TEST PORSCHE CAYENNE S - CHCI HO, CHCI, CHCI, CHCI….

Porsche Cayenne bylo ortodoxním příznivcům značky Porsche trnem v oku. Přesto to byl model, který trhal prodejní rekordy a značce Porsche přinesl nemalé zisky. Nová generace Cayenne proto není nijak převratnou revolucí, nicméně již na první pohled je vidět, že nový Cayenne zkrásněl. Celkové tvary působí mnohem kompaktněji a elegantněji, což v našem případě bylo umocněno ještě módní bílou barvou a příplatkovými (125.000 Kč) Alu ráfky SPORT Edition R 21 s rozšířením blatníků.

K testu jsem převzal model s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,8 litru a výkonu 294kW, resp. 400 koní. Dostat se s tímto motorem na hranici stokilometrové rychlosti trvalo šest sekund a dosažení maximální rychlosti 254km/h nečinilo tomuto SUV žádný problém. Právě rychlé dálniční přesuny budou asi v portfoliu ujetých kilometrů převažovat, nicméně s novým Cayennem se není potřeba obávat ani středně těžkého terénu. Kdo by ale s Cayennem zdolával nějaké offroadové tratě? Obzvláště s ráfky za 125.000 korun. Já jsem se vydal do okolí Rokycan, kde jsou nejen krásné okresky, ale především, u obce Nadryby, poslední funkční říční převoz poháněný pouze lidskou silou. Z tohoto testu jsme natočili jedno z našich nejkrásnějších videí. Bohužel, vzhledem ke krachu TV Z1, kam jsme naše reportáže dodávali, nebylo toto video odvysíláno. Jedině na videu je totiž krásně vidět jak funguje systém vzduchového pérování PASM, který auto zvedne až na 268mm, resp. 273mm u Cayenne Turbo, a umožní tak bezpečný nájezd na říční prám, nebo třeba přejezd větší nerovnosti. S takto nastaveným podvozkem lze jet až do rychlosti 30km/h.

Na dálnici se nový Cayenne chová téměř jako osobní automobil. Jízdní stabilita je fenomenální i při vysokých rychlostech, čemuž významně přispíval i systém PDCC, který eliminuje, mimo jiné, boční náklony vozu v rychle projížděných zatáčkách. Řidič tak má dostatek příležitostí užívat si výkon 400 koní a plavnou jízdu, kterou může elektronicky ovlivnit volbou jízdního režimu. V mém případě jsem si užíval i naprosto skvělé sportovní sedačky. Příplatek cca 52.000 Kč se v tomto případě rozhodně vyplatí. Když jsme u těch příplatků – tradičně jsou u prémiových značek vysoké. V případě „mého“ Cayennu zvedly základní cenu o téměř 500.000,-Kč.

Interiér Cayennu je zpracován na té nejvyšší úrovni a nabízí všem pasažérům pohodlné cestování v nejvyšším komfortu. PCM (Porsche Communication Management) nabízí audiosoupravu se systémem Bose, navigací a možností přehrávat DVD. Připojení iPodu je samozřejmostí. Porsche Cayenne, ačkoliv zvládne i středně těžký terén, je zkrátka vozidlo, které bude polykat kilometry při dlouhých dálničních přesunech, aniž by pasažérům přišlo na mysl, že cesta neubíhá, nebo je nudná.

Co říci závěrem ? Za tři roky, po které se zabývám testováním vozů všech možných značek a kategorií, se mi málokdy stalo, že by se mi auto dostalo tak pod kůži. Naposledy jsem tento pocit zažil u Fiatu 500, někdy před dvěma lety. Cayenne, ačkoliv je to naprosto jiný automobil než „pětistovka“, je teprve druhý v pořadí a musím přiznat, že závidím všem, co ho ráno startují ve své garáži.

TEST PORSCHE CAYENNE S - CHCI HO, CHCI, CHCI, CHCI….

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.