Testujeme ojetý Peugeot Partner Tepee (2008) - sen každého myslivce a rybáře

Foto: Jan Smékal

Jako nové se v Čechách moc neujalo, jako ojetina je to ale žádaný model. V bazarech jich není moc, ale když na něj narazíte, většinou půjde o auto, které vás překvapí svojí užitnou hodnotou a variabilitou. Výbava Outdoor je opravdu bohatá a uspokojí i současného řidiče. Ceny vozů začínají kolem 85 tisíc korun, ale tady počítejte s nájezdy vyššími než 300 tisíc kilometrů. Nepálí-li vás příliš kapsa, přidejte dalších 50 tisíc korun. To pak již můžete uvažovat nad vozem s nájezdem do 200 tisíc kilometrů a luxusní výbavou, jako je třeba panoramatická střecha nebo navigace. Vždy se snažte získat k vozu informace o jeho servisní historii a počítejte s částkou nutnou pro první servis.


Foto: Jan SmékalPeugeot zamířil v roce 2008 s modelem Partner Tepee do segmentu MPV v oplastované verzi, kterou nazval, jak jinak, Outdoor. Tato verze má oproti standardnímu provedení zvětšenou světlou výšku o 10mm, atraktivní plastové doplňky, chromové orámování předních mlhovek a spodní kryt motoru. S takto vyzbrojeným Outdoorem můžete zamířit bez obav na lesní cesty, louky nebo k rybníku na ryby. Na náročnější terén ale raději zapomeňte. Vnější vzhled Outdooru byl ještě vylepšen atraktivní červenou barvou a stříbrným lakováním plastových doplňků, především pak přední masky. Efektní plastové kryty kol budily dojem regulérních hliníkových disků a dodávaly vozu na eleganci. Velmi praktické jsou boční posuvné dveře, které však vyžadují více síly, zavíráte-li je zevnitř. Menší děti tak mohou mít s tímto úkonem potíže. Elektrické zavírání, tak jak je známe např. z Peugeotu 807, by bylo velmi praktické, neúměrně by však zvýšilo cenu vozu.


Nejlevnější zemí pro dovoz ojetiny je Itálie, nejdražší pak Rakousko
Nenechte se napálit při návštěvě autoservisu. Nepoctivců je stále dost
Vybírali jsme ojetinu do 40 tisíc, se kterou odvezete míchačku i s paletou dlaždiček
Prodat auto mimo autobazar má své výhody, ale i velká rizika


Foto: Jan SmékalInteriér se může pochlubit nadprůměrným prostorem. Přední i zadní místa prostorově uspokojí i dlouhány. Přední sedadla měla navíc sklopné loketní opěrky, což přispívalo ke komfortu cestování. Velkorysá je i nabídka odkládacích prostor, které jsou doslova všude. Vtipně a prakticky umístěné schránky naleznete například i v podlaze před oběma zadními sedadly. Líbila se nám „vychytávka“ ve formě interiérového střešního nosiče. Pod stropem jsou příčně upevněny dva plastové díly ve tvaru širokého písmene „U“. Na tento nosič můžete připevnit lyže, snowboard nebo jiný plochý předmět. Vzhledem k výšce vnitřního prostoru je toto řešení opravdu velmi praktické. Palubní deska Outdooru působí hodnotným dojmem a opět skrývá velké množství odkládacích prostor. Nezvyklé je elektrické ovládání předních oken tlačítky na středovém panelu. Zavazadlový prostor pojme 505l nákladu, po sklopení zadních sedadel potom 2400l. Otevírání pátých dveří však může činit potíže. Vzhledem k výšce auta jsou dveře opravdu těžké a navíc je potřeba počítat s dostatečným prostorem pro otevření dveří parkujete-li v souvislé řadě aut. Křídlové dveře by se mi zdály vhodnější. Postrádali jsme zadní parkovací senzory, které by usnadnily nejen parkovací manévry, ale také  indikovaly vzdálenost nutnou pro otevření pátých dveří.

K testování jsme měli verzi s motorem 1,6HDi, který se vyznačoval poměrně kultivovaným chodem a především nízkou spotřebou. Během týdenního testu jsme najeli 750km s průměrnou spotřebou 6,6l/100km. Motor s výkonem 66kW a 215Nm nabízí jen průměrnou dynamiku, ale pro klidné rodinné cestování je to naprosto dostačující. Řazení pětistupňové převodovky, jejíž kulisa je umístěna na středovém panelu pod výdechy klimatizace, však bylo překvapivě nepřesné a bylo vadou na kráse jinak docela povedenému vozu. Peugeot Partner Tepee Outdoor je autem, které nenadchne dynamikou, nabídne však jiné hodnoty – prostor, bezpečí a slušnou dávku komfortu.

Testujeme ojetý Peugeot Partner Tepee (2008) - sen každého myslivce a rybáře

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.