Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme ojetý Seat Ibiza (2008) - když chcete ojetinu do 50 tisíc

29.09.2020 Jan Smékal
Foto: favcars.com

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.17

Uživatelská hodnocení-


Seat Ibiza byl ve své době hitem a dodnes ze své popularity těží. V autobazarech je sice vyhledáván jako levnější ojetina, ale při správném výběru poslouží dobře. Je to zajímavá alternativa ke Škodě Fabia, Renaultu Clio nebo dražšímu VW Golf. Modely z roku 2008 pořídíte již za cenu kolem 50 tisíc korun, auta pod deset let stáří pak bez problému do částky 100 tisíc korun. pozor ale na dovozové kusy bez servisní historie. Ibiza je totiž jedno z nejoblíbenějších aut v jihoevropských autopůjčovnách a autoškolách. A ještě jedna rada, kterou dáváme vždy - k ceně vozu připočítejte ještě první servis, který vás bude stát okolo 10 tisíc korun (oleje, filtry, svíčky, brzdové destičky, atd..)


Foto: favcars.comSeat Ibiza jsme testovali jako nový již před dvanácti lety. Byla samozřejmě tehdy úplně jiná doba - žádné Start/stop systémy, držení auta v jízdním pruhu nebo bdící oko, které vás přemlouvá k zastávce na kávu, tehdy ve vozech této kategorie nebyly. A máme pocit, že ani nikomu nechyběly. Dnes je to pro zájemce o levnou ojetinu velké plus. Co v autě není se ani nerozbije. I deseti nebo dvanáctiletá Ibiza tak může ještě odvést kus práce a odvézt vás i na delší výlety. Servisní náklady také nejsou nijak extrémně vysoké, zdá se tedy, že by Ibiza mohla být opravdu dobrým tipem pro levnější ojetinu na středně dlouhé vzdálenosti, ovšem bez ambicí na suplování plnohodnotného rodinného vozu pro čtyřčlenou rodinu. Jak ale zmiňujeme v úvodu, důležitý je výběr konkrétního auta. No a zajímá vás, jak jsme tehdy Ibizu hodnotili? Tohle o ní tehdy náš kolega napsal:

Seat není až tak úplně spokojen se svými prodejními výsledky. Modely  Altea, Toledo a Leon, nenaplňují představy o prodeji a tak se automobilka upíná k novému modelu Ibiza, která by měla prodejní statistiky změnit. Jestli tomu tak skutečně bude může napovědět i náš redakční test. Jako jedna z prvních redakcí jsme totiž otestovali model Seat Ibiza s motorem 1,4 16V, který vyjíždí k zákazníkům na zcela nové koncernové platformě.

Generace Seatu Ibiza z roku 2008 vyjíždí k zákazníkům s velice atraktivním vzhledem s ostrými lomy a hranami, kvalitnějšími materiály v interiéru a lepším dílenským zpracováním. Námi testovaný automobil byl dokonce vyveden v designu Pavla Příkaského, který obsadil druhé místo v soutěži Arte Emocion, kterou ve spolupráci s Akademií výtvarných umění vyhlásila značka SEAT počátkem tohoto roku. Úkolem bylo vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán právě nový SEAT Ibiza. Nutno přiznat, že naše „plátno“ zaujalo nejednoho kolemjedoucího řidiče o chodcích ani nemluvíme.



Foto: favcars.comV interiéru zaujmou kvalitní plasty a přesné slícování jednotlivých dílů. Sedadla jsou pohodlná a neunaví ani při delší cestě. Potěšila bederní opěrka nastavitelná v širokém rozsahu. Volant je seřiditelný jak výškově tak podélně, takže řidič nalezne ideální polohu během okamžiku. Přístrojová deska obsahuje dva kruhové přístroje, lehce utopené v tubusech s plastovou imitací hliníku. Kůží obšitý volant měl příjemný průměr a anatomické tvarování pro držení „za deset dvě“. Hodně rozpačití jsme byli z ovládání vestavěného autorádia. Přepínání stanic je opravdu hodně nezvyklé a neosvojili jsme si ho ani po týdenním seznamování. Chod řadící páky byl relativně přesný, jak je ostatně u koncernu VW zvykem. Mnohem méně radosti nám však udělal vzhledově efektní prolis na zadní straně řadící páky, který při řazení ze čtvrtého na třetí převodový stupeň dosti nepříjemně tlačil do dlaně. Je pravdou, že se tento efekt projevil pouze při úchopu řadící páky podhmatem, ze čtyřky na trojku tak ale řadí mnoho řidičů. Trochu nás také překvapila malá vzdálenost pedálu brzdy od pedálu spojkového.

Ačkoliv je auto pětimístné, na delší cestování v pěti dospělých osobách raději zapomeňte. Nicméně i tak se dozadu vejdou cestující s výškou 180cm bez větších problémů.  Zavazadlový prostor narostl oproti původnímu modelu o  plných 25 litrů na celkových 292 litrů. Využitelnost zavazadlového prostoru je ještě zvýšena háčky a gumovými držáky na uchycení drobných tašek a předmětů. Zadní sedadla lze samozřejmě sklopit o docílit tak ještě většího přepravního prostoru.

Pod kapotou jsme měli motor 1,4, který sice nepatří k nejsilnějším agregátům, nicméně subjektivní dojem byl veskrze pozitivní. Auto docela pružně reagovalo na přidání plynu a na dálnici se bez problému drželo rychlostního limitu. Pro svižnější jízdu však bylo nutno motor více vytáčet, což se pochopitelně projeví na spotřebě a také na akustickém projevu. S autem jsme najeli během týdenního testu téměř 500 km s průměrnou spotřebou 7,9 litrů na 100km. Spotřeba nijak závratně nízká, je ale pravda, že jsme v průběhu testu využívali veškerou dynamiku, kterou daný motor nabízí

Seat Ibiza poslední generace se za jistých okolností může stát etalonem ve své třídě. Prodejnímu úspěchu jistě napomůže i atraktivní cenová politika, kterou importér nastavil. Jak se Seatu bude dařit uvidíme v dalších měsících. Dle našeho názoru má nakročeno velmi dobře.

Líbilo:

  • Celkový design
  • Atraktivní cenová politika

Nelíbilo:

  • Ovládání autorádia
  • Prolis v řadící páce

Testujeme ojetý Seat Ibiza (2008) - když chcete ojetinu do 50 tisíc

favcars.com

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.