Testy ojetých aut, recenze nových aut

ŠKODA SUPERB iV: ZNÁME CENU

10.09.2019 Redakce

Vlajková loď automobilky ŠKODA bude s plug-in hybridním pohonem dostupná od začátku roku 2020 a v čistě elektrickém módu bude mít v režimu WLTP dojezd až 56 km. Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor dosahují maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k). S plně nabitou baterií a 50 l benzinu v nádrži činí dojezd vozu až 850 km.


Možná si řeknete, že naftové verze Superbu mají dojezd ještě vyšší, tak jaký smysl plug-in hybrid vlastně dává. Když pomineme emise CO2, které činí méně než 35g/100km, tak to je především dynamika vozu. Nový SUPERB iV v sobě totiž jako první vůz značky ŠKODA spojuje výhody spalovacího motoru, v tomto případě výkonného benzinového motoru 1,4 TSI, a elektromotoru. Lokálně bezemisní dojezd v čistě elektrickém módu činí v režimu WLTP až 56 km. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu. Výkon elektromotoru je 85 kW, výkon spalovacího motoru 1,4 TSI je 115 kW (156 k), oba pohony pak nabízejí maximální systémový výkon 160 kW (218 k), emise CO2 činí méně než 35 g/km. Dle aktuálního stavu baterie může řidič volit mezi elektrickým režimem, hybridním režimem a režimem SPORT. V elektrickém režimu využívá vůz výhradně elektromotor. V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru. Režim SPORT je určen pro využití maximálního výkonu. 

Elektromotor čerpá energii z moderní vysokonapěťové lithium-iontové baterie, která je uložena v podlaze před zadní nápravou. Baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Z běžné domácí zásuvky s výkonem 2,3 kW se baterie nabije za 6 hodin. Model ŠKODA SUPERB iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor, energie je také získávána během brzdění díky rekuperaci. To znamená, že je vždy k dispozici dostatek energie k pokrytí delších cest „na poslední míli“ bez vytváření emisí – například v městských nízkoemisních oblastech. Přepracovaný přední nárazník s voštinovou strukturou Identifikačním znakem plug-in hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích. Konektor k nabíjení baterie pomocí rychlonabíjecího kabelu nebo kabelu pro běžnou zásuvku se nachází pod krytkou v masce chladiče. Nový přední nárazník má přívod vzduchu s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Elegantní vzhled vozu SUPERB iV podtrhují leštěná sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny Stratos nebo nová, na přání dodávaná devatenáctipalcová kola z lehké slitiny Vega Aero.

Model ŠKODA SUPERB iV má ve standardní výbavě barevný Maxi Dot. Na přání je nabízen Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25". Elektrický režim a režim SPORT lze nastavit přímo tlačítky na středové konzoli. Součástí standardní výbavy jsou také dekorační nástupní lišty vpředu a vzadu, dále uzavíratelná schránka a cargo elementy ve velkorysém zavazadlovém prostoru, jehož objem činí 485 l, resp. 510 l u vozu SUPERB iV COMBI.  Nová plug-in hybridní varianta modelu SUPERB je vybavena nejnovější třetí generaci modulární stavebnice infotainmentu MIB. Součástí standardní výbavy vozu je navigační systém Amundsen s 8" displejem. Na přání je dodáván systém Columbus s displejem o úhlopříčce 9,2", s ovládáním gesty a možností personalizace domovské obrazovky. Vůz nabízí až 4 USB konektory. USB konektor typu C ve středové konzoli a USB konektor typu A v Jumbo Boxu jsou dodávány standardně. Další
dva USB konektory typu C vzadu jsou součástí Fondpaketu, který je nabízen na přání. Nejmodernější technologie SmartLink umožňuje přes Apple CarPlay bezdrátové ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment systému. Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku jsou infotainment systémy vždy online. Online podpora a dopravní informace dodávané v reálném čase umožnují přesnější a rychlejší vypočítání trasy. Aplikace infotainmentu, například aplikaci Počasí a aplikaci Zprávy, lze díky datovému balíčku stahovat rovnou ve voze přes displej infotainment systému.

Vůz rovněž nabízí specifické ukazatele, které na hlavní obrazovce zobrazují dojezd v čistě elektrickém režimu nebo maximální dojezd a informaci o toku energie. Součástí jsou také speciální služby ŠKODA Connect, s jejichž podporou si může řidič na chytrém telefonu zobrazit stav nabíjení baterie nebo na dálku ovládat klimatizaci. Poprvé u modelu ŠKODA je také možné, před začátkem plánované cesty automaticky dobít baterii nebo spustit klimatizaci. Pro vůz ŠKODA SUPERB iV jsou na přání nově nabízeny dva asistenční systémy. Při parkování a couvání s přívěsem pomáhá řidiči asistent manévrování s přívěsem (Trailer Assist). Na displeji se zobrazí schematický pohled na přívěs z ptačí perspektivy. Trailer Assist převezme kontrolu nad volantem. Systém Area View za pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu na centrálním displeji značně ulehčuje řidiči parkování a manévrování, například v úzkých uličkách nebo parkovacích domech.

Cena vozu Superb iV začíná na částce 876.900,-Kč


ŠKODA SUPERB iV: ZNÁME CENU

Další články