Ojetý Renault Laguna 4 Control (2011) - předběhl dobu a v bazarech jich je minimum

Foto: Jiří Soukup

Řízení všech čtyř kol dnes nabízejí nejvyšší modely prémiových značek. Před devíti lety byl ale k mání i ve voze střední třídy. Škoda, že tohle řešení předběhlo svoji dobu. Dnes model Laguna 4 Control v bazarech skoro nepotkáte. Laguna byla v době uvedení na český trh známá svým příznivým poměrem mezi cenou, výbavou a výkonem. Testovali jsme tehdy verzi Grandtour ve výbavě BOSE s naftovým motorem 2.0 dCi o výkonu 175k s šestistupňovým automatem za 668 600 Kč a o měsíc později liftback s krásnými šedými 18“ koly ve výbavě 4Control s motorem 2.0 dCi o výkonu 180k se šestistupňovou manuální převodovkou za 605 700 Kč.


Foto: Jiří SoukupLaguna má novou přední masku s černou mřížkou a bohatým použitím chromu, se kterým ladí světlomety se stříbrnými očními víčky. Přivřené oči a nový profilovaný nárazník jí dávají oproti předchozím řadám mnohem dravější výraz. Také na obě zádě se dá se zalíbením koukat. Sjednocuje je podobný tvar odtrhové hrany dveří zavazadelníku. Liftback má zadní led světla posazena nahoře a zasahují do víka kufru. Grandtour má světla zasahující pouze do blatníků, páté dveře vytvářejí hladkou plochu ozdobenou kosočtvercovým znakem, do kterého vkládáte prsty, vždy když chcete otevřít kufr. Oba silné modely mají dvě koncovky výfuku. Se širokými pneumatikami vypadají výmluvně. 175 nebo 180 koní je dost na to, abyste tenhle pohled poskytly většině aut na silnici, kdy se vám zachce.  I když mají oba modely stejný rozvor, Grandtour je o 108 mm delší, měří 4803. Má tudíž větší zavazadlový prostor 508 litrů což je o 58 litrů víc než pětidvéřové provedení. Grandtour má také nižší nákladovou hranu.


Ojetý Renault Espace IV je cenově výhodnou volbou když nechcete VW Sharan
Ojetý Renault Kangoo bude nyní velmi vyhledávaným autem pro řemeslníky i rodiny.
Ojetý Renault Clio RS je skvělou alternativou ke Škodě Fabia RS
OJETÝ RENAULT LAGUNA – NĚCO JÍ MUSÍTE OBČAS ODPUSTIT


Foto: Jiří SoukupV interiéru vytvářejí největší změnu nové sportovně střižené sedačky a palubní deska z litého měkčeného plastu. Spoje jsou precizně vyvedené, těžko byste hledali nějaké nelahodící napojení různých povrchů nebo různě široké spáry mezi tlačítky. Na palubní desce a středním panelu jsou jich celé skupiny ohraničené rámečky z leštěného hliníku. To je řešení, které vyžaduje přesnost při výrobě. Tady je demonstrovaná velmi dobře. Ovládání klimatizace, navigace a audia se nezměnilo.  Laguna si nehraje na prémiovku, přesto poskytuje cestujícím nádech luxusu. V testovaných modelech byl bezklíčový vstup a start, automatická parkovací brzda a přední a zadní parkovací asistent, natáčecí bi-xenony a systém kontroly tlaku v pneumatikách. Při jízdě ve vysokých rychlostech a na nerovném povrchu krásně tlumí zvuky zvenku. Zahřátý motor v běžných otáčkách také téměř není slyšet. Právě dobrá akustika vozu si přímo říká o použití mnoha reproduktorů.

Foto: Jiří SoukupVýbava BOSE nese jméno firmy, která se jako dodavatel prémiových sound systémů prosazuje u stále více značek. Systém v Laguně je dělaný na míru danému prostoru tak, aby celá posádka měla z muziky v autě neobyčejný zážitek. Audiosystém je tvořen 10 reproduktory digitálním zesilovačem a šestikanálovým ekvalizérem. Centrální reproduktor na palubovce plní kabinu Laguny celkovým zvukovým obrazem, takže ať sedíte kdekoli v autě, to hlavní vám neuteče. Výškové reproduktory jsou na dohled všem cestujícím a střední tóny jdou do kabiny ze dveří. Subwoofer umístěný u levého zadního kola dokáže pěkně rozvibrovat břicha všem v autě. I potichu má systém dost vysoký tlak, aby bylo možné vnímat jemné tóny a přitom vést rozhovor. Poznávacím znamením  výbavy BOSE je černě lakovaný interiér a bezpečnostní pásy kovově šedé barvy.

Foto: Jiří SoukupVýbava 4Control přináší systém se čtyřmi řiditelnými koly. Do 60 km/h se zadní kola natáčejí do protisměru. Nad 60 km/h se natáčejí souhlasně. Přestože se jedná o natáčení zadních kol o pouhých 3,5°, auto provádí zatáčecí manévr s větší jistotou ve stopě. Město, serpentiny, parkováni, rychlá změna pruhu na dálnici, tam všude pocítíte rozdíl. Máte samozřejmě k dispozici menší poloměr otáčení a vůz reaguje na menší úhel otáčení volantem. Proměnná pomocná hydraulika montovaná jen s motorem 180k optimalizuje tuhost chodu hřídele volantu podle rychlosti a jízdních podmínek. Protože takový podvozek láká ke sportovnímu ježdění, jsou ve výbavě 4Control hliníkové pedály a řadící páka, volant má silnější sportovní věnec. Specialitou jsou černá vnější zrcátka, hodí se k šedým příplatkovým kolům.

Foto: Jiří SoukupAle abych nevychvaloval jen podvozek 4Control. I verze se dvěma zatáčejícími koly snese docela přísná měřítka na kvalitu držení a přesnost zatáčení. Citlivost volantu je stále na dobré úrovni a na to jak je podvozek pohodlný, tak statečně bojuje proti náklonům. Grandtour s automatem v manuálním  režimu je také docela slušný nástroj ke sportovnější jízdě. Když nenecháte klesnout otáčky motoru pod dva tisíce, máte k dispozici  téměř 400 Nm kroutícího momentu. Až do čtyř tisíc otáček motor 175 k poskytuje pěkný zátah a pokud nemáte BOSE naplno, tak i výborný akustický projev.  S motorem 180 k a manuální převodovkou si můžete navíc sázet meziplyny.  Oba modely váží zhruba okolo 1600 kg, takže rozdíl 5 koní téměř není znát.

Foto: Jiří SoukupDoménou těchto motorů budou silnice první třídy a dálnice. Tady se dá jet svižně a s dobrou spotřebou. Ani ve městě nemají silné dvoulitry od Renaultu přehnanou žízeň. Chce to ale jezdit delší trasy se zahřátým motorem. Časté starty studeného motoru spotřebu dost zkreslují. Také rozhoduje venkovní teplota. Režim provozu aut v době testu, byl rozhodně jiný než ten, ze kterého se uvádějí údaje do tabulek výrobce. Ty uvádějí 8,2 pro město a motor 175k s automatem a 7,7 pro město a motor 180k s manuálem. Celková spotřeba během týdenního testu byla u motoru s automatem 10,1 a u motoru s manuálem  9,6. S ohledem na výše uvedené přitěžující okolnosti nepovažuji údaje výrobce za zavádějící. Jen z toho vyplývá, že na každý režim provozu je třeba pečlivě volit motor.

Ojetý Renault Laguna 4 Control (2011) - předběhl dobu a v bazarech jich je minimum

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.