Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá Škoda Octavia Scout 2,0 TDI (2010) láká i po letech

31.01.2020 Jiří Soukup

Komfort 8 / 10

Prostornost 9 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 8 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce8.33

Uživatelská hodnocení-


Obliba vozů kombi stoupá nejen u nás a obliba vozů kombi s terénními schopnostmi a vizáží, tedy vozů pro volný čas, stoupá přímo strmě. Nic na tom nezmění ani strašení s aférou "dieselgate" nebo elektrifikací. Mezi ojetinami je Octavia Scout žádaná a ještě dlouho asi bude. Bohužel, pěkných kusů v dobrém stavu a s jasnou servisní historií je v českých autobazarech poměrně málo. Jejich majitelé se Scoutů prostě neradi zbavují. Aktuálně se ceny modelu z roku 2010 a motorem 2,0 TDI pohybují od 120 tisíc korun, ovšem počítejte s nájezdem téměř 300 tisíc kilometrů. Mladší kusy s nižším nájezdem se dají koupit od částky cca 200 tisíc a výše.


Škoda Octavia Scout je odvozena od kombi této typové řady s pohonem všech kol, což už na první pohled prozrazuje vzhled karoserie. Liší se však nejen větší celkovou i světlou výškou a standardními sedmnáctipalcovými koly Proteus, ale i barevně odlišeným plastovým obložením obou nárazníků, prahů a blatníků, vytvářejícím tak souvislý ochranný pás spodku karoserie proti lehčím poškozením. Díky této příbuznosti se nic nezměnilo na velikosti interiéru a jeho uspořádání. Kvalita zpracování a použité materiály jsou tradičně na vysoké úrovni. Sedadla byla provedena v kombinaci kůže/alcantara a potěšilo jejich anatomické tvarování i příjemná tvrdost.



Přístrojová deska působí přehledně a z ergonomického hlediska jí není co vytknout. Vše je tam, kde být má, jednotlivé díly jsou perfektně slícovány, nikde nic nevrže ani neskřípe. Testovaný automobil byl vybaven tz. malou navigací, která naprosto precizně naváděla do zadaného cíle a to jak hlasovými, tak i grafickými pokyny. Ty se zobrazovaly jak na malém displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem, tak také na displeji audio/navi systému. Dvouzónová klimatizace s regulačním krokem 0,5 st. Celsia ochladila vozidlo na požadovanou teplotu během okamžiku. Pedály mají kovové nášlapy, což může být, zejména v zimních měsících, poněkud nepraktické.

Na zadních sedadlech najdou dostatek prostoru tři cestující, ten na prostředním místě ale bude přeci jen trochu stísněn. Zavazadlový prostor patří tradičně k těm nadprůměrným. V základním uspořádání pojme 580l nákladu, při sklopených zadních sedadle pak plných 1620l.

Svými provozními vlastnostmi a technickým vybavením se Octavia Scout blíží dnes velmi rozšířeným vozům kategorie SUV, neboť pohon všech kol a větší světlá výška umožňují i jízdu v obtížnějších podmínkách než jen na silnici s dobrým povrchem. Poháněcí soustava byla kompletně převzata z Octavie Combi 4x4, stejně tak jako podvozek vozu, jehož změněné nastavení však zvětšilo světlou výšku o 17 mm. V převodném ústrojí se znovu uplatnila mezinápravová spojka Haldex, regulující plynule rozdělování hnacího momentu na kola obou náprav podle jejich okamžitých adhezních podmínek, resp. trakčních schopností. S tímto pohonem se lze odvážit i do lehčího terénu, např. na neupravené lesní či polní cesty s blátivým nebo zasněženým povrchem.

Scout však není čistokrevný terénní automobil, schopný překonávat velké nerovnosti a překážky či značná stoupání. Nemá ani redukční převodovku, ani závěry diferenciálů, a i navzdory větší světlé výšce omezují jeho průchodnost terénem dost velké převisy karoserie. Určitým limitem byly i silniční pneumatiky, které měly problémy především na blátivém povrchu. Potvrzením schopnosti jízdy i mimo zpevněné cesty je titul „Nejlepšího crossover kombi“ (Best Crossover Estate) z udělování britských cen „Čtyřkolka roku 2008“ (4x4 of the Year awards) časopisu 4x4.

Jízda se Scoutem je velice příjemná, zpětná vazba od volantu příkladná. Podvozek je sice poněkud tvrdší, než jsme, s ohledem na určení vozu,  čekali, nicméně ani po delší cestě nevystoupíte z vozu rozlámaní nebo unavení. Přední náprava má zavěšení typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem, zadní potom víceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Motor 2,0TDi nabízí dostatek dynamiky pro běžnou jízdu i pro nenadálé situace v terénu. Spotřeba činila během našeho testu 8,2l/100km, což je o cca 2litry více, než udává firemní specifikace. Přičítáme to však průběhu testu, kdy jsme minimálně polovinu z 400 ujetých kilometrů absolvovali v lehčím terénu.

Octavia Scout je kvalitně zpracovaný automobil atakující kategorii SUV. Využijí jej nejen vyznavači aktivního životního stylu, ale také obyvatelé horských oblastí, či chataři a chalupáři, kteří se ke svým obydlím dostávají po nezpevněných cestách. 

Foto: redakce

 

Líbilo:

  • Kvalita zpracování
  • Výkonný motor
  • Atraktivní vzhled

 

Nelíbilo:

Cena

Ojetá Škoda Octavia Scout 2,0 TDI (2010) láká i po letech

Další články