Škoda Kodiaq SportLine 4x4 – špičkové SUV s průměrnou spolujezdkyní Laurou

Foto: Jan Smékal

Škoda Kodiaq je i přes své výrazné zdražení stále velmi zajímavou volbou pro ty, kteří hledají kvalitní rodinné SUV a nechtějí svým vozem vzbuzovat příliš pozornosti. Nějaká „ale“ bychom však na autě našli.


Foto: Jan SmékalCo napsat o autě, které je na trhu v podstatě již od roku 2016, kdy se finální podoba, v té době teprve druhého SUV značky, objevila na autosalonu v Paříži? O autě bylo totiž napsáno snad již úplně vše a přijít na něco nového je v podstatě nemožné. Přesto ale některé postřehy z týdenních testů mohou být pro potencionální zákazníky zajímavé. Po přibližně šesti letech na trhu se lze totiž soustředit i na jemné detaily, na které třeba nebyl před lety při celkovém testování vozu čas. I my jsme se tentokrát na jeden detail soustředili trochu více. Na Lauru.

V roce 2017 začínala cena modelu Kodiaq na částce 716.900,- Kč. Dnes cena modelu začíná na částce 1.069.900,-Kč, tedy o více než 350 tisíc korun víc. Přepočteno na dnešní ceny aut je nynější Kodiaq „o jednu Fabii“ dražší. Ano, auto dostalo již v základu další prvky výbavy, prošlo drobným faceliftem a úpravou některých materiálů, přesto za cenu od miliónu korun výš již zákazník očekává precizní kvalitu a zpracování.

Foto: Jan SmékalTo Kodiaq bezpochyby má. Ergonomie, dílenské zpracování i kvalita materiálů snese ta nepřísnější měřítka. O to více potom zamrzí drobnosti, které celkový dojem kazí. Nám se třeba moc nelíbí hlasová asistentka Laura. Před dvěma lety totiž vykazovala nedostatky, které se doposud nepodařilo vyladit. Alespoň v námi testovaném autě tomu tak bylo. Například při hlasovém zadání adresy „Třeboradická“ nás navigace tu naváděla do Třince, tu do Třeboně, nebo se rozhodla pokyn zcela ignorovat a navigace se vypla.

Stejný problém nastal i u zadávání některých jmen z telefonního seznamu, nebo bodů zájmů. Například při hlasovém zadání „Poliklinika Chodov“ si navigace nevěděla rady. Při ručním zadání však problém nebyl. Trochu rozpaky pak vzbuzuje i ovládání gesty. Stačí se například jen rychleji natáhnout do přihrádky před spolujezdcem, nebo ukázat na něco na pravé straně, a displej zareaguje. Sice ne vždy, ale tu a tam se to stane.

Za nás je Škoda Kodiaq špičkové auto, které si svoji cenu rozhodně obhájí. Ostatně svědčí o tom i prodejní čísla. V našem případě bychom si však některé prvky komfortní výbavy při nákupu raději odpustili a připlatili si třeba za předplacený servis.

Jaký máte názor na zdražení modelu Škoda Kodiaq? Napište nám do diskuze.

Škoda Kodiaq SportLine 4x4 – špičkové SUV s průměrnou spolujezdkyní Laurou

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.