Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 77kW (2011) je dnes už docela vzácnost

28.06.2020 Jan Smékal
Foto: Jan Smékal

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.33

Uživatelská hodnocení-


Jestliže pokukujete po ojeté Fabii Monte Carlo 1,2 TSI 77kW s pětistupňovým manuálem a akceptujete fakt, že exteriér je dravější než výkon motoru, budete mít s výběrem dost práce. V bazarech skoro není a ceny jsou docela vysoké. Jestliže za "standardní" Fabii ze stejného roku, se stejným motorem a stejným počtem ujetých kilometrů utratíte cca 120 tisíc, za verzi Monte Carlo to může být až 200 tisíc. Za tu cenu ale získáte limitovanou edici, jejíž cena může v budoucnu dokonce ještě stoupat. Problémem pro nového majitele ale může být notoricky známé selhání rozvodového systému, kdy dochází k vytahání, a někdy dokonce i prasknutí, rozvodového řetězu.


Automobilka Škoda Auto připravila v roce 2011 pro milovníky soutěžních edicí designovou variantu modelu Fabia s názvem Monte Carlo. Divoká žlutočerná, případně červeno černá, kombinace nenechala nikoho chladným. Výkony vozu naopak ano. Pouhých 105 koní a pětistupňová převodovka žádné extra výkony neslibují. jenže v tomto případě šlo spíše o odkaz na soutěžní úspěchy automobilky. V roce 2011 totiž oslavila Škodovka již 110 let od doby, kdy vstoupila do automobilového sportu. A nevedla si v něm vůbec špatně. Asi jedním z největších úspěchů Škodovky bylo druhé a třetí místo modelu Škoda Popular na Rally Monte Carlo v roce 1936, nebo první a druhé místo  Škody 130 RS v roce 1977. Ve sportovních úspěších Škodovka pokračovala a například v roce 2010 zvítězila s vozem Fabia S2000 v šampionátu IRC. Model Fabia Monte Carlo je tak jakýmsi připomenutím úspěchů, které Škoda dosáhla. Možná je ale trochu škoda, že se model Monte Carlo nedodával také s nejsilnější motorizaci verze RS.



Námi testovaný model, který jsme do testu dostali již v době vzniku, tedy v roce 2011, měl pod kapotou běžnou dvanáctistovku TSI s výkonem 105 koní a manuální pětistupňovou převodovkou. Více by se nám zamlouvala dvouspojková převodovka DSG, ta ale pro verzi Monte Carlo nebyla k dispozici. Výkony motoru jsou pro relativně lehkou Fabii dostačující, ale nijak neoslní. Člověk by jaksi pocitově očekával více. Může za to atraktivní, řekl bych až agresivní design. Žlutá barva karoserie s černou střechou a černými koly opravdu v každém, kdo „naše“ Monte Carlo viděl, vzbudila dojem, že pod kapotou máme alespoň 200koní. Neměli jsme a bylo nám to trochu líto. I proto, že Fabia Monte Carlo má sportovní podvozek, snížený o 15mm a určitě by pár desítek koní navíc zvládla. O čemž ostatně svědčí verze Fabia RS. Co také asi řidiče příliš nepotěší je spotřeba. Ta se totiž při snaze o trochu svižnější jízdu klidně vyhoupne i přes 9l/100km,

Interiér modelu Monte Carlo v sobě nemá tolik atraktivity jako exteriér. Volant je sice obšitý, ale překvapivě červenou nití, nikoliv žlutou. Trochu zvláštní, když je karoserie žlutá… Kovové pedály mají gumové „špunty“ a jsou tak příjemné nejen na pohled, ale neklouže po nich bota. Tím však veškerá odlišnost od ostatních modelů končí. Nudná palubní přístrojová deska je v ostrém kontrastu s divokým exteriérem. Prostě po počátečním nadšení z exteriéru vozu nastává prudké ochlazení, jakmile se do auta sedne. Monte Carlo ale mělo poloautomatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, vyhřívaná sedadla i parkovací senzory.

Jestliže na nějakou ojetou Fabii Monte Carlo 1,2 TSI 77kW narazíte, snažte se vybírat vůz s jasnou servisní historií. Problémem nemusí být totiž pouze zmíněné rozvody, ale zákazníci také očas hlásili potíže s elektricky ovládaným obtokovým ventilem, který se velmi často mění i s celým turbem. Taková oprava pak může stát i více než 20 tisíc korun. Kdo chce Fábii s atraktivním designem, pěknou výbavou a netouží po sportovní jízdě, bude i s tímhle autem spokojený. Preventivní výměna rozvodů pak jeho spokojenost zaručí téměř na 100 procent

Ojetá Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 77kW (2011) je dnes už docela vzácnost

Jan Smékal

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.