Testy ojetých aut, recenze nových aut

VÍTE, JAKÉ JSOU NEJMÉNĚ SPOLEHLIVÉ VOZY NA TRHU? (1. část)

31.01.2019 Redakce

Některé vozy se po několik let prohánějí po silnicích a bez jakékoliv poruchy najedou desítky nebo stovky tisíc kilometrů, ale jiné stíhá závada za závadou. Časopis What Car? Sestavil žebříček dvaceti pěti nejproblematičtějších aut ve věku do čtyř let ...


Požádali jsme více než 18 000 majitelů automobilů, aby nám říkali, jak spolehlivě byly jejich vozy za posledních 12 měsíců. Třetina respondentů nám řekla, že jejich auto mělo v tomto období alespoň jednu závadu,“ říká Claire Evans z What Car? a pokračuje: „Chcete-li kategorizovat chyby a hodnotit je skutečně seriózně, museli jsme požádat majitele těchto vozidel, aby vybrali oblast, ve které došlo ke zmíněné poruše a nastavili 14 takových skupin. Například : baterie, karoserie, brzdy, motor, elektrické motory, výfukové plyny, vnější světla, palivový systém, převodovka / spojka , interiér, elektromotory bez motoru, řízení, zavěšení a další.“

Zástupci časopisu také požádali vlastníky zmíněných aut, aby jim sdělili, jak dlouho bylo jejich auto kvůli závadě mimo provoz a kolik opravy stála. Tyto informace pak byly použity k vytvoření jedinečného hodnocení spolehlivosti jednotlivých značek, resp. modelů. Celkově bylo časopisem hodnoceno 159 modelů od 31 značek. A jak průzkum dopadl? Vozy jsou řazeny od nejméně spolehlivého k tomu nejlepšímu.

 

25.   Citroën C4 / Grand C4 Picasso (2013-2018)

Skóre 86,2%

Téměř třetina vozu Citroën C4 Picassos měla závadu na elektroinstalaci, která nebyla součástí motoru, hned potom následovaly závady na elektroinstalaci motoru. Většina oprav byla vyřešena do týdne, průměrná cena opravy se vyšplhala na 8.900,-Kč.

 

24.   Land Rover Discovery (2015-současnost)

Skóre 85,9%

Šokujících 40% vozidel Discovery mělo podle jejich majitelů nějaký problém. Nejčastěji postiženými oblastmi byla elektroinstalace a navigační systémy. Další závady se projevily na tlumičích, elektroinstalaci na motoru a na palivovém systému.  Drtivá většina vozidel však byla opravena ještě v záruce.

 

23.   Volkswagen Polo (2009-2017)

Skóre 85,8%

Oproti Land Roveru Discovery pouze 21% Volkswagen Polo mělo nějaký technický problém. Nejčastější problémy se týkaly elektroinstalace mimo motor (7%), následovaných problémy s klimatizací (5%), elektrikou na motoru (4%) a převodovkou / spojkou (3%). Více než polovina vozů s poruchami však byla nepojízdná, a průměrná cena opravy byla závratných 44.500,-Kč.

22.   BMW 5 (2017-současnost)

Skóre 85,3%

Majitelé zánovních BMW řady 5 hlásili, že 30% jejich vozů mělo nějakou závadu.  Nejvíce se to týkalo elektroinstalace  (13%), následované blíže nespecifikovanými závadami v interiéru (11%). Většina z vozidel nich se vrátila ze servisu méně než za týden, ale opravy stály až 15.000,-Kč. Na druhou stranu je potřeba poznamenat, že ceny náhradních dílů u BMW jsou vysoké a tak je částka docela akceptovatelná.

22.   Benzín Nissan Qashqai (2014 - současnost)

Skóre 85,3%

Benzínový Qashqai není tak spolehlivý jako dieselová varianta. Celých 46% benzínových modelů totiž mělo nějaký technický problém. Nejvíce závad se odehrálo na  baterie (19%) a motoru (12%). Závady na elektroinstalci u motoru představovaly 8% a závady na ostatní elektroinstalaci potom  6%. Více než polovina dotčených vozidel zůstala plně pojízdná, nicméně účty za opravu se vyšplhaly k částce 15.000,-Kč.

20.   Jaguar F-Pace (2016-současnost)

Skóre 85,1%

Přibližně třetina majitelů modelu F-Pace hlásila nějakou závadu u svého vozu. Nejčastěji se jednalo o závady na karoserii, ale problematická byla i elektroinstalace a závady na navigačním systému. Několik majitelů také reportovalo problém s palivovým systémem a tlumiči/odpružením. Drtivá většina vozů zůstala pojízdná, opravy byly řešeny formou záručního plnění.

19.   Volvo XC90 (2015-současnost)

Skóre 84,8%

Nejnovější model Volvo XC90 4x4 není tak odolný, jak vypadá. Plných 56% vozů, mělo podle jejich zákazníků nějakou závadu. Většina problémů byla s elektroinstalací, následovaly problémy s karoserií a nefunkční satelitní navigací. Téměř všechny vozy mohly byly i přes poruchu stále pojízdné a všechny závady byly v záruce odstraněny.

18.   Nissan X-Trail (2014 - současnost)

Skóre 84,4%

Nissan X-Trail může sice vypadat drsně, ale jeho elektrické systémy trpí více než by bylo zdrávo. Celých 43 % vlastníků tohoto modelu reklamovalo nějakou závadu. Většina závad se týkala drobné elektroniky, resp. elektroinstalace, nicméně objevily se i závady na motoru. Přibližně třetina automobilů se díky závadě stala nepojízdnou, ale většina z nich byla opravena zdarma v rámci záruky.

17.   Jaguar XE (2015-současnost)

Skóre 83,7%

Majitelé modelu Jaguar XE tráví spoustu času v servisech, protože 42% jejich vozů mělo nějakou závadu. Ty se objevily v každé ze sledovaných skupin, ale nejvíce se jednalo o brzdy a obložení interiéru (11%) a závady na elektroinstalaci (10%). Většina vozů zůstala i přes závadu pojízdná a opravy trvaly jeden den. Částky za opravu se pak pohybovaly okolo 22.000,-Kč.

16.   Nissan Note (2013-2017)

Skóre 83,8%

Šokujících 50% Nissanů modelové řady  Note mělo nějakou závadu, z čehož 27% bylo spojeno s zavěšením a 13% s motorem. Většina z postižených vozidel byla opravena za méně než týden, avšak žádný z majitelů neposkytl informace o ceně za opravu. Údaje o průměrné ceně opravy tak nejsou k dispozici, ani to, zda byly opravy řešeny v rámci záruky.

15.   E-třída Mercedes-Benz (2016-současnost)

Skóre 83,5%

U nejnovějšího Mercedesu E-Class se překvapivě objevily problémy s karoserií, stejně tak jako elektroinstalací (8%) a satelitní navigací (6%). Více než třetina (37%) sledovaných vozů měla nějakou závadu, ale prakticky všechny byly opraveny zdarma v rámci záruky. Asi třetina oprav však trvala déle než jeden týden.


Další články