Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST VOLKSWAGEN PASSAT CC 2,0TDI (2008) – REKLAMA NA TICHO

04.07.2018 Jan Smékal

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-


Až dosud znamenalo označení CC typ karoserie coupe-cabriolet, ale protože u Volkswagenu jej nazvali Eos, znamená dvojice „céček“ u této značky označení Comfort Coupé. Volkswagen se modelem Passat CC vymezuje proti hlavnímu konkurentovi, jímž je bezesporu Mercedes CLS. Jak se mu to podaří, ukáže blízká budoucnost.


Pravdou je, že testovací vůz budil při našem redakčním testu zaslouženou pozornost nejen českých řidičů, ale obhlíželi jej i němečtí návštěvníci Prahy, kteří se chtěli u auta hromadně fotit. Není se ale čemu divit. První čtyřdveřový Comfort Coupé od Volkswagenu totiž posouvá hranice v oblasti designu mnohem dále, než jsme doposud byli zvyklí. Jedinečnost nového Passatu CC utváří ryzí dynamika sportovního vozu a nekompromisní komfort limuzíny. Passat CC je o 50mm nižší než klasický sedan a je to znát. Na parkovišti tak vypadá jako kočka připravená ke skoku. Přidáte-li k tomu ještě prodloužené převisy vpředu i vzadu je jasné, že za touhle kočkou se bude otáčet kde kdo. 

Zážehové a vznětové motory s přímým vstřikováním s výkony 140 k, 160 k a 300 k

Od zahájení prodeje v Evropě se 4,8 metru dlouhý Volkswagen nabízí se dvěma zážehovými motory s přímým vstřikováním (TSI a V6) a jedním turbodieselem (TDI). Zážehové motory mají výkon 118 kW (160 k) a 220 kW (300 k), zatímco turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců common rail nabízí 103 kW (140 k) a již nyní splňuje normu Euro 5, která vstoupí v platnost na podzim roku 2009. Passat CC TDI spotřebuje v tomto provedení pouze 5,8 litru nafty na 100 km a dosahuje nejvyšší rychlosti 213 km/h. S kombinovanou spotřebou 7,6 l/100 km patří k nejúspornějším vozům ve své třídě se zážehovým motorem Passat CC TSI schopný vyvinout nejvyšší rychlost 222 km/h. Při 250 km/h zasáhne elektronický omezovač v Passatu CC V6 4Motion, jehož kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 10,1 l/100 km. Sériově se na palubě špičkového šestiválcového modelu nachází nová generace trvalého pohonu všech kol 4Motion, dále nové adaptivní řízení podvozku a účinná dvouspojková převodovka DSG. My jsme otestovali turbodiesel s přímým vstřikem paliva a výkonem 103 kW (140k). Motor plynuje táhne již od 1500ot./min, když maximum točivého momentu, tedy 320 Nm,  poskytuje o pouhých 250ot./min výše. Ocenili jsme fantastické utlumení hluku motoru, i ve 160km/hod nemusíte při komunikaci se spolujezdcem zvyšovat hlas. Utlumení Passatu CC tak hodnotíme jako jedno z nejlepších ve vyšší střední třídě. Další překvapení se konalo při pohledu na palubní počítač. Při testu jsme najeli cca 650 km a rozhodně jsme se nesnažili o úspornou jízdu. Výsledná spotřeba činila 6,1l/100km, což je výborný výsledek. 

Interiér

Passat CC je čistě čtyřmístným vozem. Tímto uspořádáním sedadel se odráží filozofie kupé také v interiéru. Jak vpředu, tak i vzadu jsou použita sportovní kožená sedadla. Mezi zadními sedadly se nachází jakýsi úložný prostor, který lze využít například pro odložení plechovky s nápojem. Samozřejmostí je sklopná loketní opěrka, která ještě více zpříjemňuje pobyt na zadních sedadlech. Palubní deska nezapře tu z klasického passatu, v našem případě však byl jako dekor použit kartáčovaný hliník, což umocňovalo sportovní duch interiéru, jehož zpracování snese i ta nejpřísnější měřítka a je jakýmsi etalonem dané třídy. Prostoru je na předních sedadlech na rozdávání, na ta zadní se pohodlně vejdou i cestující s výškou kolem 180cm. 

CC nabité elektronikou

Passat CC nabízí nepřeberné množství elektronických systému, které více či méně zpříjemňují a usnadňují řidičův život. Líbily se nám natáčecí bixenonové světlomety, jejichž funkci ještě doplňovala tzv. „Corner“ funkce v předních mlhovkách. Výborný audiosystém s velkým dotykovým displejem obsahoval měnič na 6CD a umožňoval připojení externího zdroje. Displej zobrazoval také informace z parkovacích čidel v předním a zadním nárazníku nebo například nastavení klimatizace. Elektronika ovládající opěradlo a bederní opěrku nechyběla ani v předních sedadlech, jejich podélný posuv však bylo nutno provádět mechanicky. Elektronika našla své místo i ve startovacím „šému“ systému Press & Drive, který se zasouvá do slotu vpravo od volantu. Po jeho zamáčknutí se po ciferníku prolétnou ručičky rychloměru i otáčkoměru, jak se na správné sportovní kupé sluší. Dalším, tentokrát hlubším, zamáčknutím se motor nastartuje. Mrzelo však chybějící bluetooth, které by v této třídě mělo být již samozřejmostí. 

Pneumatiky Passatu CC „se opravují samy“

Passat CC přichází na trh nejen s mnoha inovativními elektronickými systémy, ale také s novými pneumatikami. U Passatu CC je poprvé použita „samozacelující pneumatika “ od Continentalu. Německý výrobce pneumatik vyvinul systém nazývaný ContiSeal, který umožňuje pokračovat v jízdě i po proražení pláště hřebíkem nebo šroubem: ochranná vrstva na vnitřní straně běhounu ihned utěsní díru vytvořenou vniknutím cizího tělesa. Žádný vzduch proto nemůže unikat. Toto uzavření funguje u téměř všech netěsností, vyvolaných předměty do průměru až pět milimetrů. Lze tak předejít přibližně 85 procentům běžně se vyskytujících defektů pneumatik

Passat CC je stylová záležitost, která může potěšit sportovněji založeného řidiče i konzervativního manažera nebo otce rodiny. Se zavazadlovým prostorem o objemu 452 litrů poslouží i na cestě na dovolenou. Jediným problémem tak může být cena, která v našem případě činila 1.018.000,-Kč, což není málo. Na druhou stranu, kvalitní stylovka nebude nikdy z laciného kraje…

 

Líbilo:

  • Design
  • Spotřeba
  • Tichý motor

 

Nelíbilo:

  • Cena
  • Manuální posuv předních sedadel
  • Chybějící bluetooth

TEST VOLKSWAGEN PASSAT CC 2,0TDI (2008) – REKLAMA NA TICHO

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.