TEST HONDA CIVIC 1,6 I-DTEC – PODCEŇOVANÁ FEŠANDA


Sedany nepatří aktuálně mezi nejžádanější karosářské varianty, pořád ale mají co nabídnout. A kdo pravidelně nestěhuje pytle cementu na chalupu, ten možná ocení jistou eleganci, kterou sedany nabízejí, včetně toho, že zavazadlový prostor je oddělen od prostoru pro posádku.


V případě sedanu Hondy Civic tu je pak ještě jeden faktor, který stojí za úvahu. Jistě, vnímání designu je čistě subjektivní věc, jenže tenhle bílý kousek s tmavými koly působí opravdu hodně elegantně a přitom dostatečně dynamicky. Z našeho pohledu je Honda Civic sedan trochu podceňované auto, které ale nasadilo docela sebevědomou cenu. Bohužel možná právě design, a také asi docela sebevědomá cena, jsou hlavním důvodem, proč tenhle sedan na silnici moc nevidíme. Má nesporné kvality, ale pro milovníky sedanu je možná až moc výstřední. Navíc zadní partie se světly hodně připomíná současná Volva. V redakci jsme se ale shodli, že hezčí sedan v dané kategorii se asi aktuálně na českém trhu nenabízí. Prostoru nabízí dost, aby se v něm pohodlně přepravovaly čtyři dospělé osoby i na delší vzdálenosti. I zavazadlový prostor je dostatečně velký, je však potřeba brát v potaz menší vstupní otvor. Prostě sedan. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST MODELU HONDA CIVIC 5D

Interier je kvalitně zpracovaný, sedadla pohodlná, ale nějaké vady na kráse bychom přeci jen našli. Předně – ovládání polohy opěradla vahou těla je archaické a dost nepohodlné. Příjemné ale bylo vyhřívání sedadel, fungovalo docela rychle. To se ale nedá řící o vyhřívání zadního skla, trvalo skoro 10 minut než se odmrazilo. Tlačítka na volantu působí trochu laciněji, než by si Honda zasloužila, audiosouprava by mohla být krapet výkonnější a s bohatšími možnostmi nastavení zvuku. Osobně bych uvítal i pohodlnější ovládání multimediálního systému s navigací. Alespoň klasický otočný ovladač hlasitosti by se hodil. 

Velmi příjemně nás překvapil motor. Nejen že byl skvěle odhlučněný, ale nabídl i slušný výkon a příznivou spotřebu. Ta se v našem případě ustálila po přibližně 800 kilometrech na hodnotě 6,1l/100km. Výkon 120 koní je pro běžné cestování naprosto dostačující i když nějakých třicet „koníků“ navíc by jistě nikoho neurazilo. Ale nebojte, brzdou provozu rozhodně nebudete. 

No a teď k té ceně, kterou zmiňujeme na začátku. Základní verzi modelu Honda Civic 1,6 i-DTEC (Comfort) pořídíte za 569.900,-Kč, verzi Executive, potom za 709.900,-Kč, což tedy není rozhodně málo. Ta takovou cenu můžete mít například model ŠKODA Octavia 1,5 TSI ve výbavě Laurin & Klement (689.900,-Kč), nebo verzi RS (od 76.900,-Kč).

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.