Ojetý Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DSG 4Motion je skvělá volba


Volkswagen Tiguan, v době svého vzniku nejmenší SUV této německé automobilky, je na trhu již od roku 2007. A druhá generace se podle našeho názoru povedla na výbornou. Tiguan druhé generace přišel nejen s novým designem, ale také s většími rozměry, modernějším interiérem a komfortními prvky, které v předchozí generaci chyběly. K testu jsme měli motorizaci 2.0 TDI o výkonu 110 kW s pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Výbava Highline byla ještě doplněna o řadu příplatkových prvků, které z Tiguana udělaly opravdu vysoce luxusní vozidlo.


I přes vysokou výbavu nás ale překvapilo pár detailů, které jsme v takto luxusně vybaveném voze nečekali. Co nás tedy překvapilo? Tak především to bylo mechanické ovládání sedadel, kdy to spolujezdcovo se dokonce neovládalo otočnou růžicí, ale sklon opěradla je potřeba upravit vahou vlastního těla. Tak to skutečně považuji za „old school“ řešení, které v nejvyšší výbavě VW Tiguan nemá co dělat. Jako zbytečný se mi zdál i head-up display, který je v Tiguanu řešen vysouvacím sklíčkem před řidičem. Vzhledem k vysoce sofistikované přístrojové desce, která postrádá klasické budíky a je celá vytvořena z tekutých krystalů, jde o zbytečně vynaloženou investici.


Testujeme ojetý Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI Motion (2008)
Šéf českých autobazarů - uplácelo se i za rezavé Moskviče
Vzácný VW Passat W8 byl na prodej. Levně, ale sežral by vás zaživa
Ojetý Volkswagen Golf VII – vozům pod 200 tisíc korun se raději vyhněte


Trochu mě mrzelo, že mód digitální přístrojové desky nešel přepnout do kompletního zobrazení navigace, vždy byl v okrajích zobrazen rychloměr a otáčkoměr. Nebo byla tahle možnost někde hodně dobře ukryta. Skvěle je však u nového Tiguanu vyřešena konektivita jak s platformou iOS, tak i s elektronikou pracující na systému Android. Všechna zařízení se připojila bez jakýchkoliv problémů a fungovala skvěle. Ačkoli by se mohlo zdát, že tohle už mají dnes všichni výrobci zmáknuté, ještě pořád narazíte na auta, která si s jednou nebo druhou platformou pořádně nerozumí. Parkovací kamera má výborné zobrazení, což ale bohužel nelze říci o zobrazení tzv. „Bird view“, kdy by měl být vůz vidět jakoby z ptačí perspektivy a pomoci tak v náročnějším terénu. Praxe ukázala, že smysluplné využití je pouze v režimu, kdy kamera sleduje pravé nebo levé přední kolo.

Když už jsme byli v terénu, vyzkoušeli jsme i systém „Down hill“, který by měl udržovat stálou rychlost při sjíždění prudkých svahů. Fungoval skvěle. Auto držel i na opravdu prudkém kopci a řidiči dodával pocit jistoty. Pohon 4x4, který je u Tiguanu řešen systémem Haldex s mezinápravovou spojkou, fungoval v terénu téměř neznatelně a skutečně bleskurychle. Výjezd prudkého svahu na mokré trávě byl pak opravdu hračkou. Jízdní režimy volí řidič sám otočným ovladačem vedle páky automatické převodovky. Tam se nachází také tlačítko pro aktivaci parkovacího systému, který auto nejen sám zaparkuje, ale dokonce i vyparkuje. Nejen pro ženy řidičky je tohle určitě skvělá „vychytávka“. 

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let):

 „Nádherná barva auta mě úplně dostala. Kola, střešní ližiny, doplňky pod nárazníkem… Estetická nirvána. No a uvnitř? Úplně jsem se zbláznila do té digitální přístrojovky. To bych vážně moc chtěla. Ale víte, co bylo nejlepší? Ten systém, co sám zaparkuje a pak také vyjede z řady aut ven. Za to bych položila život. No… tak si počkám, jestli VW Tiguana trochu nezlevní.“ 

Jak to vidí Martin (student, 21 let):

 „Auto je na mě moc velké, přesto bych ho okamžitě bral. Ta digitální přístrojovka je vážně povedená. Ještě by se tam mohl zobrazovat internet, facebook a messenger a bylo by to vlastně dokonalé a cool. Ale to by vlastně možná mělo jít přes systém Mirror link, který jsem bohužel nestihl vyzkoušet. Neměl jsem s sebou totiž kabel.“

Ojetý Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DSG 4Motion je skvělá volba

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.