Ojetý Renault Espace - To je business class na kolech, navíc za dobrou cenu

Foto: Jiří Soukup

V roce 2004 jsme jeli s novinářským Espacem do portugalského Aveira na mistrovství Evropy ve fotbale. Ujeli jsme 6 tisíc kilometrů a cítili se v něm jako v bavlnce. I po letech je Renault Espace synonymem pro pohodlné cestování. Auto z roku 2004 sice doporučit nemůžeme, šestnáct let je přeci jed dlouhá doba, ale pěkné kousky z roku 2010 začínají již na částce kolem 130 tisíc korun. Přidejte si 20 tisíc na dobrý servis a budete mít auto, které ještě pár let poslouží a nabídne skvělý komfort na delší cestování. V článku si přečtete, jak jsme auto hodnotili před lety. Často nás totiž žádáte o testy nových vozů, tak, jak jsme je hodnotili před lety. Klasický test ojetiny pak najdete pod heslem Espace.


Renault Espace byl průkopníkem vozů kategorie MPV. Při svém uvedení na trh působil jako z jiného světa a jeho aktuální verze v nastoleném trendu pokračuje. Renault Espace rozhodně není žádný „mainstream“. Kdysi jsem s ním vyrazil na ME ve fotbale do Portugalska na památný zápas s Holandskem. Asi i proto mám pro Espace slabost :). S modelem Renault Espace jsem se poprvé podrobněji seznámil v roce 2004, když jsem s ním jel do portugalského Aveira na skvělý fotbalový zápas naší reprezentace s Holandskem. Tenkrát jsme na Euru vyhráli 3:2 a byl to asi nejlepší zápas, který kdy naše repre předvedla. Plný dojmů ze zápasu mi tenkrát ani nedošlo, že Renault Espace, se kterým jsme během čtyř dnů ujeli více než 6 tisíc kilometrů, je neskutečné auto. Pohodlné, rychlé, úsporné, plné chytrých detailů, no prostě super. Do dneška s kamarádem a se synem na ten výlet vzpomínáme. A nejen kvůli fotbalu. 

Tentokrát jsem k testování dostal verzi Grand s motorem 2,0 dCI a automatickou převodovkou, ve výbavě Initiale, tedy nejvyšší možné. Výbava tak zahrnovala například kožené čalounění, panoramatické střešní okno, DVD systém se zabudovanými obrazovkami v opěrkách hlavy, navigaci, samonatáčecí bixenony a mnoho dalších příjemných „drobností“. Černá metalíza, společně s atraktivními disky kol, dodávala vozu jistou dávku elegance. Přesně takovou, aby vůz nevzbuzoval dojem nevzhledné dodávky, ale naopak luxusního a pohodlného dopravního prostředku. Zadní světlomety se zatmavenou optikou luxusní dojem jenom umocňují.


Ojetý Renault Kangoo bude nyní velmi vyhledávaným autem pro řemeslníky i rodiny.
Ojetý Renault Clio RS je skvělou alternativou ke Škodě Fabia RS
Ojetý Peugeot 307 je nejkrásnější ve verzi CC
Peugeot 208 (2012 – 2019) – rezaví méně než Škoda Fabia


Interiér modelu renault Espace byl navržen s maximálním důrazem na pohodlné cestování na dlouhých trasách až sedmi cestujících. Přední sedadla jsou elektricky ovládaná s pamětí polohy a vyhříváním. Palubní deska je pro ty, co nikdy v modelu Espace neseděli, jako z jiného světa. Nejsou na ní totiž žádné ovládací prvky a informační displeje, společně s obrazovkou navigace TomTom, jsou umístěny ve střední části. Veškeré ovládací prvky k topení a klimatizaci jsou pak umístěny v kruhovém prvku u madla řidičových dveří. Je to sice trochu nezvyklé, ale po pár hodinách jízdy přijdete tomuto způsobu ovládání na chuť. Ve střední části palubní desky se pak nachází uzavíratelné schránky, do kterých uložíte nejen drobnosti, ale třeba i notebook, nebo PET lahev.

Pod kapotou jsme měli dvoulitrový turbodiesel, který postačuje na běžné cestování i při plném obsazení. Od vozidla této kategorie se žádné nadprůměrné dynamické vlastnosti neočekávají, nicméně při delších dálničních přesunech jsme u německých sousedů bez problémů dosahovali průměrných rychlostí 160-170km/h aniž bychom pociťovali nějakou jízdní nejistotu nebo nadprůměrnou spotřebu. Je ale potřeba počítat s velkou boční plochou a tedy vyšší náchylností na poryvy bočního větru. Automatická převodovka řadí hladce a relativně přesně. Chybí sice sportovní režim, ale to lze vyřešit přepnutím do manuálního módu. V něm se řadí rychlosti trochu nelogicky, ale to je případ většiny automobilek. Tedy tlakem dopředu se řadí „nahoru“, tahem dozadu se řadí nižší rychlostní stupně.

Renault Espace je vozem, který beze zbytku splní požadavky rodiny na velký rodinný vůz s velkou užitnou hodnotou, rozumnou spotřebou i pořizovací cenou.

Ojetý Renault Espace - To je business class na kolech, navíc za dobrou cenu

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.