Testujeme ojetý Peugeot 5008 (2013) - Ve své době to byl elegán se skvělým motorem

Foto: Jiří Soukup

Benzínová "šestnáctistovka"pod kapotou velkého MPV, vzniklá ve spolupráci s BMW, odvedla velmi dobrou práci. Tenhle motor jsme si také vyzkoušeli v Citroenu DS3 a tam nás bavil mnohem víc. Do MPV asi skutečně patří nafta. Jenže kdo má rád benzín, neudělá ani s tímhle motorem zásadní chybu. Ano, u motorů 1,6 THP byly potíže s rozvody, ale to je dnes servisní úkon za cca 10 tisíc. Přidejte si tedy k ceně auta nějakých 15 - 20 tisíc na základní servis a máte skvělé MPV, které nabídne mnohem víc, než jen skvělý prostor. Technicky slušné kusy se dají aktuálně pořídit již od ceny 150 tisíc korun, což není vůbec špatné.


Zevnějšek Peugeotu 5008 upoutá sportovním střihem, linie jsou elegantní, vzezření připomíná rozměrnější vyšší kombi. Při pohledu z profilu zaujme hlavně přímo sešikmené rozměrné čelní sklo, které navazuje na mírně zaoblenou protaženou příď. Velmi útulně působí interiér Peugeotu, který je zhotoven z kvalitních materiálů. Vnitřku dominuje velký středový panel, na jehož konci je umístěna krátká řadicí páka, což dává vzniknout pocitu paluby letadla. V místech pro nohy je však panel zbytečně široký a ubírá znatelně řidičův prostor.

Foto: Jiří SoukupAutomobil je prodáván jako pěti nebo sedmimístný. Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatné stejně velké sedačky, které lze v případě převozu velkého nákladu lehce zaklopit do podlahy. Poslední dvě sedadla ve třetí řadě  jsou svými rozměry spíše dodatečná. Při jejich vytáhnutí z podlahy se kufr zmenší na velmi nízké minimum, které lze využít jen pro omezené množství zavazadel. Naopak po sklopení druhé a třetí řady je k dispozici objemný prostor kolem 1750 litrů. Problematická je výška ke stropu střechy, která je zejména v druhé řadě sedadel poměrně malá, což může činit problémy vysokým postavám. Zajímavou drobností pro řidiče je folie či sklíčko, na které je promítána rychlost před řidičem. Působivým doplňkem je také prosklená střecha se zakrývací velkorozměrovou žaluzií nebo LCD obrazovky v opěrkách hlavy, které jsou propojené s konzolí mezi předními sedadly, do níž lze připojit externí přehrávač DVD disků nebo jiné multimediální přístroje.


Ojetý Hyundai i40 SW – Zapomeňte na Passat nebo Superb. Tohle je král ojetých kombíků
Testujeme ojetý Ford Mondeo ST220 – auto, kvůli kterému byl degradován šéf dopravní policie
Ojetý Peugeot 308 II – zlepšila se kvalita i spolehlivost, ceny ale asi porostou
Ojetý Renault Espace IV je cenově výhodnou volbou když nechcete VW Sharan


Foto: Jiří SoukupTestovaný Peugeot poháněla přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s přímým vstřikem, vzniklá ze spolupráce mezi automobilkami BSA a BMW o výkonu 156 koní doplněná šestistupňovou manuální převodovkou. Motor má vynikající vlastnosti, co se týká pružnosti, akcelerace i zátahu od nízkých otáček, hmotnost automobil nijak nezatěžuje a spotřeba dosahuje vcelku na slušné úrovně v rozmezí 8,5 až devět litrů na sto kilometrů. Benzinový motor vyniká živostí i dobrým nástupem výkonu bez znatelného turboefektu, sílu dává najevo i od nízkých otáček. Přitom je velmi dobře odhlučněný a díky přesné šestistupňové převodovce s krátkými drahami řazení, což dosud nebylo u Peugeotu pravidlem, dává dobrý dojem z cestování. Rovněž rozvržení převodů se povedlo. Díky tomu může být jízda i s poměrně velkým autem svižná. Brzdy jsou odpovídajícím způsobem dimenzovány s dobrou účinností, s rychlým nástupem. Řízení je přesné, posilovač je ale spíš silnější, takže příliš kontaktu s vozovkou řidič nemá. Naladění podvozku je spíš tvrdší, díky tomu automobil dobře drží stopu, a v zatáčkách se nenaklání. Jedna výtka k podvozku by tu byla, zadní náprava o sobě dává znát hlučností do kol především na horším povrchu při přejezdu větších nerovností a děr.

Peugeot 5008 poskytuje cestujícím kvalitní svezení a dobrou variabilitě interiéru. I tak velký automobil může být poháněný benzinovým motorem, který vozu dodává dostatek dynamiky za rozumných provozních nákladů.

Testujeme ojetý Peugeot 5008 (2013) - Ve své době to byl elegán se skvělým motorem

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.