Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetý VW Sharan je sice konzervativní, ale vytknout mu lze máloco

17.05.2020 Jiří Soukup
Foto: favcars.com

Komfort 8 / 10

Prostornost 9 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.83

Uživatelská hodnocení7.67


Kategorie vozů MPV pomalu ustupuje ze scény a přenechává místo módnějším "esúvéčkům". V autobazarech jsou ale velká rodinná auta stále vyhledávaná a Volkswagen Sharan patří mezi ty nejoblíbenější. Aby ne, již od svého uvedení na trh v roce 1995 se stal jakýmsi etalonem v této kategorii. Bolestí ojetých Sharanů je především koroze předních blatníků v jejich spodní části způsobená absencí předních lapačů nečistot (tzv.zástěrek) a tzv. kapes pod podlahou předních sedadel - neboli výztuh. Mnoho vozidel má navíc v oblasti přední části prahů tato místa zdeformována od servisních zvedáků, protože toto místo nebylo ke zvedání tak těžkého vozidla určeno na což ale mnoho majitelů nedbalo.


Foto: favcars.com

Dlouho očekávaný nový VW Sharan nenechal v roce 2011 nikoho na pochybách, kdo že to udává tón v kategorii MPV. I přes drobné nedostatky byl totiž pro mnoho rodin jednoznačným favoritem při výběru rodinného vozu. Celých patnáct let vydržela v prodeji první generace velkého MPV od Volkswagenu – model Sharan. V roce 2011 přišel nástupce, který má být slušným konkurentem především tandemu Galaxy / S-Max od Fordu. Volkswagen tak konečně přišel na trh s úplně novým vozem. Ve srovnání s předchůdcem se změnilo hodně, a to jak jak zvenku tak i zevnitř. Především zadní pár dveří je nyní posuvný. I přes své mohutné rozměry, dveře dobře zapadly do boční linie vozu včetně pojezdové lišty, která siluetu nenarušuje. Z pohledu zpředu designéři přizpůsobili vizáž Sharanu současnému designovému trendu ostatních Volkswagenů. Maska chladiče nese na vodorovných chromovaných lamelách logo výrobce, přední světla jsou zahraněná směrem dovnitř. U Sharanu se podařila dobře zpracovat i zadní část, která se světly přesahujícími do zadních dveří a odtokovou hranou střechy dávají Sharanu dynamický šmrnc. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ NÁŠ TEST VOLKSWAGEN TIGUAN

Oproti předchůdci nový Sharan narostl do délky o 22 centimetrů, což se projevilo především  v nárůstu vnitřního prostoru. A ten je skutečně dostatečně dimenzovaný. Všem sedmi členům posádky může automobil nabídnout sezení na plnohodnotných dobře tvarovaných tuhých sedačkách. Všechna sedadla řidičových spolujezdců lze bez komplikací složit a vytvořit téměř rovnou přepravní plochu s přepravním objemem přes 2400 litrů. Interiér je designován především jednoduše a účelně. Na někoho může působit stroze až konzervativně. Důraz byl ale kladen na kvalitu zpracování a materiálů. Vše je dobře slícováno, natož aby něco někde při jízdě drnčelo. Pochvala by měla zaznít i za dobře fungující ventilaci a rychlé vyhřívání ve vozidle. Všechny ovládací prvky - páčky, tlačítka i přístroje na přístrojové desce jsou přehledně rozmístěny. Díky tomu je ovládání intuitivní, čemuž napomáhá i to, že palubní systém komunikuje v češtině.

Několik nedostatků by se jistě také našlo. Zadní páté a hlavně boční posuvné jsou na manipulaci poněkud těžké, takže elektrické ovládání, které je v nabídce na přání, přijde jistě vhod. Rovněž přední dveře je nutné zavírat s větším přibouchnutím, jinak budou nedovřené. Drobným nedostatkem je i výhled směrem do rohů vozu, kde řidič nemá přesně jasno, kde automobil zvenku končí.

Foto: favcars.comMotor 2,0 TDI se vstřikováním Common Rail, kterým byl osazen testovaný automobil, disponuje výkonem 103 kW. Maximálním točivý moment dosahuje 320 Nm, tyto hodnoty udělují vozu dostatečnou dynamiku. Jeho chod je tichý a kultivovaný. Testovaný automobil byl označen Bluemotion, kde hlavním prvkem je systém Start-Stop vypínající běh motoru v nečinnosti automobilu. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou dokáže Sharan v průměru jezdit v solidní kombinované spotřebě pod 6,5 litru. Hlavně čtvrtý a pátý stupeň pak snese značné rozpětí otáček, což se pozitivně odráží na relativně nižší spotřebě i komfortu jízdy.

Kladným hodnocením lze ohodnotit i podvozek, který dobře filtruje větší i menší nerovnosti. Řízení vozu je přesné a pevné, i při vysoké rychlosti se chová vůz stabilně. Manévrování okamžité, na vozovce se automobil chová jistě. I při jeho přirozené nedotáčivosti lze zatáčky projíždět vcelku svižně. Náklon v zatáčkách a při poryvech větru není příliš znatelný. Brzdný systém je dostatečně dimenzovaný na velikost vozu. Brzdy jsou silné bez zbrklého nástupu účinnosti.

Celkově lze hodnotit nový model Sharan jako prostorný vůz poskytující komfortní cestování pro sedm dospělých osob. Jistě má řidičům i pasažérům co nabídnout a může se tak směle postavit hlavnímu konkurentovi od Fordu.

Ojetý VW Sharan je sice konzervativní, ale vytknout mu lze máloco

favcars.com

Další články