Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Renault Thalia - hodně levné, ale také ošklivé auto

23.03.2020 Luděk Kortus
Foto: Luděk Kortus

Komfort 6 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 8 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení6.83


Budeme-li se na nový Renault Thalia dívat prizmatem ceny, neměl v době testu tento rodinný vůz konkurenci. Dospělý automobil, který pohodlně odveze celou rodinu včetně zavazadel o objemu 506litrů! K týdennímu redakčnímu testu jsme tehdy měli verzi s motorem 1,2 16V 55kW (75koní) ve verzi LS Collection, jejíž aktuální cena byla v době testu 207.900,-Kč. Je někdy velice zajímavé podívat se, jak jsme některé vozy hodnotili v době jejich uvedení na trh. Takhle tenkrát viděl Renault Thalia náš kolega Luděk:


Foto: Luděk KortusThalia poslední generace již rozhodně nebudila dojem laciného vozu, tak jak tomu bylo v době jejího uvedení na trh. Námi testovaný exemplář měl zajímavou hnědofialovou metalízu, hliníková kola a přední masku i víko zavazadlového prostoru ozdobené chromovou lištou, která celkový estetický dojem z vozu posouvá hodně nahoru. Standardní výbava verze LS Collesction dále obsahuje například automatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3 přehrávačem nebo mlhovky. Celkový dojem z jinak povedeného exteriéru kazila pouze dlouhá prutová anténa.



Foto: Luděk KortusInteriér je zpracován relativně kvalitně a z materiálů, které rozhodně nebudí pohoršení. Přístrojová deska má dvoubarevný design doplněný chromovou lištou před spolujezdcem a před řidičem v její lévé části. Drobný chromový dekor se objevuje i na volantu, který by ale mohl mít lepší tvarování. Před spolujezdcem je v horní části palubní desky umístěn airbag o čemž svědčí ne příliš vzhledný kryt. Tady by palubní desce Thalie určitě více slušela jednolitost. Sedadla jsou ve verzi LS Collection potažena příjemnou světlo látkou, která je hezká na pohled, ale bude potřebovat větší péči při její údržbě. Cestující na zadních sedadlech mají dostatek prostoru, nicméně při přepravě pěti lidí, bude mít pasažér na prostředním místě vzadu poněkud menší komfort.

Foto: Luděk KortusPod kapotou testované verze byl šestnáctiventilový motor o objemu 1,2litru a výkonu 75koní. Motor byl spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, která by ale šestý stupeň bez problému snesla. Jistě by se to projevilo na spotřebě, která v našem případě činila 7,3l/100km. Motor totiž poskytuje dostatek výkonu pouze pro klidnou jízdu, bez nároku na prudké akcelerování nebo dokonce sportovnější jízdu. To ale od rodinného vozu této kategorie ani nikdo neočekává. Nicméně při dálničních přesunech a snaze držet se s naloženým vozem na horní hranici rychlostního limitu, stoupá spotřeba až téměř k devíti litrům. Je to pochopitelně dáno nutností více motor vytáčet.

Renault Thalia je výbornou volbou pro rodiny, které nehodlají investovat do nového vozu částku vyšší než 250.000,-Kč ale přesto chtějí mít prostorný vůz, vybavený současnými bezpečnostními i komfortními prvky, jež zpříjemňují cestování i na delších trasách. Jen je potřeba akceptovat fakt, že Thalia příliš krásy nepobrala.

Ojetý Renault Thalia - hodně levné, ale také ošklivé auto

Luděk Kortus

Další články