Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá Toyota Land Cruiser (2011) - elegán do bažin i do divadla

21.03.2020 Luděk Kortus
Foto: NetCarShow.com

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 6 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.50

Uživatelská hodnocení-


Tohle je auto pro chlapy i něžné holky. Projedete bažinou i vás bude reprezentovat při cestě na obchodní schůzku nebo do divadla . A vůbec nevadí, že je devět let stará. Jen ji cestou do toho divadla umyjte od bláta z offroad výletu. V areálu bývalého tankodromu v Dolním Bousově a na přilehlých silnicích, jsem si vyzkoušel vozy s oběma dodávanými motory a se všemi novými podpůrnými systémy. Ukázalo se, že tohle auto dokáže víc než na co si troufne 99 procent řidičů. Mě nevyjímaje...


Schopnosti zvládat nejnáročnější terén jsou v prvé řadě dány světlou výškou. Toyota Land Cruiser nabízí minimální světlost 220 mm. Nájezdový úhel vpředu činí 32 stupňů, vzadu 25. Vystoupat dokáže do svahu 42 st. a maximální úhel bočního náklonu je taktéž 42. Nejvyšší brodivost je 700 mm. Pro situace, kdy se podvozek střetne s terénem, jsou přední i zadní nárazníky a příčníky hlavního rámu takové konstrukce, která umožňuje vozu přes překážku sklouznout, aniž by vznikly škody. Dalším důležitým parametrem pro jízdu v terénu, který Toyota zvládla na výtečnou, je schopnost vozu „křížit nápravy“. Elektronicky řízený systém kineticko – dynamického zavěšení kol KDSS podporuje volný pohyb kol tak, aby bez ohledu na tvar povrchu s ním  všechna zůstala v kontaktu. Představte si kamenité dno vyschlého potoka. Každé kolo si reaguje na svůj kámen samostatně a žádné vám nezůstane viset ve vzduchu.



Osvědčený stálý pohon všech kol umí rozdělovat hnací moment podle situace buď víc na zadní nebo přední nápravu. Nejvyšším stupněm  vylepšení tohoto systému u nového Land Cruiseru je volič typu terénu MTS. Systém v závislosti na typu povrchu řídí brzdění, trakci a akceleraci u každého kola zvlášť. Řidič má k dispozici 4 režimy: bláto a písek, volné kameny, muldy a skály. Například v režimu bláto a písek je umožněn intenzivnější prokluz kol, aby se pneumatiky mohli více zahrabat a dostat do záběru. V režimu skály se naopak prokluz minimalizuje, aby nedošlo ke smyku. Žádný řidič nedokáže lépe vyjet nebo sjet prudký kopec rychlostí chůze s takovou jistotou, jako to dokáže další inovativní systém Crowl Control. Systém bez zásahu řidiče jemně reguluje výkon motoru a brzd a v náročném terénu brání nechtěným pohybům karosérie a nečekaným skluzům. Může též pomoci pomalu a rovnoměrně brodit. Funkci lze aktivovat i na zpátečku, takže se dá použít i k vyproštění.

Jako prevenci škodám máte k dispozici čtyři kamery, které sledují dění v místech kolem vozu, kam už řidič nevidí – těsně k přednímu a zadnímu nárazníku, k prahům a jednotlivým kolům. Situace kolem vozu se promítá na multifunkční display a ukazuje se úhel natočení kol. Již zmíněný systém KDSS nepomáhá jen v terénu. Je navržen tak, aby při jízdě po silnici minimalizoval náklony v zatáčkách, zlepšil reakce řízení a pohlcoval výmoly a nerovnosti, čímž výrazně přispívá k pohodlí posádky. Pro ještě větší pohodlí je ve vyšších stupních výbavy k dispozici systém adaptivního variabilního odpružení AVS. Systém neustále optimalizuje tlumící sílu na každém tlumiči zvlášť. Z přibývající rychlostí tlumiče tuhnou, naopak při pomalé jízdě umožňují maximální pohodlí. Systém reguluje ponořování při brzdění, záklon při akceleraci a naklánění v zatáčkách. Je možné nastavit tři režimy: Normal, Comfort a Sport.

Ke pohodě na silnici přispívají i motory. Třílitrový čtyřválec s novou generací vstřikovacích ventilů a dvěma vyvažovacími hřídeli proti vibracím (173 k) a lehký benzínový čtyřlitr šestiválec (207 k). Pro oba motory je možná sekvenční pětistupňová převodovka, která řadí s minimální hlučností. Pro diesel je možné volit lehkou šestistupňovou manuální převodovku. Celou řadou nových úprav proti hluku od motoru, vozovky a vylepšením aerodynamiky bylo dosaženo mimořádně poklidné atmosféry v kabině i při vyšších rychlostech. Land Cruiser se dokáže nepředstavitelně proměnit. Na silnici kroužíte zatáčky stabilním silničním podvozkem a jen váha vás drží na uzdě. V terénu se podvozek rozvolní, kopíruje a zdolává neuvěřitelné úhly. Bez ohledu na způsob používání vám schopnosti Land Cruiseru poskytnou bezkonkurenční míru jistoty.

Ojetá Toyota Land Cruiser (2011) - elegán do bažin i do divadla

NetCarShow.com

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.