Testy ojetých aut, recenze nových aut

NOVÉ LAMBORGHINI HURACAN EVO JE ZA DVEŘMI

17.01.2019 Eva Kolarov

Po čtyřech letech bude konečně od jara 2019 v prodeji nové Lamborghini Huracán Evo. Sice s minimálními změnami vzhledu, ale zato s výrazným zdokonalením aerodynamiky a také výkonových charakteristik motoru. Máme tady tak slušného konkurenta pro Ferrari 488 GTB a Porsche 911 GT3 RS. 


Ve srovnání s Huracánem má Huracán Evo o 30 koní a 40 Nm více (tedy výkon 640 koní a 600 Nm točivého momentu).  Maximální rychlost bude přes 325 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekund a z 0 na potom 200 km/h za 9 sekund. Pro zlepšení a větší komfort v zatáčkách má Evo nově k dispozici systém natáčení kol zadní nápravy (tak jako podstatně dražší Aventador), což zvyšuje schopnost vozu lépe reagovat na náhlé změny směru jízdy. Evo je navíc vybaveno  pokročilejší elektronickou řídící jednotkou, která pomáhá řidiči při manévrech na hranici přilnavosti k vozovce. Systém s názvem Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) zpracovává informace z volantu a z ostatních senzorů (s přihlédnutím k podmínkám na silnici a pohybům těla) a pomáhá řidiči zvládnout obrovskou sílu vozu i v náročném zatáčkovitém terénu. Podle prvních reakcí zkušebních jezdců je nové Lamborghini Huracan Evo ve standardním silničním režimu naprosto předvídatelné, v režimu Sport pak začíná být na řidiče poněkud náročnější, ale teprve v režimu Race rozpoutá Evo skutečné vášně a je opravdu hodně divoký. 

Technici Lamborghini také poupravili charakteristiku  řízení, které je teď mnohem citlivější i na malý pohyb volantem a navíc upravili pohon všech kol s důrazem přenosu točivého momentu i na jedno kolo v případě, že ostatní tři budou podkluzovat. Vizuálně se pak nejvíce změnila záď vozu s výraznějším spoilerem a vysoko usazenými kulatými koncovkami výfuku. Na přídi je nový nárazník s motivem Y – charakteristickým pro moderní Lamborghini. V interiéru zaujme nový dotykový display s úhlopříčkou 8,4 palců, který umožní snadné ovládání všech funkcí vozidla včetně systému LVDI. Za příplatek je navíc možné vybavit vůz 2 kamerami, které umožňují profesionální nahrávání a analýzu dat z jízdy.

Očekávaná cena vozu bude kolem 224.500 Eur.


NOVÉ LAMBORGHINI HURACAN EVO JE ZA DVEŘMI

Další články