Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý Volkswagen Jetta (2012) je auto pro chytré majitele. Jenže není k sehnání

19.06.2020 Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Komfort 8 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.50

Uživatelská hodnocení-


Pamatujete na modlu českých taxikářů Volkswagen Vento? Jetta chtěla na oblíbenost Venta navázat, ale byla vždy považována za jakéhosi „Golfa s kufrem“. S další generací, která se vyráběla v Mexiku, se ale toto vnímání vytratilo. Jetta nové generace byla samostatný model, který nabídl komfort i prestiž kvalitního sedanu. U českých zákazníků ale příliš nebodovala a v bazarech tak na ní skoro nenarazíte. Škoda, je to totiž skvělé auto a dá se sehnat za dobré peníze. Na českých inzertních serverech ale aktuálně najdete sotva třicet kusů v cenách od 60 tisíc korun za vozy vyrobené v roce 2006 až do nějakých 250 tisíc korun za auta z roku 2011. Vybírejte pečlivě, Jetta je totiž stále u řidičů taxi velmi oblíbená.


Volkswagen Jetta vyplňuje místo mezi modely Golf a Passat. V minulosti byl model Jetta prezentován pod jménem Vento nebo Bora. Obzvláště čeští taxikáři si model Vento velmi oblíbili. Nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo i u nové Jetty. Nová Jetta totiž působí velice solidním dojmem a na první pohled si ji mnoho lidí splete s větším Passatem. Důvodem je především designová podoba přední partie i bočních linií. Jejich elegance totiž opravdu koresponduje s tvary většího Passatu. Nejen kvůli vnějším tvarům, ale také kvůli škále motorové nabídky a různorodosti výbav se tak může stát, že Jetta ve vyšší výbavě odebere některé zákazníky Passatu v nižších specifikacích. To ale ukáže až čas a prodejní výsledky.

Foto: Jiří SoukupDo testu jsme dostali verzi s motorem 1,2 TSI ve výbavě Trendline s manuální, šestistupňovou převodovkou. Výkon motoru 77kW se může na první pohled zdát jako nedostatečný, skutečnost je ale naprosto odlišná. Díky dnes modernímu downsizingu motor  dobře zabírá už z nejnižších otáček. Zde velmi pomáhá šestistupňová převodovka, což umožňuje tu skutečnost, že při každém přeřazení otáčky motoru klesnou jen o několik stovek otáček za minutu a motor tak neztrácí na výkonu. Během týdenního testu jsme najeli cca 600km při průměrné spotřebě 7,1l/100km, což považujeme za velice solidní výsledek. Při pozorné jízdě, kdy se řidič soustředí na plynulou a šetrnou jízdu, se dá spotřeba stlačit na 6,4l/100km. Vždy ale bude záležet na jízdním stylu konkrétního řidiče. Při dravějším způsobu jízdy se spotřeba může vyšplhat až k 9litrům na 100km



Foto: Jiří SoukupInteriér Jetty nabízí dostatek komfortu čtyřem dospělým osobám a to i na delší cesty. Ačkoliv je vozidlo koncipováno jako pětimístné, bude pátý pasažér  na prostředním místě zadní lavice trpět nedostatkem komfortu, stejně tak, jako jeho dva sousedé. Palubní deska je vyrobena z kvalitního měkčeného plastu. Ergonomie a rozmístění ovládacích prvků je velmi podobné (nikoliv však shodné) s modelem Golf. Pracoviště řidiče je velice přehledné a pohodlné. Volant padne skvěle do ruky, řazení rychlostních stupňů je krátké a přesné. Naladění podvozku lze označit jako sportovně komfortní. V praxi to znamená, že při rychlých průjezdech zatáčkovitou okreskou netrpí Jetta přílišnými bočními náklony a naopak, při jízdě po městě nebo na nekvalitní silnici z vás nevytřese duši.

Volkswagen Jetta je automobil, který uspokojí požadavky náročného řidiče na kvalitu zpracování, jízdní vlastnosti i výkony pohonných jednotek. Je to automobil, který svého majitele reprezentuje i poskytne vysokou užitnou hodnotu. Toto vše ospravedlňuje vyšší cenovku, než kterou mají za stěračem konkurenti Jetty – především Renault Fluence, ale i koncernový SEAT Exeo nebo Škoda Octavia. Cena základního modelu Volkswagen Jetta začínala v době testu na 399.900,-Kč (model s motorem 1,2 TSI, ve verzi Trendline).

Ojetý Volkswagen Jetta (2012) je auto pro chytré majitele. Jenže není k sehnání

Jiří Soukup

Další články