Za romantikou se dá vyrazit i bez cestovky. Otestovali jsme Peugeot se střešním stanem

Foto: Jan Smékal

Cestovat jako Nomád sice není pro každého, ale kdo stráví s partnerkou alespoň jednu noc v přírodě ve střešním stanu na střeše Peugeotu Rifter, ten si většinou takový způsob občasného piknikování oblíbí. Není to sice na nějakou velkou gymnastiku, ale příjemné polehávání při sledování západu slunce, navíc třeba se sklenkou prosecca v ruce, má také něco do sebe. Jen ta cena stanu není úplně lidová. Na druhou stranu, takový zážitek může stát za všechny peníze. A třeba takoví rybáři mohou být podobným řešením nadšeni. U řeky tak mohou strávit i několik dní a to v naprostém pohodlí.


Foto: Jan SmékalPeugeot Rifter GT jsme testovali již před pár měsíci. Tehdy jsme s překvapením konstatovali, že i auto vypadající jako dodávka může nabídnout komfortní cestovaní, luxusní výbavu a velmi slušné jízdní vlastnosti a spotřebu. Na další setkání s modelem Rifter jsme se proto docela těšili. Nijak jsme ale nepočítali s tím, že bychom auto využili pro nějaké cestování spojené se spánkem ve stanu. Kdepak. Původně jsme si mysleli, že střešní stan pouze „rozbalíme“ pro účely focení a maximálně se v něm natáhneme někde v přírodě poté, co sníme piknikové kuře a dáme si skleničku prosecca. A abychom se s rozbalováním stanu netrápili až někde na louce, zkusili jsme si ho rozbalit doma na zahradě. Jenže to jsme neměli dělat.

Foto: Jan SmékalJakmile jsme totiž na střeše Rifteru rozbalili rozměrný stan a spustili žebřík, bylo jasné, že takové bydlení musíme vyzkoušet i v praxi. Chvilka nad mapou a bylo rozhodnuto – jedeme na výlet. A aby to byl výlet se vším všudy, bereme s sebou i našeho tříletého „Maďara“. Vyrazili jsme do okolí řeky Jizery, kde to přeci jen trochu známe. Kilometry po dálnici ubíhaly jedna radost. S autem není problém jet povolenou stotřicítkou, aniž by se nějak dramaticky zvýšila spotřeba nebo hluk uvnitř vozu. Líbila by se nám automatická převodovka, ale ani manuál není nijak na překážku. Sjíždíme na okresní silnice a přeci jen zjišťujeme, že i když je stan ve složeném stavu poměrně nízký, jeho hmotnost 75kg poměrně výrazně zvyšuje těžiště celého vozu, který se tak při snaze o svižnější jízdu trochu více houpe. Pomalejší tempo oceňuje i náš čtyřnohý parťák a tak se o trochu klidněji posouváme k cíli.


Eliška se nám asi zamilovala. Peugeot Rifter Long GT Line ji doslova uhranul
Velký test Peugeot 2008 GT Line - Diesel, benzín, automat nebo manuál?
TEST NISSAN NAVARA TEKNA -1° - Málo stylu za hodně peněz


Sjíždíme z okresní silnice a polní cestou jedeme na vysněný plácek u břehu řeky Jizery. Auto díky svojí vyšší stavbě nemá s „polňačkou“ vůbec žádný problém. Navíc lze otočným ovladačem navolit požadovaný jízdní režim a utlumit tak třeba reakci na plynový pedál, reakci na prokluz kol nebo okamžik zásahu ABS. I na bahnitém nebo písčitém terénu tak Rifter funguje téměř bez výhrad. Samozřejmě, že to není vůz kategorie offroad, ale běžnými modely SUV se Rifter rozhodně nenechá zahanbit. Přijíždíme na příjemné místo, nikde ani živáčka, zastavujeme a necháme našeho psa, aby obhlédl terén. Líbí se mu tady, my jsme také spokojeni a tak se pouštíme do rozbalování stanu.

Foto: Jan SmékalStan rozbalíte i v jednom, je to ale trochu dřina. Ve dvou ho však postavíte během pěti minut. Stačí odjistit pojistky, zvednout jednu stranu. Poté se zvedne druhá strana, stáhnete žebřík a můžete jít rozkládat matrace. Stan má vnitřní rozměr 170 x 220 cm, takže pro dvě dospělé osoby je naprosto dostačující. Líbí se nám, že stan jde otevřít u obou stran. Neunikne vám tak západ ani východ slunce. Tedy v případě, že ten východ stihnete. Rohy stanu jsou z průhledné slídy, dovnitř proto proniká denní světlo, což je velmi příjemné. Přes den si můžete ve stanu třeba číst, v noci pak pozorovat hvězdy. Uvnitř stanu je i několik dobře umístěných odkládacích kapes, udržet pořádek tedy není žádný problém. Matrace jsou příjemně měkké a ráno se probudíte příjemně osvěženi. Se spaním v „normálním“ stanu se to nedá vůbec srovnat. A to i díky mnohem lepšímu tepelnému komfortu. V přízemí je přeci jen větší zima.

 Střešní stan na autě typu Peugeot Rifter je ideální pro cestovatele, kteří takový způsob trávení volného času oslovuje. Chybí samozřejmě komfort kempu nebo hotelu, není tady sprcha, chybí markýza, kterou disponují například obytné vozy, kuchyňka, atd… Nicméně na víkendový útěk z města ve dvou je takové řešení ideální. Problémem ale může být cena stanu, která činí nemalých 87 tisíc korun. A to není vůbec málo. Za to se dá strávit 30 nocí v penzionu s koupelnou a dobrou snídaní. No jo, jenže ty západy slunce, ty v penzionu nezažijete.

Za romantikou se dá vyrazit i bez cestovky. Otestovali jsme Peugeot se střešním stanem

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.