Ojetý Renault Wind je rarita, kterou v ČR jen tak nekoupíte


V době psaní tohoto článku (leden 2020) byly v celé České republice k dispozici pouze dva kusy ojetého modelu Renault Wind. jeden za 125 tisíc, druhý o 25 tisíc dražší. Případný majitel tak má o určitý druh výlučnosti postaráno. Je ale nutno říci, že je to auto spíš na letní víkend, než na každodenní používání. Do budoucna to možná navíc bude vyhledávaný youngtimer. To však bude potřeba ještě takových dvacet let počkat.


WIND je skutečně zvláštní vozítko. Vlastně ani nevím, do jaké kategorie ho zařadit – je to takový mini CC roadster. Pravdou ovšem je, že ve WINDu budete středem pozornosti, ať přijedete kamkoliv. Atraktivní design dvoumístného vozu nenechá nikoho chladným. Ze všech úhlů pohledu vypadá WIND velice dravě a vzbuzuje dojem mnohem dravějšího vozu, než ve skutečnosti je. K testu jsme měli verzi s motorem o objemu 1589ccm a výkonu 98kW, resp. 133koní při 6750 otáčkách. Ten umožňuje rozjet WIND až na rychlost 201km/h, ale divil bych se, kdyby někdo tuhle hranici pokoušel. Doménou tohoto vozítka je spíše město nebo pohodově loudavá cesta po okresních silnicích.

Jak již bylo zmíněno výše, design vozu se opravdu povedl. Přinejmenším v tom smyslu, že vyvolává emoce u každého, kdo WIND spatřil. Subjektivně hodnoceno – více se povedla záď vozu s vkusným spoilerem, zajímavě umístěným třetím brzdovým světlem a krytem zavazadlového prostoru, který v sobě ukrývá i prostor pro složenou střechu. Toto řešení umožňuje převážet 270litrů nákladu, což představuje dostatečné množství zavazadel i na delší cestu. Zepředu se WIND jeví celkem umírněně, což je škoda. Nějaký dramatický prvek, třeba ve formě LED světel u mlhovek nebo výraznějšího předělu mezi kapotou a nárazníkem, by se mi líbil více. Náš vůz byl navíc vybaven 17“ koly z lehkých slitin a líbivou modrou metalízou.


BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně
Srovnání ojetin: Ford Focus ST170 a Ford Fiesta ST 1,5 EcoBoost
Ojetý Chevrolet Corvette C6 - když chcete levný supersport
Ojetá Alfa Romeo 159 je krásná, musíte jí ale něco odpustit


Interiér byl v černé barvě a doplněn o příplatková kožená sedadla. Ta sice poskytovala dostatek pohodlí i příjemné boční vedení, nicméně černá barva se v srpnových vedrech, kdy teplota dosahovala až 36st. Celsia, projevila jako dosti zásadní problém. Při otevřené střeše se během chvilku rozpálila tak, že se na nich nedalo sedět. Při zatažené střeše nebyla sice tolik rozžhavená, ale malý interiér, včetně palubní desky a volantu, byl tak rozpálený, že v podstatě nešlo odjet, aniž by se volant nemusel držel přes sundané tričko. Inu, každá sranda něco stojí. Interiéru bych vytkl ještě jednu věc a tou je opravdu hodně špatný výhled všemi směry. Horní hrana čelního skla je poměrně nízko, přední sloupky rozměrné, šikmo dozadu není vidět vůbec. Vycouvat z řady zaparkovaných aut do silnice s provozem tak vyžaduje staženou střech a opravdu hodně opatrnosti.

Velkou zajímavostí je samotná střecha. Ta se po odjištění uvnitř vozu a stisknutí tlačítka složí během cca 13sekund do prostoru ve víku zavazadlového prostoru. Při samotném sklápění se samočinně stáhnou přední okna, avšak při opětovném zavření střechy okna zůstávají dole. Je pak nutné je obě vytáhnout stisknutím tlačítek, která jsou však umístěna neprakticky před řadicí pákou. Navíc jsou tlačítka daleko od sebe, takže musíte zavřít každé okno zvlášť. A to je docela otrava. Střecha lze navíc otevřít a zavřít pouze při zatažené ruční brzdě, což je někdy také na obtíž. Vzhledem k její malé ploše a rychlosti sklápěcího mechanismu by bylo fajn, kdyby šla ovládat i při pomalé jízdě, třeba popojíždění v městské zácpě.

Pod kapotou jsme měli motor o výkonu 133koní, což je pro takto koncipovaný automobil možná až zbytečně moc. Výkon byl navíc přenášen na přední kola pouze pětistupňovou mechanickou převodovkou a i při klidné jízdě se nám nepodařilo dostat se spotřebou pod 9,5l/100km. Zásluhu na tom jistě měla na plný výkon neustále běžící klimatizace a převaha jízd v městském provozu, ale i tak, 9,5l se nám prostě zdá hodně. Chod řadicí páky navíc nebyl zcela bezchybný a zasloužil by více pozornost. Překvapením byl i fakt, že přes poměrně slušný výkon a nízkou hmotnost, nepřekypoval WIND bůhví jakou dynamikou. Důvodem je to, že maximum točivého momentu se nachází až při dosažení 4400ot./min a maximálního výkonu je dosaženo dokonce v závratných 6750ot./min. Případným zájemcům o model WIND tedy doporučujeme zkusit také jízdu s motorem 1,2TCe.

Renault WIND je autem v podstatě bez konkurence. Je určeno především těm, kteří chtějí vybočit z řady nudných kabrioletů nebo modelů koncepce CC a zároveň jsou ochotni přehlédnout nějaký ten nedostatek. U WINDu to totiž není o detailech, ale o emocích. O ty jde v této kategorii především.

Ojetý Renault Wind je rarita, kterou v ČR jen tak nekoupíte

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.