Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST PORSCHE CAYENNE S - CHCI HO, CHCI, CHCI, CHCI….

08.07.2018 Redakce

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-

Porsche Cayenne bylo ortodoxním příznivcům značky Porsche trnem v oku. Přesto to byl model, který trhal prodejní rekordy a značce Porsche přinesl nemalé zisky. Nová generace Cayenne proto není nijak převratnou revolucí, nicméně již na první pohled je vidět, že nový Cayenne zkrásněl. Celkové tvary působí mnohem kompaktněji a elegantněji, což v našem případě bylo umocněno ještě módní bílou barvou a příplatkovými (125.000 Kč) Alu ráfky SPORT Edition R 21 s rozšířením blatníků.

K testu jsem převzal model s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,8 litru a výkonu 294kW, resp. 400 koní. Dostat se s tímto motorem na hranici stokilometrové rychlosti trvalo šest sekund a dosažení maximální rychlosti 254km/h nečinilo tomuto SUV žádný problém. Právě rychlé dálniční přesuny budou asi v portfoliu ujetých kilometrů převažovat, nicméně s novým Cayennem se není potřeba obávat ani středně těžkého terénu. Kdo by ale s Cayennem zdolával nějaké offroadové tratě? Obzvláště s ráfky za 125.000 korun. Já jsem se vydal do okolí Rokycan, kde jsou nejen krásné okresky, ale především, u obce Nadryby, poslední funkční říční převoz poháněný pouze lidskou silou. Z tohoto testu jsme natočili jedno z našich nejkrásnějších videí. Bohužel, vzhledem ke krachu TV Z1, kam jsme naše reportáže dodávali, nebylo toto video odvysíláno. Jedině na videu je totiž krásně vidět jak funguje systém vzduchového pérování PASM, který auto zvedne až na 268mm, resp. 273mm u Cayenne Turbo, a umožní tak bezpečný nájezd na říční prám, nebo třeba přejezd větší nerovnosti. S takto nastaveným podvozkem lze jet až do rychlosti 30km/h.

Na dálnici se nový Cayenne chová téměř jako osobní automobil. Jízdní stabilita je fenomenální i při vysokých rychlostech, čemuž významně přispíval i systém PDCC, který eliminuje, mimo jiné, boční náklony vozu v rychle projížděných zatáčkách. Řidič tak má dostatek příležitostí užívat si výkon 400 koní a plavnou jízdu, kterou může elektronicky ovlivnit volbou jízdního režimu. V mém případě jsem si užíval i naprosto skvělé sportovní sedačky. Příplatek cca 52.000 Kč se v tomto případě rozhodně vyplatí. Když jsme u těch příplatků – tradičně jsou u prémiových značek vysoké. V případě „mého“ Cayennu zvedly základní cenu o téměř 500.000,-Kč.

Interiér Cayennu je zpracován na té nejvyšší úrovni a nabízí všem pasažérům pohodlné cestování v nejvyšším komfortu. PCM (Porsche Communication Management) nabízí audiosoupravu se systémem Bose, navigací a možností přehrávat DVD. Připojení iPodu je samozřejmostí. Porsche Cayenne, ačkoliv zvládne i středně těžký terén, je zkrátka vozidlo, které bude polykat kilometry při dlouhých dálničních přesunech, aniž by pasažérům přišlo na mysl, že cesta neubíhá, nebo je nudná.

Co říci závěrem ? Za tři roky, po které se zabývám testováním vozů všech možných značek a kategorií, se mi málokdy stalo, že by se mi auto dostalo tak pod kůži. Naposledy jsem tento pocit zažil u Fiatu 500, někdy před dvěma lety. Cayenne, ačkoliv je to naprosto jiný automobil než „pětistovka“, je teprve druhý v pořadí a musím přiznat, že závidím všem, co ho ráno startují ve své garáži.

TEST PORSCHE CAYENNE S - CHCI HO, CHCI, CHCI, CHCI….

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.