosti a dokáže kvalifikovaně poradit.


První dojem z auta je výrazně ovlivněn jeho velikostí. Navara je totiž pěkný kus auta. Pocítíte to zejména ve městě při parkování, kdy citelně zaznamenáte absenci parkovacích senzorů. S délkou 522 cm a šířkou 185 cm  to při zajíždění mezi dvě Fabie na Národní třídě vyžaduje opravdu hodně pozornosti a soustředění. Rozměry Navary budí zasloužený respekt. Ten je navíc umocněn celkově atraktivním designem. Přední maska, totožná s tou v Pathfinderu, nenechá nikoho na pochybách s kým že má tu čest.

PŘEČTĚTE SI TEST NISSAN NAVARA TREK -1°

Za volantem Navary máte pocit, že vám patří svět. Zní to sice jako nadsázka, ale realita se jí v mnohém přibližuje. Z luxusní kabiny shlížíte z kožených sedaček na ostatní členy silničního provozu s klidem a nadhledem a ani nevnímáte problémy pražské dopravy. Naopak, užíváte si pohodlí příjemně zpracovaného interiéru. Nad hlavou máte otevřené střešní okno, automatická dvouzónová klimatizace se stará o vaši správnou tepelnou pohodu a z audiosoupravy posloucháte svojí oblíbenou stanici. Jakmile vyjedete z města na dálnici, můžete nastavit tempomat a uhánět povolenou stotřicítkou k cíli. Prostě pohodlí jak v osobáku. Trochu problematické je cestování ve čtyřech lidech i s jejich zavazadly. Ta totiž musí putovat na korbu, protože v interiéru na ně místo není. Naopak, cestují-li pouze dva, lze vyklopit zadní sedáky a vytvořit tak poměrně velký zavazadlový prostor. Docela chytré řešení…


Ojetý Nissan X-Trail dokáže rozhodně víc, než na co si troufnete
Ojetý Nissan Pathfinder 2,5 dCi budí respekt i po letech
Ojetý Jeep Grand Cherokee nepotěší každého, ale znalce nadchne
Ojetý Mercedes Benz GL - servis může být dražší než auto


Motor má zvuk jako Monster Truck

Navaru pohání vznětový čtyřválec o objemu 2,5litrů, který při rozjezdu vydává skutečně efektní zvuk. Výkon 174 koní je v základním režimu 2WD přenášen na zadní kola, jež ale mají v některých situacích problém s přenesením točivého momentu na silnici. V tomto režimu se především na kluzké vozovce a při nezatíženém autě snadno stanete obětí přetáčivého smyku. Je to pochopitelně dáno relativně lehkou zádí, na jejíž korbu lze v případě naložit až 750kg nákladu. V režimu 4WD se auto stává mnohem klidnější a jízda jistější. Ve výbavě nechybí ani režim 4LO ve kterém je uzavřen mezinápravový diferenciál.

S Navarou jsem jezdil jak v terénu, tak po okresních cestách, dálnicích i ve městě. Celkem jsem ujel cca 750 kilometrů s průměrnou spotřebou 10,8l nafty na 100km, což je hodnota více než příznivá. Komfort cestování je dán výše zmíněnou koncepcí zadní poháněné (a nezatížené) nápravy a podvozkem s lichoběžníkovou nápravou vpředu a tuhou nápravou odpruženou listovými pružinami vzadu. Nemusíte se však bát, že budete po výletě s Navarou naklepáni jak tatarský biftek. Naopak, cestování je v Navaře pohodlné a komfortní. Pouze při prázdné korbě pocítíte příčné nerovnosti na cestě a také zaznamenáte lehkou tendenci Navary uskakovat. To je ale daň zvolené koncepci a nelze to považovat za nedostatek.

Do města nebo do terénu ?

Navara, jakkoliv se tváří civilně, je skutečně auto vhodné spíše na hory, než pro každodenní jízdy v hustém městském provozu. Nevadí-li vám však problémy při hledání místa na parkování, omezený vjezd do parkovišť některých nákupních center a nutnost nastupovat do auta přes stupačky (tedy nic pro dámy v lodičkách), nemusíte se bát ani ve městě. Navara vás nejen pohodlně odveze, ale bude i vhodně reprezentovat vaší osobnost dobyvatele, který potřebuje přepravit vodní skútr, quad nebo motorku

Líbilo:

  • Vybavení interiéru
  • Celkový vzhled
  • Trakční schopnosti

Nelíbilo:

  • Neosvětlená tlačítka na volantu
  • Chybějící prostor v interiéru pro drobná zavazadla

Foto: Jiří Soukup; favcars.com

Test Nissan Navara (2008) - auto pro ty, co umí žít

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.