Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Volkswagen Eos je skvělý tip na levný kabriolet. Sehnat ho je ale velký problém

08.07.2020 Jan Smékal
Foto: favcars.com

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.33

Uživatelská hodnocení-


Ceny ojetých Volkswagenů Eos začínají hluboko pod částkou sto tisíc korun, ale v celé republice jich je k prodeji méně než 50. Nové byly totiž hodně drahé a nebyl o ně zájem. Dnes je to ale skvělá volba pro milovníky větru ve vlasech. I když ani s tím větrem to nebude tak horké. Eos má skvěle vyřešenou aerodynamiku a při nasazení větrného štítu můžete klidně svištět dálniční rychlostí bez rizika poničeného účesu. Většina nabízených exemplářů má ale najeto více než 200 tisíc kilometrů. Při nákupu proto vždy vyžadujte kompletní servisní historii. Velmi pečlivě také zkontrolujte funkčnost mechanismu skládací střechy a jeho případná poškození.


 Foto: favcars.comVolkswagen, ačkoliv se to mnohým možná nebude zdát, je jedním z největších výrobců kabrioletů na světě. Začalo to již před více než šedesáti lety prvním modelem brouka, následovalo  několik verzí nesmrtelného VW Golf aby se kruh opět uzavřel kabrioletem nového Volkswagenu New Beatle. Dnešní móda a poptávka trhu však směřuje k otevřeným vozům, které lze používat celoročně bez jakéhokoliv omezení. Vznikla tak kategorie vozů CC, neboli Coupe Cabrio. S vozy tohoto typu začal Peugeot, následován Opelem, Renaultem a dalšími značkami. U Volkswagenu si s touto kategorií dali sice trochu na čas, ale čekání stálo za to. Povedlo se vytvořit automobil, u něhož není na první pohled poznat, že jde o CC. Jde totiž o CSC. Ne, není to kandidát věd, ale s vysvětlením zkratky vás budeme chvíli napínat. U většiny konkurentů se pevná střecha láme do hodně protažené zadní části vozu, která tvoří nezvykle dlouhý převis za zadní nápravou. Volkswagen jako první nabízí střechu z pěti dílů, která zabírá méně místa a v „nataženém“ stavu, neubírá vozu na eleganci. Spíše naopak. Silueta vozu je velice vyvážená a nikde jsme nenašli žádný rušivý detail. Škoda jen, že se příď vozu více neodlišuje od Passatu, ačkoliv chápeme koncernovou politiku corporate identity. 



Uvnitř jako v pokojíčku

Foto: favcars.comInteriér vozu je vyveden v duchu německé preciznosti. Vše je perfektně slícováno, nikde nic nevrže ani neskřípe. Jediná výtka v interiéru tak směřuje k poutku na předním sedadle, které má držet bezpečnostní pás ve správné poloze. Patent na poutku ale moc nedržel a tak při snaze připoutat se bylo nutno lehké akrobacie. Někomu by také mohla vadit neperforovaná kožená sedadla v černé barvě, ve kterých se v létě opravdu zpotíte. A to nemluvím o tom, necháte-li chvilku auto na slunci bez stažené střechy. Přední sedadla poskytují dostatek prostoru, na ta zadní se vejdou dva cestující průměrného vzrůstu. Při natažené střeše však na zadních místech najdou pohodlí pouze osoby do 160cm výšky. 

Nebe nad hlavou

Foto: favcars.comPětidílná střecha se ovládá ovladačem na středním panelu vedle táhla ruční brzdy. Celý proces stahování nebo natahování trvá přibližně 25 sekund a s ohledem na fakt, že se střecha zlomí na pět dílů, dá se i při složené střeše odvézt v zavazadlovém prostoru velký tenisový bag nebo třeba menší kufr. Snímače v zadním nárazníku hlídají vzdálenost za zadní částí vozidla a tak se nemůže stát, že otevřením střechy poškodíte předmět nebo vozidlo stojící za vámi. Má to ale jeden háček – senzory vyhodnotí situaci za vozidlem pouze před spuštěním stahovacího cyklu. Pakliže se v jeho průběhu přiblíží k zadní části například malé dítě, auto nebo třeba pes, systém již spuštěný cyklus nezastaví. V průběhu stahování střechy je proto potřeba neustále sledovat prostor za vozidlem. Při stažené střeše a nasazené větrné cloně se dá s VW EOS upalovat i rychlostí 160km/h aniž by vám odlétla kšiltovka. Budete-li cestovat ve čtyřech, nelze windshot nasadit a proudění vzduchu bude proto obtěžující již od 80km/h. V takovém případě je lepší otevřít samostatný skleněný střešní díl, kterému se v češtině říká „šíbr“. A zde je vysvětlení zkratky CSC – Coupe Schieber Cabrio. K dobré tepelné pohodě za chladnějšího počasí přispívají i vyhřívaná sedadla, takže s otevřenou střechou lze jezdit i když počasí zrovna nepřeje. 

Jízda je zážitek i se slabším motorem

Námi zkoušený EOS měl pod kapotou motor 1,4 TSI s výkonem 90kW, tedy 122 koní, což není mnoho. Motor však uděloval vozu poměrně slušnou dynamiku a v průběhu testu si řekl o 7,6l/100km. Překvapila nás odolnost karoserie vůči kroucení, čehož bylo, mimo jiné, dosaženo i poměrně komfortním naladěním podvozku. Jízda s VW EOS je tak klidná a pohodlná a nic neruší nepopsatelné zážitky, které lze zažít pouze u vozu s otevřenou střechou.

 

Líbilo:

  • Design
  • Natáčecí přední xenony
  • Způsob skládání střechy

 

Nelíbilo:

  • Poutko na předních sedadlech
  • Kůže bez perforace

Ojetý Volkswagen Eos je skvělý tip na levný kabriolet. Sehnat ho je ale velký problém

favcars.com

Další články