Testujeme ojetou Škodu Citigo - zájem i ceny v bazarech rostou

Foto: Jiří Soukup

Výroba nejmenšího modelu Citigo skončila. Ceny v bazarech se zvedají, prodejci hlásí zvýšený zájem. Nedivte se, když nenarazíte na vůz, který rozvážel jídlo, můžete s Citigem udělat hodně parády. A kdo někdy v autě seděl, jako před lety náš kolega, bude asi hodně překvapen, co vše Citigo s motorem 55kW dokáže. Není potřeba se obávat ani výletu přes půlku republiky. Ve dvou lidech je auto opravdu docela svižné. Auto kupujte u značkových dealerů nebo v prověřených autobazarech, kde vám sdělí servisní historii vozu. Ono koupit přetočený vůz, který rozvážel pizzu a má najeto 300 tisíc kilometrů není žádná výhra


O tom se přesvědčil i náš kolega, který Citigo testoval kdysi na prvních jízdách v Portugalsku a následně během týdenního testu v českém provozu. Tenkrát nám prozradil, že test Škoda Citigo byl pro něj jedno velké překvapení a potvrdil, že není dobré dělat předčasné závěry, ať už se to týká čehokoliv. Kdo by chtěl tohle auto jakkoliv podceňovat, nevyjde z údivu. Prvním velkým omylem totiž byla jeho domněnka, že Škoda Citigo je nejmenším modelem značky Škoda. Tohle tenkrát o modelu Citigo napsal:

Samozřejmě, že v řeči čísel se skutečně jedná o nejmenší škodovácký model. Ale čísla jsou čísla, reálné pocity jsou úplně jiné. Na předních sedadlech je totiž více místa jak ve Fábii. Ani při mých 182cm výšky jsem neměl žádný pocit stísněnosti, jaký jsem znal například z testování „kolínských trojčat“. Domnívám se, že kdyby komukoliv zavázali oči, posadili jej na místo řidiče a nechali jej hádat v jaké kategorii vozu sedí, nikdo by nehádal, že v mini voze. Subjektivně je totiž na předních sedadlech místa jako v Octávii.


Test Mini Cooper S E Countryman – se stylovkou do bláta? Proč ne, ale udělá to asi málokdo
DS3 Crossback – tenhle úlet by chtěl mít v garáži asi každý
Test BMW i3 - tahle stylovka pokoří na semaforech i Imprezu
TEST ŠKODA CITIGO S ASG - POZOR, NENÍ TO KLASICKÝ "AUTOMAT"


Foto: Jiří SoukupInteriér je klasický škodovácký. Tedy poměrně strohý, bez jakékoliv invence, nicméně zpracovaný tak, že by se za to nemusel stydět ani vůz vyšší střední třídy. Trochu mě mrzelo ovládání sklonu opěradel, které je řešeno pákovým mechanismem a sklon opěradla se ovládá vahou řidičova těla. Ovládání pomocí otočné růžice by bylo mnohem příjemnější a přesnější. Zvláštností je také provedení předních sedadel. Ta totiž nemají klasickou polohovatelnou opěrku.Opěrkaa je integrována do opěradla a tvoří tak se sedákem jeden celek. Postavy do výšky 185cm s tím nebudou mít problém. Vyšší řidiči budou mít opěrku možná níž, než by správně měla být. Interiér taky oplývá různými detaily jako například háček na tašku ve víku schránky před spolujezdcem, nebo vtipná schránka na telefon před řadící pákou. Zvláštní je také fakt, že řidič má na své straně pouze tlačítko k ovládání svého okna. Spolujezdcovo tak nemůže ze své pozice otevřít.

Foto: Jiří SoukupRozpačité dojmy ve mně zanechal navigační systém Move&Fun. Na první pohled atraktivní řešení, které v sobě spojuje přenosnou navigaci, palubní počítač a handsfree sadu nefunguje úplně idálně. Problematická je dotyková obrazovka, která reaguje na pokyny velmi vlažně, respektive někdy vůbec nereaguje. Nepodařilo se ani spárovat telefon prostřednictvím protokolu bluetooth. Zařízení vždy při pokusu o připojení telefonu „zamrzlo“ a bylo potřeba jej restartovat. Nejistý jsem byl i z občasného „hlášení“, kdy hlas v navigaci řekl „POZOR !“. Na co si mám dát pozor jsem nezjistil. Na druhou stranu je nutno ocenit hlasové ovládání navigace, které fungovalo opravdu bezchybně. Jestli byl problém v konkrétním kusu, rozhodně doporučuji systém Move&Fun zakoupit. Příplatek 6.400,-Kč se vyplatí. Jedná-li se však o obecný problém, systém nedoporučuji. Byl by jen k vzteku.

Nespornou raritou v této kategorii vozů je systém City Safe Drive. Ten pracuje na principu laserového senzoru, který sleduje prostor cca 10m před vozem.  Systém je aktivní do rychlosti 30km/h. Hrozí-li kolize s pevnou překážkou nebo pohybujícím se objektem ve směru a řidič nijak nereaguje, aktivuje systém brzdovou soustavu zvýšením tlaku v celém systému a připraví ji na nouzové brzdění. Pokud řidič stále nereaguje začne systém brzdit s maximální intenzitou a to až do úplného zastavení vozidla. Bezpečné zastavení je systém schopen realizovat z maximální rychlosti 20km/h. Příplatek 4.000,-Kč za systém City Safe Driver je jednoznačnou pobídkou zařadit tento výbavový prvek na seznam položek, které se rozhodně vyplatí s modelem Citigo pořídit.

Jízda se Citigo vůbec nepřipomíná jízdu v malém voze. I při vyšších rychlostech je auto stabilní, bezpečně drží stopu a není problém držet dálničních 130km/h. Během testu jsme najeli cca 500km, jak ve městě, na okresních silnicích tak i na dálnici, kde jsme nejednou pokoušeli i maximální rychlost atakující 165km/h. I přes dravý styl jízdy a venkovní teploty kolem -15st jsme dosáhli průměrné spotřeby 6,1l/100km. Citigo se ukázalo jako auto, které rozhodně nabízí víc, než se na první pohled může zdát. Prodejní výsledky, kdy se jen v lednu 2012 prodalo více než 250kusů, to jen potvrzují. A to se dnes přidává do bojového šiku Citigo s pětidvéřovou karoserií.

Testujeme ojetou Škodu Citigo - zájem i ceny v bazarech rostou

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.