Ojetá Alfa Romeo GT 1,8 z roku 2009 nás skutečně ohromila


Enzo Ferrari prý plakal, když se mu podařilo v závodě porazit Alfu. Také se vypráví, že Henry Ford smekl klobouk, když poprvé Alfu Romeo uviděl. Alfa Romeo je prostě kultovní značka sportovních vozů.A není se co divit. V historii značky najdeme nespočet unikátních vozů, které utvářely historii značky s mottem „Cuore Sportivo“. Alfa Romeo GT přišla na český trh spíše jako doplněk tradičních modelů nižší střední a střední třídy (147 a 156 a dnes 159), ale k překvapení mnohých se záhy zařadila mezi nejúspěšnější modely italské automobilky na českém trhu. A není se co divit. Bude tedy Alfa GT dalším z těchto nezapomenutelných modelů ? Mnoho může napovědět náš redakční test.


  Alfa GT totiž vypadá jako kupé a zároveň jako luxusní sedan s velkoryse pojatým interiérem, který nabízí mnoho prostoru a komfortu. Je tvořen jak pro pohodlí, tak samozřejmě splňuje požadavky přísné ergonomie pro různé způsoby řízení. Alfu GT lze s určitými drobnými omezeními využívat i k běžnému dennímu používání. Sportovní linie kupé a elegantní vzezření sedanu ukrývá neočekávaně variabilní prostor interiéru a objemný zavazadlový prostor. Ten je s velikostí 320 dm3 opravdu překvapivě objemný a ještě je zde možnost sklopit zadní sedačky v poměru 60:40 a zvětšit tak zavazadlový prostor na v této třídě neuvěřitelných 905 dm3. Jedná se tedy o plně využitelný vůz, který spojuje eleganci a sportovnost s vlastnostmi rodinného sedanu pro denní použití.


BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně
Audi A6 reprezentuje i jako ojetina, musíte na to ale mít
Ojetý Ford Focus III – rizikem jsou diesely 1,6 TDCi
Ojetá Alfa Romeo 159 je krásná, musíte jí ale něco odpustit


My jsme od importéra dostali k testování Alfu s motorem 1,8 16V Twin Spark. Twin Spark znamená dvojité zapalování, neboli dvě zapalovací svíčky na každý válec. Dvousvíčkový systém zlepšuje spalování paliva, což přináší řadu výhod z hlediska výtěžnosti motoru, omezené spotřeby paliva a nižších emisí. Bohužel, právě motor byl asi nejslabším článkem jinak velmi povedeného vozu. Výkon 140 koní a točivý moment 163Nm není na vozidlo z kategorie GT opravdu nic moc a praxe to jenom potvrdila. Pro alespoň trochu sportovnější jízdu bylo potřeba motor hodně vytáčet, což se projevilo poměrně slibnou zvukovou kulisou, ale také zvýšenou spotřebou. Dynamika vozu však ani při tomto stylu jízdy nebyla nijak závratná. Motto „Cuore Sportivo“ tak v tomto smyslu nebylo naplněno. Při koupi vozu tedy rozhodně doporučujeme zvážit motorizaci 2,0 JTS, nebo naftovou verzi 1,9 JTD ve verzi Q2 se samosvorným diferenciálem.

Co naopak naprosto nezklamalo byl design. Zmiňujeme to vlastně pokaždé při testu italského vozu a nemůžeme toto pominout ani při testu Alfy GT. Italové jsou mistry designu a Alfa GT, kterou designérsky zpracovávalo studio Bertone, stojí na vrcholu jejich designérského umu. Nekompromisní vzhled přední masky, bezrámové dveře, agresivní zadní partie se šikmými linkami zadních světlometů (škoda, že nejsou vybaveny technologií LED), atraktivní design kol i celkově přikrčená boční linie, to vše způsobuje, že se za vozem každý ohlédne. Jediným designovým nedostatkem tak vidím umístění přední poznávací značky, která nejen že narušuje vzhled přední partie, ale také částečně zakrývá nízko umístěné směrové světlo

Uvnitř je vše uspořádáno opět v duchu „Cuore Sportivo“, Výborné anatomické sedačky udrží cestující na svých místech i v silnější motorizaci. Výtku máme pouze ke zvolenému materiálu potahové látky, na kterou se snadno chytají nečistoty a dále k ne zrovna anatomicky tvarovaným opěrkám hlavy. Volant padne perfektně do ruky, stejně tak jako hlavice řadící páky, v našem případě pouze pětistupňové převodovky. Výhradu máme k ovládání autorádia. Miniaturní ovladače hlasitosti vyžadují více řidičovi pozornosti, než by bylo vhodné. Také ovládání sklonu světlometů a otevírání zavazadlového prostoru není vyřešeno zrovna ergonomicky, ale na to jsme již u vozů z koncernu Fiat zvyklí. Obzvláště otevírání zavazadlového prostoru je někdy k uzoufání. Měřím 183cm a párkrát se mi stalo, že jsem při nastupování do auto kolenem nechtěně stiskl tlačítko otevírání zavazadlového prostoru, které je umístěno na palubní desce přímo nad ovladači klimatizace. Nezbylo, než opět vystoupit a „kufr“ zavřít. 

Alfa Romeo GT je zajímavým sportovním vozem vhodným i pro každodenní použití. Chcete-li ale skutečně ochutnat sportovní srdce italské značky, zapřemýšlejte nad vyšší motorizací.

Líbilo:

  • Design
  • Interiér
  • Sportovní image 

Nelíbilo:

  • Slabý motor
  • Výhled šikmo vzad
  • Ovládání autorádia

Ojetá Alfa Romeo GT 1,8 z roku 2009 nás skutečně ohromila

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.