Testy ojetých aut, recenze nových aut

CITROEN AMI ONE - TAK MÁ VYPADAT MĚSTSKÁ MOBILITA

08.03.2019 Redakce

Citroen představil v Ženevě koncept malého městského elektrického vozítka s názvem AMI ONE, které by podle vize společnosti mělo vyřešit městskou mobilitu. Firma s tímto dvoumístným autíčkem počítá především jako se součástí carsharingového programu "Free2Move".


Jako vozítko s konektivitou, navržený pro větší uživatelskou svobodu, nabízí Ami One Concept i nové způsoby využití. Citroën chce usnadnit svým zákazníkům přístup k mobilitě tím, že jim prostřednictvím digitálních systémů nabídne různé možnosti sdílení nebo pronájmu automobilu, díky čemuž dokáže vyhovět veškerým potřebám zákazníků z hlediska cestování a různých typů použití (příležitostné či pravidelné, s rodinou či s přáteli, individuální či sdílené). Systém se přizpůsobuje uživateli a je schopný mu nabídnout rychlou akci. Zákazník může využít Ami One Concept na dobu minimálně 5 minut a kdykoliv tuto dobu prodloužit na několik hodin, a to „all inclusive“ a bez pevného závazku. Nabídky sdílení nebo půjčování lze upravovat podle potřeb každého jednotlivce a reagovat na požadavek 5 minut, 5 hodin, 5 dní, ale také na trvalejší potřeby s nabídkami zapůjčení na dobu přesahující 5 měsíců nebo dlouhodobého pronájmu na 5 let. Jak by to mělo vypadat v praxi? 

  • 5 minut nebo 5 hodin: vůz je poskytnut nadaném místě a po určitou dobu prostřednictvím nabídky sdílení vozidel, které provozuje značka Free2Move. Aplikace věnovaná nové mobilitě vám umožní vybrat si svůj Ami One Concept jen pomocí několika kliknutí.
  • 5 dnů: vůz je poskytnut ve formě nabídky snadno dostupného krátkodobého pronájmu. Zákazníkovi stačí provést rezervaci on-line na stránkách Citroën Rent & Smile.
  • 5 měsíců: přístup bez pevného závazku na dobu kratší, než je „standardní“ vlastnictví.
  • 5 let: vůz je rovněž součástí nabídky dlouhodobého pronájmu na 5 let, kdy měsíční poplatek zahrnuje baterii, údržbu a parkování. Objednávka probíhá 100% on-line, zákazník si může zvolit především místo dodání - u něj doma, nebo u nejbližšího prodejce.

 

Pro usnadnění ovládání a větší bezpečí je aplikace ovládána hlasem. Řidič může snadno požádat o navedení k nejbližší dobíjecí stanici nebo o rezervaci parkovacího místa. Aplikace spoléhá na služby Free2Move Services, které zákazníkovi usnadňují cestu využitím geolokace pro nalezení parkoviště, parkovacího místa a nabídky elektronické platby.

Zákazníkovu pozornost si zaslouží také další dvě aplikace, které byly speciálně vytvořeny pro elektrické modely: 

  • The Charging Pass, který řidiči elektrického vozu umožňuje najít a využít dobíjecí stanici, která je kompatibilní s jejich vozem. Aby byl výběr pro řidiče snadnější, Free2Move Services předvybírají z nabídky podle třech kritérií: vzdálenost, rychlost nabíjení a cena nabíjení. Aplikace zobrazuje výchozí nabídku, ale zákazník může přejít na mapu dobíjecích stanic. Výběr může být zahájen na základě iniciativy řidiče, nebo automaticky, pokud stupeň nabití baterie klesne na kriticky nízkou hodnotu. Jakmile zákazník na displeji svého smartphonu označí vybranou dobíjecí stanici, může si do něj zaslat trasu prostřednictvím oblíbené aplikace pro plánování trasy (Waze nebo Google Maps).
  • The Trip Planner Planner doplňuje the Charging Pass a nabízí řidiči nejlepší cestu s přihlédnutím ke stavu dobití, potřebnému využití a dobíjecím stanicím podél cesty. Může tak odhadnout čas cesty včetně času dobíjení.

Tohle vypadá hodně zajímavě, co říkáte?


CITROEN AMI ONE - TAK MÁ VYPADAT MĚSTSKÁ MOBILITA

Další články