Ojetá Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 77kW (2011) je dnes už docela vzácnost

Foto: Jan Smékal

Jestliže pokukujete po ojeté Fabii Monte Carlo 1,2 TSI 77kW s pětistupňovým manuálem a akceptujete fakt, že exteriér je dravější než výkon motoru, budete mít s výběrem dost práce. V bazarech skoro není a ceny jsou docela vysoké. Jestliže za "standardní" Fabii ze stejného roku, se stejným motorem a stejným počtem ujetých kilometrů utratíte cca 120 tisíc, za verzi Monte Carlo to může být až 200 tisíc. Za tu cenu ale získáte limitovanou edici, jejíž cena může v budoucnu dokonce ještě stoupat. Problémem pro nového majitele ale může být notoricky známé selhání rozvodového systému, kdy dochází k vytahání, a někdy dokonce i prasknutí, rozvodového řetězu.


Automobilka Škoda Auto připravila v roce 2011 pro milovníky soutěžních edicí designovou variantu modelu Fabia s názvem Monte Carlo. Divoká žlutočerná, případně červeno černá, kombinace nenechala nikoho chladným. Výkony vozu naopak ano. Pouhých 105 koní a pětistupňová převodovka žádné extra výkony neslibují. jenže v tomto případě šlo spíše o odkaz na soutěžní úspěchy automobilky. V roce 2011 totiž oslavila Škodovka již 110 let od doby, kdy vstoupila do automobilového sportu. A nevedla si v něm vůbec špatně. Asi jedním z největších úspěchů Škodovky bylo druhé a třetí místo modelu Škoda Popular na Rally Monte Carlo v roce 1936, nebo první a druhé místo  Škody 130 RS v roce 1977. Ve sportovních úspěších Škodovka pokračovala a například v roce 2010 zvítězila s vozem Fabia S2000 v šampionátu IRC. Model Fabia Monte Carlo je tak jakýmsi připomenutím úspěchů, které Škoda dosáhla. Možná je ale trochu škoda, že se model Monte Carlo nedodával také s nejsilnější motorizaci verze RS.


Ojetá Škoda Fabia RS (2011) je takové vzteklé zvířátko
Ojetá ŠKODA Octavia Scout – nabídka kvalitních ojetin slábne
Ojetá Škoda Octavia RS II - rizikem jsou turba
Ojetá ŠKODA Fabia - tříválců se bát nemusíte, ale na některé verze si pozor přeci jen dejte


Námi testovaný model, který jsme do testu dostali již v době vzniku, tedy v roce 2011, měl pod kapotou běžnou dvanáctistovku TSI s výkonem 105 koní a manuální pětistupňovou převodovkou. Více by se nám zamlouvala dvouspojková převodovka DSG, ta ale pro verzi Monte Carlo nebyla k dispozici. Výkony motoru jsou pro relativně lehkou Fabii dostačující, ale nijak neoslní. Člověk by jaksi pocitově očekával více. Může za to atraktivní, řekl bych až agresivní design. Žlutá barva karoserie s černou střechou a černými koly opravdu v každém, kdo „naše“ Monte Carlo viděl, vzbudila dojem, že pod kapotou máme alespoň 200koní. Neměli jsme a bylo nám to trochu líto. I proto, že Fabia Monte Carlo má sportovní podvozek, snížený o 15mm a určitě by pár desítek koní navíc zvládla. O čemž ostatně svědčí verze Fabia RS. Co také asi řidiče příliš nepotěší je spotřeba. Ta se totiž při snaze o trochu svižnější jízdu klidně vyhoupne i přes 9l/100km,

Interiér modelu Monte Carlo v sobě nemá tolik atraktivity jako exteriér. Volant je sice obšitý, ale překvapivě červenou nití, nikoliv žlutou. Trochu zvláštní, když je karoserie žlutá… Kovové pedály mají gumové „špunty“ a jsou tak příjemné nejen na pohled, ale neklouže po nich bota. Tím však veškerá odlišnost od ostatních modelů končí. Nudná palubní přístrojová deska je v ostrém kontrastu s divokým exteriérem. Prostě po počátečním nadšení z exteriéru vozu nastává prudké ochlazení, jakmile se do auta sedne. Monte Carlo ale mělo poloautomatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, vyhřívaná sedadla i parkovací senzory.

Jestliže na nějakou ojetou Fabii Monte Carlo 1,2 TSI 77kW narazíte, snažte se vybírat vůz s jasnou servisní historií. Problémem nemusí být totiž pouze zmíněné rozvody, ale zákazníci také očas hlásili potíže s elektricky ovládaným obtokovým ventilem, který se velmi často mění i s celým turbem. Taková oprava pak může stát i více než 20 tisíc korun. Kdo chce Fábii s atraktivním designem, pěknou výbavou a netouží po sportovní jízdě, bude i s tímhle autem spokojený. Preventivní výměna rozvodů pak jeho spokojenost zaručí téměř na 100 procent

Ojetá Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 77kW (2011) je dnes už docela vzácnost

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.